Hur många 90-tals Honda Civics sedan finns det?

dwadw
2 maj 2023 · 295 Inlägg

Jag gillar verkligen 90-tals honda civic sedan ej1/eg9 eller vad dom heter. Var och kollade på en två dörrars civic sedan från 1992 när jag skulle köpa min första bil men blev aldrig något köp. Jag har dock aldrig sett några fler till salu efter den blev såld. Hur ovanliga är dom här i sverige?

Kikade på "autoscout24" och där var det 2st som gick för 20k euro, vilket känns lite mycket.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 maj 2023 · 13 791 Inlägg
Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Skitungen
2 maj 2023 · 199 Inlägg

Det finns 180st sedan 4 dörrars och 49st sedan/coupé 2 dörrars Honda Civic gen5 (1992-1996) registrerade i Sverige enligt car.info.
https://www.car.info/sv-se/honda/civic/ … tion-73161

Herberto666
3 maj 2023 · 1 Inlägg

Hi! First of all....im new here. I am from Germany and just moved to Värmland....so sorry for writing english.

I own an EJ2 from 94, and brought it here with me. They are quite rare even in Germany. I looked it up. There are 20 EJ Coupes registered in S/DK/NO/FI together....so...they are rare as fck.

That number might not be absolutely correct, since its from a Company database.

Senast redigerat av Herberto666 (3 maj 2023)

dwadw
4 maj 2023 · 295 Inlägg

Herberto666 skrev:
Hi! First of all....im new here. I am from Germany and just moved to Värmland....so sorry for writing english.

I own an EJ2 from 94, and brought it here with me. They are quite rare even in Germany. I looked it up. There are 20 EJ Coupes registered in S/DK/NO/FI together....so...they are rare as fck.

That number might not be absolutely correct, since its from a Company database.

That's a shame, they are really cool looking.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang