3667
Sök

Byta vindruta på försäkringen

7 Inlägg
2 juli 2023
Trådstartare
Hej
Det är så att min vindruta är riktigt dålig och blästrad, så jag ser knappt något alls när solen ligger på. Den har även en liten spricka uppe i hörnet (inget som syns inifrån bilen) och ett hyfsat stort stenskott i mitten av rutan.
Någon som lyckats ta liknande på försäkringen? Har ingen lust att lägga sådär 6 tusen på en vindruta till en gammal bil heller

526 Inlägg
2 juli 2023
Hallå!
Har du halvförsäkring, bara att åka till närmaste firma som fixar byte av rutor så får du svar.

3 381 Inlägg
2 juli 2023
För sliten ruta ges ingen försäkring.
Bara för skadad.

Är sprickan en "tillräcklig" skada =???

6 161 Inlägg
2 juli 2023
Åk till glasmästaren och säg som det är, många glasmästare byter rutan, tjänar pengar och skriver i rapporten till försäkringsbolaget att rutan var sprucken

5 743 Inlägg
2 juli 2023
Har du spricka i vindrutan eller stenskott i synfältet eller stenskott för stora för att laga eller fler än 3st stenskott får man i regel vindrutan bytt på halv- eller helförsäkringen utan bekymmer.
Oftast 1500kr i självrisk, sett vissa bolag har 750kr självrisk om man har dyraste försäkringen.

Har du endast trafikförsäkring så har du ingen glasförsäkring och får då betala hela kalaset själv.

2 456 Inlägg
3 juli 2023
"Tillräckligt" med skador går ju alltid ordna.................................................

3 402 Inlägg
3 juli 2023
Byt torkarblad. Var rädd att armen inte slår mot rutan😅 så gick fönstret på min gamla e34. Inte så kul när rutan var typ ny.

Sök