Growe skrev:
zemet skrev:
torsen skrev:
Hur skulle det vara om man ställde samma tekniska krav på A-traktorer som på EPA-traktorer?
Hur många skulle då vilja äga och köra en A-traktor.
Utbudet på presumtiva ombyggnadsobjekt skulle minska drastiskt.
Förbud blir det säkert inte som du säger, däremot så kan regler ändrast så att endast den som har lantbruk får framföra på allmän väg eller någon annan regeländring som gör dem betydligt mycket mindre atraktiva.
vet inte om ni missat det men staten har försökt gjort exakt raka motsatsen.. det är bara det att nu börjar folk i 08 land börja gråta för nu är dom på deras vägar och förstör deras sönder stressade vardag. vilket gör det otroligt roligt. för det är inte a-traktorerna som i grunden är problemet.. det är dom som kör bil. där jag träffar på a-traktorer på vägarna så är det otroligt sällan dom är ett problem. visst det går i 30km/h inte jätte roligt.. men samtidigt träffade jag på 2 bonntraktorer och en 1traktor i går mellan Göteborg-Lindesberg och jag kan ju säga att det var inte a-traktorn som skapade långa köer.. utan denna flyttade sig direkt när jag kom ikapp gick in på en ficka och släppte förbi. värre var det med dom vanliga traktorerna som låg och såsade förbi mängder med fickor att svänga undan på.. vajerväg med en fil gör det ju totalt omöjligt att komma förbi.
det är bra att a-traktorerna finns skulle kunna få gå fortare det är det enda jag tycker.. för 30km/h är plågsamt långsamt.
Jag är av motsatt åsikt, jag ser väldigt lite anledning till varför man behöver en A-traktor.
Jag förstår att det är trevligare att åka i en A-traktor än på en moped, speciellt vid dåligt väder.
Jag förstår att det underlättar och ger ungdomar bättre mobilitet och frihet, som en moped också gör.
Jordbruks och entreprenad fordon behöver kunna använda vägarna för sina arbeten och i förlängningen få landet att fungera.
A-traktor föraren klarade livet utan problem när de var 14 år gamla, dem borde då rimigtvis fortsätta klara livet utan A traktor även som 15 åring.
Eller bruka en moped istället.
Det är ett otroligt störningsmoment i trafiken och en enorm irritation för mig att behöva köra i 30 km/h 5-10 km för att någon med en A-traktor ville åka till lokala Mcdonalds. Detta drabbas jag av iaf 1 gång i veckan. Det finns betydligt fler A-traktorer där jag bor än mopeder.
Känns som 10 A traktorer går på arje moped jag ser.
Jag har också varit ung, jag tog min moped och motorcykel utan problem året runt. Man fick klä på sig lite mer bara.
Jag förstår också att det iaf ger en känsla av att vara säkrare än en moped. Har man säkerhet i fokus bör man dock inte släppa in sina barn i en A-traktor.
A-traktorer är kraftigt överepresenterade i skadestatistiken.Jag har sätt förslag från bla Miljöpartiet att A-traktorer skall få gå i 45 km/h.
Vi får väll se efter valet om det blir någon hastighetsökning eller inte.