torsen skrev:
Börja med att med multimeter eller provlampa kolla att det finns ström i eluttaget för släpvagn.
"L" = vänster blinkers(klockan 12).
"R" = höger blinkers(klockan 6).
"31" = jord (klockan 5).
"54" = bromsljus(klockan 11).
"54G" = direktledning från batteri till husvagn(klockan 1).
"58R" = höger bakljus( klockan 8).
"58L" = vänster bakljus( i mitten).
Får du INTE ström i någon av dessa får du kolla upp avbrott i eluttaget eller någon kabel till eluttaget.
Inte ovanligt med att montören utnyttjat s k kabeltjuvar, som med tiden kan oxidera.
Får du ström i alla dessa så går du vidare till släpvagnen.
Bäst och enklast är nu om du "ringer in" alla funktioner med en multimeter som har "ringfunktion".
Demontera en glödlampa i taget och "ring in" den från släpvagnskabeln.
Du måste skarva "ringkabeln" med några meter tunn elkabel.
Hoppas jag uttryckt mig förståeligt.