Mmmmmmmums! Jag är en Volviot långt in i benmärgen, MEN! Just Saab 9k & og900 ligger mig otroligt varmt om hjärtat! Sen att du kör ditt egna race och får det att se så fruktansvärt bra ut, all cred till dig!
59' är jag välbekant med, kika in Roland så förstår du
Mmmmmmmums! Jag är en Volviot långt in i benmärgen, MEN! Just Saab 9k & og900 ligger mig otroligt varmt om hjärtat! Sen att du kör ditt egna race och får det att se så fruktansvärt bra ut, all cred till dig!
Kul att höra! Just 9000 verkar vara accepterad av många på "andra sidan" faktiskt! Är själv inte så partisk av mig om jag ska vara ärlig, har bara fastnat för just denna bil och inte modellen i sig egentligen. Tack, det blir bara bättre och bättre för varje dag som går Inte bygger jag min bil för någon annans skull liksom?
Kul att höra! Just 9000 verkar vara accepterad av många på "andra sidan" faktiskt! Är själv inte så partisk av mig om jag ska vara ärlig, har bara fastnat för just denna bil och inte modellen i sig egentligen. Tack, det blir bara bättre och bättre för varje dag som går Inte bygger jag min bil för någon annans skull liksom?
Pricken över i:et för mig var att du bytte tak🤤
Pricken över i:et för mig var att du bytte tak🤤
Det enda som fattats hela tiden! Det är bara en CSE i grunden så har visserligen lite utrustning från fabrik men resten får man ju eftermontera
Just nu håller jag på att renovera toppen på den samt en generell översyn av maskin och lite uppmålning Blir även att försöka få till extern wg & screampipe. Sen mappa IRL och bänka på naven i år någon gång
Maskin är ur och i princip helt isärplockad. Toppen är planad samt har beställt lite verktyg som behövs och även en hel del renoveringsgrejer. Blir nya kedjor, avgasventiler, ventiltätningar och massa runt om! Passade även på att plocka bort värmeplattorna då dom ställt till med strul tidigare.
Status är följande Toppen är renoverad med nya avgasventiler, inslipade säten på alla ventiler samt nya ventiltätningar. Nya kedjor, sträckare & div packningar. Passade även på att måla upp lite för att hålla en schysst finish
Var iväg och hämtade grenrör då jag ska köra extern wg. Passar sjukt nog med AC kvar! Kommer dock finjustera smått för att de inte ska riskera att ligga emot någonstans. En tial 44mm lutar det emot, kommer även att linda grenröret i bandage.
Och det som komma skall inom den närmsta tiden: På med framruta (inhandlad redan) Klä om innertaket svart Givetvis i med maskin efter jag fått hem de sista delarna och sen platsbygga screampipe Ställa in kallstartsmapp (har tagit bort värmeplattorna numera)
Skulle överväga någon flamsköld samt avstånd mot ACn, småkul om den smäller när grenröret börjar glöda (beroende på vad det är för gas) för att inte nämna att den lär kyla sämre ... den kanske inte ens används?
Härligt jobb i alla fall ! Löjligt mycket enklare att fixa taket med rutan ur.