Cuefa skrev:
Min Jeep hade stått still i 10 år när jag köpte den. Bromsar behövdes gås igenom, och en ordentlig service med samtliga filter (samt rengöring av tank om man har otur - dagens bensin [om det nu är en bensinare?] tål inte att stå särskilt länge!) och allmän koll av allting.
En bra idé är att kolla över kablar, speciellt jordkablar som har en tendens att ärga satan om bilen stått ute. Annars kan det bli diverse mystiska el-fel efter ett tag.
Just W124 har ju ett relä som krånglar en hel del också, det sitter under huven i "baljan" för torkarlänkaget på höger sida (iaf de äldre har detta, oklart hur det ser ut på nyare 124or, någon MB-guru kan säkert stämma in här), vilket kan göra att bilen inte startar, eller lägger av när man minst anar det.
Finns kvar på Mercedes, du får räkna med ca 800kr för det.
Annars är det rost, rost, rost som måste kollas. Golv, trösklar, infästningen för hjälparmen still styrningen på passagerarsidan.
Utöver det? Stridsvagn 💪🏼