Bra forum med Volvofantaster (främst 80-2010 tal)?

Gudarna
20 mars 2022 · 31 Inlägg

Hej,

Finns det något icke PK forum på svenska eller engelska där man får diskutera saker fritt? Med många duktiga Volvoskruvare?

Jag hittar ingenting på Google.


Mvh

Brådhis * Voff voff *
20 mars 2022 · 10 324 Inlägg

Vad exakt är du ute efter med "icke-PK" och "diskutera saker fritt" när det gäller att skruva Volvo...?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Gudarna
20 mars 2022 · 31 Inlägg

Brådhis skrev:
Vad exakt är du ute efter med "icke-PK" och "diskutera saker fritt" när det gäller att skruva Volvo...?

Det kan jag såklart inte uttala mig om på ett PK forum. Jag hånar inte Garaget. Har fått bra information härifrån, men ibland måste man hitta nya vägar.

Mvh

Brådhis * Voff voff *
20 mars 2022 · 10 324 Inlägg

Gudarna skrev:

Brådhis skrev:
Vad exakt är du ute efter med "icke-PK" och "diskutera saker fritt" när det gäller att skruva Volvo...?

Det kan jag såklart inte uttala mig om på ett PK forum. Jag hånar inte Garaget. Har fått bra information härifrån, men ibland måste man hitta nya vägar.

Mvh

Jag har haft ett antal Volvo-bilar sedan 1998 och har aldrig känt behovet att söka kunskap kring detta specifikt på ett "icke-PK"-forum, därav min fråga...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
zzr94092
20 mars 2022 · 4 412 Inlägg

www.jagrullar.se/forum

Senast redigerat av zzr94092 (20 mars 2022)

Gudarna
20 mars 2022 · 31 Inlägg

Brådhis skrev:

Gudarna skrev:

Brådhis skrev:
Vad exakt är du ute efter med "icke-PK" och "diskutera saker fritt" när det gäller att skruva Volvo...?

Det kan jag såklart inte uttala mig om på ett PK forum. Jag hånar inte Garaget. Har fått bra information härifrån, men ibland måste man hitta nya vägar.

Mvh

Jag har haft ett antal Volvo-bilar sedan 1998 och har aldrig känt behovet att söka kunskap kring detta specifikt på ett "icke-PK"-forum, därav min fråga...

Okej. Har du någon erfarenhet av att köra en diesel på vätgas eller annan form av biobränsle? Vet du var jag kan hitta mer information om att chippa en original V70 diesel?

Gudarna
20 mars 2022 · 31 Inlägg

zzr94092 skrev:
www.jagrullar.se

Tack!

zzr94092
20 mars 2022 · 4 412 Inlägg
Gudarna
20 mars 2022 · 31 Inlägg

zzr94092 skrev:
Ska vara.. www.jagrullar.se/forum

Tack, jagf hittade smile

zzr94092
20 mars 2022 · 4 412 Inlägg

👍

Brådhis * Voff voff *
20 mars 2022 · 10 324 Inlägg

Gudarna skrev:

Brådhis skrev:

Gudarna skrev:

Det kan jag såklart inte uttala mig om på ett PK forum. Jag hånar inte Garaget. Har fått bra information härifrån, men ibland måste man hitta nya vägar.

Mvh

Jag har haft ett antal Volvo-bilar sedan 1998 och har aldrig känt behovet att söka kunskap kring detta specifikt på ett "icke-PK"-forum, därav min fråga...

Okej. Har du någon erfarenhet av att köra en diesel på vätgas eller annan form av biobränsle? Vet du var jag kan hitta mer information om att chippa en original V70 diesel?

Om det är din definition av "icke-PK" så kommer du klara dig fint på JagRullar tex. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
WSTL
20 mars 2022 · 44 Inlägg

Flashback är ju så icke pk det bara går. Finns säkert många volvofantaster där.

Senast redigerat av WSTL (20 mars 2022)

Gudarna
20 mars 2022 · 31 Inlägg

Brådhis skrev:

Gudarna skrev:

Brådhis skrev:

Jag har haft ett antal Volvo-bilar sedan 1998 och har aldrig känt behovet att söka kunskap kring detta specifikt på ett "icke-PK"-forum, därav min fråga...

Okej. Har du någon erfarenhet av att köra en diesel på vätgas eller annan form av biobränsle? Vet du var jag kan hitta mer information om att chippa en original V70 diesel?

Om det är din definition av "icke-PK" så kommer du klara dig fint på JagRullar tex. smile

Nej jag skrapade bara på ytan med det inlägget

Gudarna
20 mars 2022 · 31 Inlägg

WSTL skrev:
Flashback är ju så icke pk det bara går. Finns säkert många volvofantaster där.

Det har du rätt i, men många på Flashback som inte vet så mycket och mest bara gissar. Söker efter erfarna skruvare!

Senast redigerat av Gudarna (20 mars 2022)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 mars 2022 · 14 084 Inlägg

Gudarna skrev:
Hej,

Finns det något icke PK forum på svenska eller engelska där man får diskutera saker fritt? Med många duktiga Volvoskruvare?

Jag hittar ingenting på Google.


Mvh

Vad är "PK"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
caromania Forummoderator
21 mars 2022 · 9 296 Inlägg

Vettemannen skrev:

Gudarna skrev:
Hej,

Finns det något icke PK forum på svenska eller engelska där man får diskutera saker fritt? Med många duktiga Volvoskruvare?

Jag hittar ingenting på Google.


Mvh

Vad är "PK"?

/Benny

"PK" är ett uttryck som används för att benämna saker i samhället man inte gillar eller håller med om. Om någon säger "Det är så PK" så är orsaken att man anser att ex beslutet att genomföra något är baserat på felaktiga grunder eftersom man själv vet och kan bäst. Om jag inte får som jag vill så är det någon annans fel. Det är så PK. Förkortningen står för "politiskt korrekt".

På Garaget vill vi t ex inte diskutera politik. Jag som användare tycker det är bra, jag vill läsa om och diskutera framförallt bilar. Om någon vill basunera ut att det är Miljöpartiets fel att bensinen är dyr eller att det är Sverigedemokraternas fel att att vi inte är med i Nato så får de gärna göra det annorstädes. Regler och beslut benämns ofta såsom varandes PK av de som inte förstår - eller vill förstå - bättre.

Eftersom tråden fyllt sitt syfte så låser vi den här.

Mvh PK-Mod

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang