har nåt skumt fel på min Opel Manta, när jag vrider på tändningen och skall starta bilen så tänder den till men dör lika fort. Ungefär som om man skulle ha slut på bensin eller nåt.
Är det nån som har nån aning om vad det kan vara för fel ?? Mantan är en 2,0 av 1986:s årsmodell. GSI Exclusive...
kolla tändnings låset!! det var felet på en kompis bil förut o det hände samma sak!
men skulle det vara tändningslåset så skulle det ju inte hända nånting när man vrider på nyckeln, bilen tänder ju till liksom, men den dör lika fort. Ungefär som det inte skulle finnas soppa...
har nåt skumt fel på min Opel Manta, när jag vrider på tändningen och skall starta bilen så tänder den till men dör lika fort. Ungefär som om man skulle ha slut på bensin eller nåt.
Är det nån som har nån aning om vad det kan vara för fel ?? Mantan är en 2,0 av 1986:s årsmodell. GSI Exclusive...
det sitter en liten tändplatta bakom tändningslåset som kan ha gått sänder. Du måste ta lösplasten runt ratten för att se den. Den är antingen vit eller svart och sitter fast med två jätte små skruvar på båda sidor om den. Det finns gott om sådana på skrotarna och man får ge ca 20kr för den.