3768
Sök

Ferrari är ingen höjdar bil.

Slav
1 454 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=YDh5Afdq … mp;search=

Tackar vet ja ford med tak. då behöver man inte oroa sej

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

DFFL
9 020 Inlägg
4 februari 2007
Tar nog hellre ferarrin om jag ska vara ärlig.
Ett par bulor kan jag stå emot.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

7 120 Inlägg
4 februari 2007
HAHAHAHA big_smile

Fan va jag garvade!

Live the dream
358 Inlägg
4 februari 2007
Alla vet väl att ferrari suger smile

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

Busdriver
389 Inlägg
4 februari 2007
Att vara snabbast rakt fram tycker jag är löjligt i sammanhanget...körkänsla, kurvtagningsförmåga, kvalitetskänsla, detaljkänsla och status samt en grymt snygg utsida smäller så sjukt mycket högre än en skitbil som går fort rakt fram 402m. men det är ju bara min åsikt. Enligt mig så äger Ferrari allas arselen vad gäller ovanstående. Synd att jag inte har råd med en bara.

DFFL
9 020 Inlägg
4 februari 2007
Edman skrev:
Att vara snabbast rakt fram tycker jag är löjligt i sammanhanget...körkänsla, kurvtagningsförmåga, kvalitetskänsla, detaljkänsla och status samt en grymt snygg utsida smäller så sjukt mycket högre än en skitbil som går fort rakt fram 402m. men det är ju bara min åsikt. Enligt mig så äger Ferrari allas arselen vad gäller ovanstående. Synd att jag inte har råd med en bara.

Han skojar nog...
Tror inte att många hade valt en smart med mc-motor framför en ferarri med ferarri-motor tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Slav
1 454 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Tack för medhållet big_smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Live the dream
358 Inlägg
4 februari 2007
FireTraXX skrev:
Edman skrev:

Han skojar nog...
Tror inte att många hade valt en smart med mc-motor framför en ferarri med ferarri-motor tongue

Kul att se någon som vet vad irroni är wink...
Synd att de inte gick framm till Edman.
Men man kan inte lyckas varje gång

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

Busdriver
389 Inlägg
4 februari 2007
FireTraXX skrev:
Edman skrev:

Han skojar nog...

Kanske det tongue, men man hör många gånger folk jämföra bilar med ferrari och en stor del bilentusiaster verkar tycka att en trimmad japs,muskelbil,volvo,osv kan mäta sig med en ferrari bara för att den spöar densamma på strippen. för mig handlar det om så mycker mer än att åka fort rakt fram.

7 120 Inlägg
4 februari 2007
Edman skrev:
FireTraXX skrev:
Edman skrev:

Han skojar nog...

Kanske det tongue, men man hör många gånger folk jämföra bilar med ferrari och en stor del bilentusiaster verkar tycka att en trimmad japs,muskelbil,volvo,osv kan mäta sig med en ferrari bara för att den spöar densamma på strippen. för mig handlar det om så mycker mer än att åka fort rakt fram.

Men om man skulle ta en ferrari, och den skulle möta en trimmad japs-bil i drifting då?
Inte bara rakt fram ju tongue

Busdriver
389 Inlägg
4 februari 2007
Aerodynamik skrev:
Edman skrev:
FireTraXX skrev:

Han skojar nog...

Men om man skulle ta en ferrari, och den skulle möta en trimmad japs-bil i drifting då?

haha, näe definitivt inte bara rakt fram tongue
okej vi säger så här, skitsamma om ferrarin så fick spö både rakt fram, i kurvorna och ja på alla sätt, som den får av många motorcyklar för en bråkdel av priset på ferrarin, så väljer jag ändå ferrarin.

10 287 Inlägg
4 februari 2007
Drifting är väl en specialgren likväl som dragracing?

Det är väldigt jobbig om man försöker kora världens bästa bil på allt (inklusive att klara outback och fickparkera och...och...och...)

/Göran

Aerodynamik skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Gödseldräng
4 529 Inlägg
4 februari 2007
volvo och sånt skit går ej jämföra med ferrari den enda som kan klassas i samma klas är bmw och överlägsen mot ferrari är mercedes en e55 (amg) drar en enzo som inget

SSS -12
3 217 Inlägg
4 februari 2007
Ferrari trots sin förmåga är inte tänkta till att endast köra fort med, detta är min uppfattning! Ferrari är en bil som man ser bra ut i... En bil som visar var man står och visar vilken smak man har!

Alla kan inte ha intresset av att komma först till nästa rödljus, somliga vill faktiskt cruuuuuuuisa fram med ett mullrande monster bakom sätet smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 123 Inlägg
4 februari 2007
bonnen skrev:
volvo och sånt skit går ej jämföra med ferrari den enda som kan klassas i samma klas är bmw och överlägsen mot ferrari är mercedes en e55 (amg) drar en enzo som inget

Haha vilket rike kommer du från ?
Sen när får en Enzo stryk av en E55 AMG ?
Enzon är byggd för bana och skapad av ferraris F1 team så nog kan dom bygga bilar bättre än AMG gänget.
Tänk efter innan nu säger nåt.

Busdriver
389 Inlägg
4 februari 2007
Fuckface skrev:
Ferrari trots sin förmåga är inte tänkta till att endast köra fort med, detta är min uppfattning! Ferrari är en bil som man ser bra ut i... En bil som visar var man står och visar vilken smak man har!

Alla kan inte ha intresset av att komma först till nästa rödljus, somliga vill faktiskt cruuuuuuuisa fram med ett mullrande monster bakom sätet smile

Japp, du är på min våglängd du smile Men sen så vill man ju kunna kräma ur monstret då och då ute på banan.
Senast redigerat av Edman (4 februari 2007)

Living the good Life!
585 Inlägg
5 februari 2007
Håller med, har du inte sett videon på top gear där de visar skillnaden av utav en riktig snabb bil [Skyline] och en race bil [Mclaren f1], så tycker jag E55 amg är mot ferrari!

http://www.youtube.com/watch?v=9kOUCWJ7bgA

When the flag drops, the Bullshit stops.

SSS -12
3 217 Inlägg
5 februari 2007
Edman skrev:
Fuckface skrev:

Japp, du är på min våglängd du smile Men sen så vill man ju kunna kräma ur monstret då och då ute på banan.

Det är ju vid det tillfället man plockar fram resterande 8/10 som man inte tryckte ner inne i staden... Alla vet vad en Ferrari överlag går för, det är inte ett känt racingmärke för ingenting! De har genom tiderna varit på toppen och styrt den uppåt!

Man måste inte bevisa någonting när man har en Ferrari, den talar för dig!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
5 februari 2007
Kan säga det att min garage-granne spöar ferrari´s med sin Alpine-Renault A110 på bana, och den är bara lätt-trimmad (extraktor, luftfilter, annan kam och större förgasare), han har dock inte kört på en Enzo, men nyare ferraris som maranello och liknande.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

873 Inlägg
5 februari 2007
Fuckface skrev:
Man måste inte bevisa någonting när man har en Ferrari, den talar för dig!

Vadå?
Allt den säger är ju att du har deg.

Klart du måste bevisa att du kan hantera släden, annars förtjänar du inte den wink

Kolla bara på Ägget som hamnade i diket... den bilen talade verkligen åt sin ägare.

Don't get mad, get even.

Sök