Jag har ju testat en del under mina 35år bakom ratten.
Slick 50 är nog det som omnämns i trådstarten? Jag hällde i en flaska Slick 50 i min gamla Passat 1.6 med förgasare. Gjorde det någon nytta? Ingen aning men tomgången gick upp till 1600varv under kommande vecka och fick justeras ner. Så onekligen påverkades något. Bilen gick däremot inte bättre eller snålare men helt klart hände saker.
Hällt i en flaska Holts Radweld i en kylare som läckte. Tror en sådan manöver alltid gör mer skada än nytta faktiskt, speciellt i andra delar av kylsystemet. Ganska dumt.
Testat Tripak oktanbooster. Påverkar absolut ingenting förutom plånboken. Helt klart ljug. Detta var i en bil med turbo där laddet var påställt rejält, i kombination med Shells 99oktansoppa på den tiden den var fri från sprit.
Ki-akut. Helt klart bra grejer. Brorsans Audi fick generalstopp i bränslesystemet och Audi ville byta hela bränslesystemet för 30k. Fyra flaskor Ki-akut löste problemet. Hallelujamoment!
Redline SI-1 är en annan produkt jag testat. Bilen som erbjöds denna behandling fick definitivt en jämnare gång efter en flaska. Väl dyrt dock och påverkar mindre än man hoppas kanske.
Jag brukar med jämna mellanrum hälla en skvätt alifatnafta i soppan på min 80-tals Rover med insprutad Honda V6 utan katalysator. Vet inte om det hjälper men det känns bra på något sätt.
Ett annat mirakelmedel man gjorde på 70-80talet var ju även att lägga några säckar betong i bakluckan på Amazonerna. Då kom man upp för backen även de halaste vinterdagarna.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.