11 mars 2023
Trådstartare
Hej, första tråden jag gör här och min Volvo 945 med B230fd startar inte. Jag har kollat tändstift och testat fylla på bensin eftersom att min tankmätare är lite sådär. Den verkar inte få någon soppa fram till motorn men jag tycker det låter konstigt eftersom att båda bränslepumparna är nybytta, en byttes för bara 2 veckor sedan och den andra för crika 2-3 månader sedan, vad kan problemet vara? Jag börjar tröttna rejält på bilen nu. Jag är inte sådär jättekunnig om bilar men kan litegrann
För att lägga till lite så skulle jag starta den igår kväll då den inte riktigt orkade starta, den hostade till några gånger sen gav jag upp. Skulle starta den imorse och då kom det inte ens ett host från bilen. Startmotorn snurrar och allt verkar vilja gå runt. Det är cirka -15 grader här men kylan borde inte vara något problem då jag har startat den när det var runt -30 grader. De senaste 2 veckorna på morgonen när jag startar den så har den legat på runt 50 varv på tomgång och ökar sedan långsamt när bilens temperatur ökat
Senast redigerat av Volvo945c (11 mars 2023)