2 januari 2023
Trådstartare
Har nyligen införskaffat mig en 740 med bytt motor till en b230fk, bilen går inte att hålla fullgas på varken på tomgång eller vid körning utan börjar hacka, rycka och smälla konstant det går att undvika detta genom att hålla väldigt lite gas utan att ladda turbon och då kan man varva upp den. Finns ett hål i insugsslangen som är tejpat över efter LMMn och LMMn är bytt 3 ggr till ingen skillnad. Kan detta bero på tjuvluft försökt söka runt på någon med liknande men hittar inget tydligt svar på vad det kan bero på och vill helst inte sitta o byta varenda del på hela motorn tills jag hittar vad problemet kan vara.
all information uppskattas även metoder av felsökning så jag kan beta av det som kan va fel ska köpa nya tändstift nu i veckan och se om det e problemet då den gick på 3 cylindrar innan tills jag bytte till ett nytt stift på den cylindern då jag hade ett liggandes.
Bilen är en 87- 740 med en b230fk på original ladd så 0.3 bar
Senast redigerat av 740ogrejor (2 januari 2023)