17 november 2022
Trådstartare
Hej! Jag har googlat i flera timmar nu hur man släcker SRS-lampan på min 940 -98 efter att jag har bytt tillbaka till org ratt. Det jag kan hitta är bland annat att det ska gå att släcka den med hjälp av Vol-FCR men verkar krångligt att få det att fungera.
Har provat göra en egen felkodsläsare med en diod, ett par motstånd och en knapp vilket verkar fungera till att läsa och radera koder som har med tändning och bränslesystem att göra, men inte SRS. Alltså när man kopplar den i stiftet för tändsystemet och trycker på knappen så blinkar den 1-1-1 (inga fel) medans i stiftet för SRS så lyser bara dioden medans man håller den intryckt och slocknar sedan när man släpper den utan några blinkningar. (Misstänker därför att man behöver någon slags felkodsläsare)
Har även provat plocka av batteriet ett par dagar men har inte fungerat det heller. Bilen är även utrustad med airbag på passagerarsida om det skulle kunna påverka på nått sätt. Vill helst inte behöva fulkoppla lampan tillsammans med exempelvis ABS-lampan som jag vet vissa gör.
Så frågan är, någon som har en aning om hur man gör? Det sista jag vill göra är att lämna in bilen för att få det att fungera som det ska.
Senast redigerat av simonstrom2 (17 november 2022)