27 mars 2023
Trådstartare
Jag hade en Mitsubishi Outlander tidigare som jag köpte på en bilfirma på orten där jag bor, där dom även utförde service på Mitsubishi. Så från början gjorde jag servicen där, men sen slutade dom med service och började ett samarbete med Mekonomen, så då blev det automatiskt att man började lämna in bilen på service där. Och jag har som sagt aldrig haft några större problem med dom, enda gången som jag tyckte att dom var lite dyr var när jag skulle byta stickdosa på förra bilen. Jag hade köpt dosan/uttaget tidigare och skulle alltså bara betala arbetskostnaden, det tog 45 min och kostade 1200:- vilket jag tyckte var ganska dyrt. Men annars har jag inte haft nåt problem med dom än iallafall.
Däremot som jag skrev tidigare så gillar jag inte riktigt närmaste Volvoverkstaden som jag gjorde service hos förra året. För det första så har dom inget ställe som man kan sitta och vänta tills det är klart, utan man måste vara ute och gå i flera timmar. Sen har dom ingen kundmottagning så man måste fråga efter den som ska göra servicen och lämna nyckeln till den personen. Sen när jag skulle betala servicen förra gången så lyckades dom fippla så jag inte fick med alla papper som jag skulle ha, nu var det bara att kontakta dom så skickade dom papperen, men ändå. Sen har jag Volvokort och brukar dela upp servicekostnader och sånt på 4 månader, vilket jag alltid brukade göra när Volvo fanns på orten där jag bor. Men Volvo anläggningen som jag gjorde service på förra året delade upp det av nån anledning på 24 månader, än fast jag ville ha det på 4 månader, så nu står man och betalar av en servicekostnad på 2år. Så jag har nog inte jätte bra intryck av det stället egentligen.
Senast redigerat av Icebear (27 mars 2023)