4021
Sök

Vad behövs göra på en 200sx s13 för att nå 250-280 hk ?

284 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
#1
Vad behövs göra på en 200sx s13 för att nå 250-280 hk ?

3 tums avgas utan katt , oljekylare , ic , större turbo , chip  , extraktorgrenrör , downpipe-frontpipe ? eller kanske inte räcker..?

120 Inlägg
3 februari 2007
#2
Finns redan många trådar om detta. hittade dock ett litet inlägg

JapTuning chip
Walbro 255L/h high pressure bränslepump
Malpassi BTR 1:1,2 @ 3,5bars grundtryck
Garrett GT28RS turbo @ 1,05bar,
Större intercooler
Öppet luftfilter
2,5" avgassytem

Deras bänkade 308hk


så... Jag hade nog kört me 3" down och frontpipe, sen 2,5" resten.


284 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
#3
okej! tackar!!! smile så man vet lite vad man ska gå på hehe.. för den står i garaget nu och jag ska införskaffa lite delar så jag kan börja trimma den så den är klar till sommarn smile

7 120 Inlägg
3 februari 2007
#4
Banan_ skrev:
Finns redan många trådar om detta. hittade dock ett litet inlägg

JapTuning chip
Walbro 255L/h high pressure bränslepump
Malpassi BTR 1:1,2 @ 3,5bars grundtryck
Garrett GT28RS turbo @ 1,05bar,
Större intercooler
Öppet luftfilter
2,5" avgassytem

Deras bänkade 308hk


så... Jag hade nog kört me 3" down och frontpipe, sen 2,5" resten.

Jäklar, det krävs inte mkt tongue

284 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
#5
vad ska de vara för storlek på intercoolern? och oljekylare är väl ett måste?!

120 Inlägg
3 februari 2007
#6
Japp, oljekylare och bensinpumpen e nått av de första du måste fixa!
Sen se över hela systemet från turbon och bak.

Sen kan du börja trimma på lungt smile

Kolla på www.klracing.se där finns det mycket billiga intercoolers.
Storleken får du avgöra själv, nästan allt e bättre än orginal iaf ;D


284 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
#7
okej tackar hehe smile

55 Inlägg
5 februari 2007
#8
detta låter ju som nått man ska satsa på. E det nån somvet om man kanske borde byta växellåda o koppling oxo om man ska upp i dom pollarna?

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.

2 123 Inlägg
5 februari 2007
#9
Vaselek skrev:
detta låter ju som nått man ska satsa på. E det nån somvet om man kanske borde byta växellåda o koppling oxo om man ska upp i dom pollarna?

Växellådan klarar runt 300-400hk.
Kopplingen börjar väl slira runt 300hk har jag hört.
Hör annars med Shogun här på forumet, han kan dom där bilarna utan och innan.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
8 februari 2007
#10
runt 350 hästar e du tvungen att byda låda..   ska försöka ta mig upp i 300 hästar själv så,  får se hur bra det går...

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 februari 2007
#11
min förra 200sx s13 var bänkad till runt 260hk på bakhjulen.
specen:
dubbla avgaskammar.
t16 turbo
audi rs2 bränslepump
3" avgassystem (hemma byggt)
oljekylare
Ombyggd lastbils IC och rörtill den.
steg 3 chip (okänt fabrikat)
uppsvarvad luftmängdmätare
KN-sportluftfilter
6-puckad sinterlamell

tja det var väll det. allt detta va bonnmeck tongue


90mil+ på en tank.
484 Inlägg
8 februari 2007
#12
En liten fråga:
Vad är det första som brukar gå sönder i motorn, vid trimmning 250-280hk på en 200sx.??

Diesel is the blood of satan.

2 117 Inlägg
8 februari 2007
#14
jinxs skrev:
En liten fråga:
Vad är det första som brukar gå sönder i motorn, vid trimmning 250-280hk på en 200sx.??

Har du friska komponenter i motorn och oljan är bytt som den ska så är det inget som går sönder. Har du slitna delar och en långmilare, brukar original T25:a ge upp men med måsättning 280 hkr bör du ändå ha bytt den till en större turbo.

I övrigt är det inget som per automatik går sönder.


727 Inlägg
8 februari 2007
#15
sir_daniel skrev:
min förra 200sx s13 var bänkad till runt 260hk på bakhjulen.
specen:
dubbla avgaskammar.
t16 turbo
audi rs2 bränslepump
3" avgassystem (hemma byggt)
oljekylare
Ombyggd lastbils IC och rörtill den.
steg 3 chip (okänt fabrikat)
uppsvarvad luftmängdmätare
KN-sportluftfilter
6-puckad sinterlamell

tja det var väll det. allt detta va bonnmeck tongue

Får man fråga vad det  var för laddtryck då? jag har snarlika mods på min men även ett extraktor grenrör och walbro pump istället för audi rs2 och EJ uppsvarvad lmm

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
8 februari 2007
#16
jimmy1977 skrev:
Här är ett lite tips http://store.summitracing.com/partdetai … pplication

Hehe :p nos kan man ju inte köra me big_smile e ju fusk smile nä tacka gud för större turbo's big_smile

och nu lånar jag tråden lite, tror ni en t28 räcker för 300 häst?

+ vart kan man få tag på den
Senast redigerat av Absolut_Audi (8 februari 2007)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

136 Inlägg
8 februari 2007
#17
Absolut_Audi skrev:
jimmy1977 skrev:
Här är ett lite tips http://store.summitracing.com/partdetai … pplication

Hehe :p nos kan man ju inte köra me big_smile e ju fusk smile nä tacka gud för större turbo's big_smile

och nu lånar jag tråden lite, tror ni en t28 räcker för 300 häst?

+ vart kan man få tag på den

Ja, en t28 ska räcka för runt 300hk. Där går gränsen wink
Senast redigerat av kimpaa (8 februari 2007)

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
8 februari 2007
#18
Ny helkullagrad Garret T28 som räcker till ca 360hk

vart får man tag på en?? big_smile

för ett bra pris tänkte jag!!¨
inga monster priser på 5-6 k...
Senast redigerat av Absolut_Audi (8 februari 2007)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
8 februari 2007
#19
Absolut_Audi skrev:
Ny helkullagrad Garret T28 som räcker till ca 360hk

vart får man tag på en?? big_smile

för ett bra pris tänkte jag!!¨
inga monster priser på 5-6 k...

5-6K är ett bra pris för en ny Garret T28BB, Apex tar £575 för en.
En T28BB räcker enligt Apex till cirkus 330hk.


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 februari 2007
#20
Frayze skrev:
sir_daniel skrev:
min förra 200sx s13 var bänkad till runt 260hk på bakhjulen.
specen:
dubbla avgaskammar.
t16 turbo
audi rs2 bränslepump
3" avgassystem (hemma byggt)
oljekylare
Ombyggd lastbils IC och rörtill den.
steg 3 chip (okänt fabrikat)
uppsvarvad luftmängdmätare
KN-sportluftfilter
6-puckad sinterlamell

tja det var väll det. allt detta va bonnmeck tongue

Får man fråga vad det  var för laddtryck då? jag har snarlika mods på min men även ett extraktor grenrör och walbro pump istället för audi rs2 och EJ uppsvarvad lmm

bra fråga 1.1-1.3 bar



Sök