Men hur blandar ni Er sommarblandning? Har ett antal liter som går ner till -42c grader och det är ju dumt nu. Mätt med en kalibrerad refraktometer. Vad ska man blanda till så insekter och skit på rutan fortfarande försvinner? Sett till antal minusgrader helst då?
Någon spolarvätskespecialist på forumet?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kör samma året runt.. inte skitskoj att stå där med bottenfryst kärl för man inte använt slut sommar spolarvätskan jag blandar istort sätt likastarkt på jobbet oxå.. tror dock jag börjar lyckas övertala chefen att vi ska köpa in en blandare som blandar själv nu pumpar vi ur 200l fat och sen blandar med vatten och det blir ju si och så både sommar och vintertid.
Men hur blandar ni Er sommarblandning? Har ett antal liter som går ner till -42c grader och det är ju dumt nu. Mätt med en kalibrerad refraktometer. Vad ska man blanda till så insekter och skit på rutan fortfarande försvinner? Sett till antal minusgrader helst då?
Någon spolarvätskespecialist på forumet?
Intressant frågeställning. Det här är inget som jag tänkt på utan har kört med likadan blandning året runt.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
kör samma året runt.. inte skitskoj att stå där med bottenfryst kärl för man inte använt slut sommar spolarvätskan jag blandar istort sätt likastarkt på jobbet oxå.. tror dock jag börjar lyckas övertala chefen att vi ska köpa in en blandare som blandar själv nu pumpar vi ur 200l fat och sen blandar med vatten och det blir ju si och så både sommar och vintertid.
Samma situation här då men vi har en fyllningsstation som blandar till just -42.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Men hur blandar ni Er sommarblandning? Har ett antal liter som går ner till -42c grader och det är ju dumt nu. Mätt med en kalibrerad refraktometer. Vad ska man blanda till så insekter och skit på rutan fortfarande försvinner? Sett till antal minusgrader helst då?
Någon spolarvätskespecialist på forumet?
Intressant frågeställning. Det här är inget som jag tänkt på utan har kört med likadan blandning året runt.
/Benny
på sommarn använder jag istort sätt aldrig spolarvätska.. när rutan blir för skitig brukar jag blåsa av den med högtrycket på jobbet. och bussen tvättar vi rutan varje dag om vi mot förmodan inte tvättar bussen varje dag.
men det är farligt att snålblanda för sen tar sommar slut och det blir smällkallt och man glömmer bort det och pumpen går åt helvete och det tar 6månader att få isen att gå ur
kör samma året runt.. inte skitskoj att stå där med bottenfryst kärl för man inte använt slut sommar spolarvätskan jag blandar istort sätt likastarkt på jobbet oxå.. tror dock jag börjar lyckas övertala chefen att vi ska köpa in en blandare som blandar själv nu pumpar vi ur 200l fat och sen blandar med vatten och det blir ju si och så både sommar och vintertid.
Samma situation här då men vi har en fyllningsstation som blandar till just -42.
hur fungerar den är det bara rätt i fatet och koppla vatten på?
försöker få chefen att köpa en för jag blandar ju säkert för hårt med spriten..
kör samma året runt.. inte skitskoj att stå där med bottenfryst kärl för man inte använt slut sommar spolarvätskan jag blandar istort sätt likastarkt på jobbet oxå.. tror dock jag börjar lyckas övertala chefen att vi ska köpa in en blandare som blandar själv nu pumpar vi ur 200l fat och sen blandar med vatten och det blir ju si och så både sommar och vintertid.
Samma situation här då men vi har en fyllningsstation som blandar till just -42.
hur fungerar den är det bara rätt i fatet och koppla vatten på?
försöker få chefen att köpa en för jag blandar ju säkert för hårt med spriten..
svårt att höfta i en kanna..
Jag vet inte. Ett 200L fat ställs in och en slang suger upp och tillför en fastställd del vatten som skickas ut i ett handtag modell "Bensinpåfyllning" fast smidigare. Nu på sommaren ställs den in på cirka -25 grader.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Och den går till hur mycket inblandning? Det är lite det jag trycker på här. Klart onödigt att ha en blandning som tål -30 grader mitt i sommaren. Även om det råkar vara gratis för vissa av oss. Kanske räcker med 1 del koncentrat och 6-8 delar vatten... Miljö, pengar osv...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hallå! Kör alltid 50/50 tar bort smuts på rutan bra. Sedan står man där med ett sönder fryst spolarsystem när första kylan kommer och då kan jag garantera att det man tjäna på billigare spolarvätska kommer man förlora på alla delar som fryst sönder.
Och den går till hur mycket inblandning? Det är lite det jag trycker på här. Klart onödigt att ha en blandning som tål -30 grader mitt i sommaren. Även om det råkar vara gratis för vissa av oss. Kanske räcker med 1 del koncentrat och 6-8 delar vatten... Miljö, pengar osv...
Och den går till hur mycket inblandning? Det är lite det jag trycker på här. Klart onödigt att ha en blandning som tål -30 grader mitt i sommaren. Även om det råkar vara gratis för vissa av oss. Kanske räcker med 1 del koncentrat och 6-8 delar vatten... Miljö, pengar osv...
Fast du blandar ju inte bara för fryspunktens skull, du blandar ju även för rengörningen... Fryspunkten är i viss mån mer en effekt av blandningen.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Jag kör nog ca 5050 men fyller jag på på sommaren så blir det kanske lite mindre sprit. Ingen rymdforskarfråga för min del utan jag kör på en höft. Däremot glykol, det mäter jag upp i mätglas.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.