Icebear skrev:
Mack skrev:
Icebear skrev:
Sa jag att jag hade bestämt mig?! Vad jag vet så skrev jag väl att jag funderade på att göra servicen hos Mekonomen? Jag undrar dessutom hur du räknar om du får det till att jag sparar ett par kronor? Det blir nog närmare 2500kr...
Sen finns inte Volvo på orten där jag bor, utan närmsta anläggning är det 12 mil enkel väg till. Vilket blir ungefär 3 timmars resväg tur och retur, den där servicen tar säkert 3 timmar att göra, det skulle alltså ta en hel dag om man skulle göra servicen på Volvo. Sen gillar jag inte riktigt den där Volvo anläggningen, finns inget ställe som man kan sitta och vänta på att bilen ska bli klar, utan då ska man vara ute och gå flera timmar på samhället tills den är klar.
Mekonomen ligger på orten där jag bor och jag har inte haft några större problem med dom, utan jag tycker dom är rätt bra faktiskt. Man har möjlighet att sitta där och vänta tills bilen är klar eller om det är nån större service som tar lite längre tid så kan man gå hem och vänta, så jag har som sagt inga problem med Mekonomen.
Sen blir man ju lite nyfiken vad du har haft för erfarenheter av Mekonomen som är så negativ när det gäller dom?
Jag skrev att det
kändes som att du redan hade bestämt dig.
Vilket det fortfarande gör, med tanke på alla fördelar du räknar upp med att vända dig till Mekonomen.
Och precis som jag skrev tidigare så finns det säkert bra Mekonomen-knutna verkstäder också, men jag sätter inte min fot där.
Vad som hände mig har jag tidigare skrivit om ett par gånger, och även om det var en engångshändelse (en gång är ingen gång?)
så var det tillräckligt för att avskräcka mig för alla deras verkstäder.
Jag väntar fortfarande med spänning på varför du inte sätter din fot på Mekonomen, även om du nu har skrivit om det ett par gånger, så är det inget som jag har läst och tagit del av. Skicka gärna en länk eller kopia av inläggen som du skrivit, så jag får se vad det är som Mekonomen har gjort för att du är så negativ och avskräckt för alla deras verkstäder oavsett ort... 🙂
Okej, här kommer det.
Har försökt hitta en originaltext jag skrivit efter att det faktiskt hade hänt, men jag skriver ibland så förbannat mycket både här och där
att texten måste ha försvunnit i mängden.
Hursom. Får skriva ur minnet.
För ett antal år sedan hade jag en V70, av första generationen. Ville ta tag i ett antal oljeläckor (som jag inte visste vad de berodde på) och bokade tid på en Mekonomen-verkstad. I mycket god tid bör sägas, och med ett speciellt löfte att bilen skulle ställas innanför deras grindar eftersom jag hade stereogrejer bak i skuffen som jag var rädd om.
Sagt och gjort, jag körde dit bilen dagen innan den bokade tiden, parkerade bilen utanför staketet (för grinden var stängd), gick in och lämnade nycklar och bad dem köra in bilen för natten pga löftet från deras sida.
Sedan blev det en en lång väntan. Jag hade under den här perioden semester och när semestern tog slut så fick jag börja lifta med en kollega för att ta mig på jobbet. Och i mitt yrke som tidningsbud delade jag dessutom tidningar till just denna verkstad. Av den här anledningen vill jag påstå att min bil stod utomhus, ej innanför grindarna, under hela tiden bilen var här.
Och det gick VECKOR innan jag till slut hörde av mig till dem, för att undra hur det gick med min bil. Menar, det är väl ändå dom som ska höra av sig till kunden om hur vi ska ställa sig till eventuella problem och kostnader?
"- Eh jag vet inte", fick jag som svar från en.
"- Vet inte vilken bil du pratar om..jag ska fråga vidare", svarade en annan.
När jag till slut besöker dem några dagar senare får jag reda på av en i verkstaden att jajamensan de har undersökt oljeläckaget och de facto beställt en slang och nu väntade på att den skulle komma..
(Här bör noteras att slangen satt på ett extremt jävligt ställe undertill så man uppenbarligen var tvungen att lossa på fyrhjulsdriften, vilket drev upp arbetspriset)
Här började jag då undra om de inte ska berätta sånt här för kunden?
Kan de beställa saker utan att de frågar om det är okej?
Nåväl..då vet jag att det händer något i alla fall.
Det tar ytterligare några dagar. Vet inte hur många. Fortsätter att lifta med kollegan. Fortsätter irriterat att nattetid se bilen stå utomhus.
Jag ringer igen..och än en gång vet ingen någonting om just min bil. Känns som i några scener från TV-serien Macken.
Så jag tar mig dit, och då står faktiskt bilen inne i verkstaden, på tomgång. De undersöker väl efter läckage. Och jodå, då får jag reda på att de har bytt slangen men upptäckt ett läckage till och beställt en slang till..
Det var droppen för mig. Så jag sa att jag tar igen bilen och jag köper lös den nya slangen och byter den själv.
Summa summarum; det dåliga bemötandet, de brutna löftena, de obefintliga telefonsamtalen men framförallt att de tog besluten över mitt huvud när de kände för det blev anledningar nog till att jag för alltid kommer att se snett på en Mekonomen-verkstad.
Som sagt, det finns säkert bra sådana också, och här i stan finns det faktiskt flera Mekonomen-anslutna verkstäder, men aldrig att jag sätter min fot där igen.