3512
Sök

Vilket är det absulut sämsta bilmärket?

Colaberoende
1 219 Inlägg
9 februari 2007
Har läst om en Volvo 140 som endast har gått igenom vanlig Service och byten av avgasrör.
Bilen gick som Taxi då, gör troligen det idag också och när jag läste detta hade bilen rulat 120 000 Mil (inte på svenska vägar).

Idag är det så mycket skit med bekvämligheter, Alldeles för mycket el i bilarna och teknik så en splitter ny V50 (som jag känner till) stendog 3 ggr på en månad.

Sämsta erfarenheten jag har från en bil är nog en Scorpio 2,9 Ghia. Fanns alltid något som krånglade.
Bästa erfarenheten tror jag är min Seat, men jag kan ju också haft en otrolig tur med den.

/Ena

Avstängd
914 Inlägg
9 februari 2007
Finns en saab 900 som även der har rullat 120tusen mil smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 februari 2007
dansken_1983 skrev:
bonnen skrev:
jag tycker att det är volvo och saab även alla andra svenska bilmärken
svenskar KAN INTE  bygga bra bilar så är det bara

Du har missuppfattat det där, det e amerikanare som inte kan bygga bilar. Dom får en hög me delar, slänger ihopp det lite snabt utan nån tanke på finnish eller kvalité å sen gå dom på rast å käkar sig en DOnut eller 10. Volvo och saab rullar mil efter mil så länge man servar dom, Att en volvo eller saab har gått 50 000 mil e inge ovanligt å dom fortsätter att gå lika bra.

haha vet amerikanarna är som svenskarna
men dom ända som kan bygga riktigt bra bilar är tyskarna kolla merca våran har rullat mätarn ut 2 varv läste om en som gorde 4 varv ut
hur många volvo och saab går 400000 mil det är fan inte många
våran gick 200.385 mil exakt
så det är några varv runt jorden vi körde 70000 mil med den det ända vi gorde var att byta dieselpumpen

498 Inlägg
9 februari 2007
bonnen skrev:
dansken_1983 skrev:
bonnen skrev:
jag tycker att det är volvo och saab även alla andra svenska bilmärken
svenskar KAN INTE  bygga bra bilar så är det bara

Du har missuppfattat det där, det e amerikanare som inte kan bygga bilar. Dom får en hög me delar, slänger ihopp det lite snabt utan nån tanke på finnish eller kvalité å sen gå dom på rast å käkar sig en DOnut eller 10. Volvo och saab rullar mil efter mil så länge man servar dom, Att en volvo eller saab har gått 50 000 mil e inge ovanligt å dom fortsätter att gå lika bra.

men dom ända som kan bygga riktigt bra bilar är tyskarna kolla merca våran har rullat mätarn ut 2 varv läste om en som gorde 4 varv ut
så det är några varv runt jorden vi körde 70000 mil med den det ända vi gorde var att byta dieselpumpen

OK, så bara för volvo och saab inte gör bilar som slår runt fyra varv på mätaren så klassas de som världens sämsta märken??
Det låter ju realistiskt!

Smålänning
7 883 Inlägg
9 februari 2007
En personbil går inte 400 000 mil! En saab i usa har ju gått 160 000 mil...

En släkting hade en fiesta som mätarn snurrade 4 varv på... tilläggas ska att den, liksom på dom flesta gamla bilar, bara gick till 9999 mil och 9 kilometer innan den vände... så mätarn kan mycket väl ha snurrat 4 varv, men 400 000 mil... nja tongue

världsrekordet, om det inte är ändrat, innhades 1993 av en VW bubbla som gått 260 000 mil. Vet en Nissan terrano som gått 122 000 nu tongue .

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

31 Inlägg
9 februari 2007
jag skulle fan aldrig köpa en lada (oavsett modell) eller en Fiat Punto:P

Bättre en back i hallen än ett hack i ballen

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
9 februari 2007
Alla bilar rasar nån gång, bara för att vissa har haft otur med ett märke, så betyder inte det att det märket skulle vara sämmre än ett annat. Mycket beror på hur bilen är skött, missköter man bilen så uppstår det problem.

Finns väl ingen biltillverkare som med avsikt bygger dåliga bilar?
Senast redigerat av Owzer (9 februari 2007)

.......
2 655 Inlägg
9 februari 2007
Owzer skrev:
Finns väl ingen biltillverkare som med avsikt bygger dåliga bilar?

hahaha jo ja tror faktoskt att att nissan gjort de en gång i tiden. tror aldrig ja sett så många trådar om rasade nissan 200 som nån bil någonsin. lovar de e ju typ 3st nya trådar om rasade nissan 200 varje vecka...

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 februari 2007
andreas_940 skrev:
bonnen skrev:
dansken_1983 skrev:

OK, så bara för volvo och saab inte gör bilar som slår runt fyra varv på mätaren så klassas de som världens sämsta märken??
Det låter ju realistiskt!

det har jag inte sagt jag sa min åsikt och det är att svenskar inte kan bygga bilar och kommer aldrig att kunna men som det ser ut så ligger faktiskt volvo sämst till på denna tråden sen kommer nog fård och det kan stämma det med
men men får säga vad fan jag vill detta är ett fritt land tongue

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 februari 2007
twin_cam skrev:

En släkting hade en fiesta som mätarn snurrade 4 varv på... tilläggas ska att den, liksom på dom flesta gamla bilar, bara gick till 9999 mil och 9 kilometer innan den vände... så mätarn kan mycket väl ha snurrat 4 varv, men 400 000 mil... nja tongue

världsrekordet, om det inte är ändrat, innhades 1993 av en VW bubbla som gått 260 000 mil. Vet en Nissan terrano som gått 122 000 nu tongue .

det finns en personbil som gått 400k jo en gammal mb w124 taxi körd till 300k
sedan privat ägd
det ända som inte höll så bra var karossen på den då det blev mycket rost äten

498 Inlägg
9 februari 2007
bonnen skrev:
det har jag inte sagt jag sa min åsikt och det är att svenskar inte kan bygga bilar och kommer aldrig att kunna men som det ser ut så ligger faktiskt volvo sämst till på denna tråden sen kommer nog fård och det kan stämma det med

Klart du får tycka vad du vill, men säga att svenskarna inte kan bygga bilar är väl lite väl starkt?

231 Inlägg
10 februari 2007
själv säger jag Lada

Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 februari 2007
andreas_940 skrev:
bonnen skrev:

Klart du får tycka vad du vill, men säga att svenskarna inte kan bygga bilar är väl lite väl starkt?

hehe nä  det stämmer rätt bra

läste i en tidning idag att det finns 7 st sprillans nya saab 9.5 som inte ens gått 100mil och bara börjat brinna och finns nästan dubbelt så många volvo som gort det innan 100 mil hur bra är det på en skala ?

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 februari 2007
bonnen skrev:
twin_cam skrev:

sedan privat ägd

Du bonnen jag tycker de luktar konstigt om dig...de ända som är bytt på 70k mil är diesel pumpen ? jag tvivlar starkt på att alla leder och bussningar går så långt ...

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 februari 2007
bonnen skrev:
andreas_940 skrev:
bonnen skrev:

hehe nä  det stämmer rätt bra

läste i en tidning idag att det finns 7 st sprillans nya saab 9.5 som inte ens gått 100mil och bara börjat brinna och finns nästan dubbelt så många volvo som gort det innan 100 mil hur bra är det på en skala ?

mm 7st av hur många ? de e ju större risk att ett flygplan störtar än att din nya saab/volvo skulle börja brinna... och hur stor e risken att ett flygplan störtar ?1 på miljonen ? kör du runt i din amerikanska daewoo istället tongue

Allfixare
1 475 Inlägg
11 februari 2007
haldex, hänglåset,

.......
2 655 Inlägg
11 februari 2007
Tummes skrev:
Ford - äldre och nya - jätte gammla kan inte svara på
Opel - äldre - nya kan inte svara på - jätte gammla kan inte svara på

Ni som skriver att inte sverige kan bygga saker hur kommer det sig att vi har så många grejer som kommer från sverige här är några ex

Scania
Volvo
Volvo Lastvagnar
Saab
Husqvarna
Ericsson
Koenigsegg
Indigo
Primusköket
Elektrolux
sfäriska kullagret
Tetra Pak
Ikea
Skiftnyckeln
Rörtången
Säkerhetständstickan
Astrid Lindgren

Finns mycket mera men som sakt SVENSKAR KAN INTE HAHAHAHA

SVENSKAR KAN !!!!

ööö okej, för de första, va inte skiftnyckeln norsk? eller blandar ja ihop de me ett annat verktyg.

sen de ända som va bra egentligen i den där listan e ju scania wink...

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 februari 2007
Tummes skrev:
Ford - äldre och nya - jätte gammla kan inte svara på
Opel - äldre - nya kan inte svara på - jätte gammla kan inte svara på

Ni som skriver att inte sverige kan bygga saker hur kommer det sig att vi har så många grejer som kommer från sverige här är några ex

Scania
Volvo
Volvo Lastvagnar
Saab
Husqvarna
Ericsson
Koenigsegg
Indigo
Primusköket
Elektrolux
sfäriska kullagret
Tetra Pak
Ikea
Skiftnyckeln
Rörtången
Säkerhetständstickan
Astrid Lindgren

Finns mycket mera men som sakt SVENSKAR KAN INTE HAHAHAHA

SVENSKAR KAN !!!!

å du tror inte jag menar bilar och hur populär är Koenigsegg på en skala finns ju inga i sverige förutom en krockad xd vad jag vet

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 februari 2007
Xuri skrev:
bonnen skrev:
twin_cam skrev:

sedan privat ägd

Du bonnen jag tycker de luktar konstigt om dig...de ända som är bytt på 70k mil är diesel pumpen ? jag tvivlar starkt på att alla leder och bussningar går så långt ...

är bilen lungt körd och servad regelbundet vf skulle dom inte göra

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
11 februari 2007
Ett som är säker är att detta är en utav de lyligaste trådar som figurerat på sidan på länge. Men dock väldigt underhållande. Många som skriver i tråden kan gö inte ens hålla sig till ämnet.

Tvivlar på att man kan säga att ett märke är sämre än något annat märke om man ska välja mellan de som tillverkas i dag. Med tanke på hur mycket det kostar att producera mm så tar marknaden själv död på de som inte duger i ett tidigt stadium utav processen. För vilken bank eller liknande vill vara med och finansiera något som inte skulle gå att sälja till kund. Sen hur kan man jämföra en gammal Volvo 240 eller 740 med en nyare bil och uttala sig om hur ful den är.

Sök