3175
Sök

Bmw e36 320i går dåligt

28 Inlägg
23 oktober 2022
Trådstartare
Tjena! Har ett problem med e36an
Det är en e36 320i från 97 med m52b20 enkelvanos under huven.
Bilen gick så bra den bara kunde en dag, nästa dag gjorde jag service på den med ny olja/filter.
Under tiden kollade jag över allt i motorn, då såg jag att bruna kabeln till 1ans tändspole va tejpad runt och såg dåligt ut, eftersom jag inte tycker om elkablar osv i dåligt skick ville jag fixa det genom att löda till en ny kabel. När jag ville löda den nya kabeln fast i där alla andra bruna kablar går från till tändspolarna så kom det väldigt små gnistor därifrån, jag sket i det då och lät det va som det var innan.
Vet inte om det kan vara pga det men efter det gick bilen dåligt, den tappa effekt och betedde sig ungefär som en bil med dåliga tändstift.
Det kom upp fel kod på lmm och kamaxelgivare, så jag beställde ny lmm och ny kam givare.
Efter jag satt på dom nya delarna så blev det ingen skillnad, jag testade då att köpa nya tändstift, hjälpte inte det heller. Jag märkte nu att bilen går likadant med inkopplad som urkopplad lmm, och den hår likadant med den gamla lmm också. Den drar ingen tjuvluft då motorn dör när man täcker för insuget med handen.

Bilen går på alla 6 cylindrar och går bra som den ska när den är kall, när den blir varm går den skit, den misständer, har ingen effekt och gör små baksmällar när man åker på låga varv.

Vill inte lägga mer pengar på att chansbyta delar så skulle vara väldigt tacksam för hjälp och tips!

Sök