3492
Sök

Koppla ihop slutsteg

79 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Hej. Har ett mutant steg till min baslåda och nu undrar jag om de går att köpa ett annat steg och koppla ihop dom på nått sätt och koppla in 2 st 6*9 i de andra steget? Om de går vad krävs de för sladd osv? Har på lågnivå ingångarna "IN" och "OUT" om det har nått med de att göra?

MVH André

1 503 Inlägg
8 februari 2007
Mjo, visst går det att koppla in ytterligare ett steg. Kablarna som du behöver är en lågnivåkabel och en remotekabel (finns på lågnivåkabeln, men kör med en separat dragen eftersom den på lågnivåkabel är så HIMLA tunn). Sen behövs givetvis en + kabel och en jordkabel precis som till det andra steget.

Lågnivåkabeln ska kopplas från "out" på det steget som sitter i nu till "in" på det andra steget.

Vad har du för area på strömkabeln bak till steget som sitter i nu?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

79 Inlägg
9 februari 2007
Trådstartare
Oboy6 skrev:
Mjo, visst går det att koppla in ytterligare ett steg. Kablarna som du behöver är en lågnivåkabel och en remotekabel (finns på lågnivåkabeln, men kör med en separat dragen eftersom den på lågnivåkabel är så HIMLA tunn). Sen behövs givetvis en + kabel och en jordkabel precis som till det andra steget.

Lågnivåkabeln ska kopplas från "out" på det steget som sitter i nu till "in" på det andra steget.

Vad har du för area på strömkabeln bak till steget som sitter i nu?

Ok men de låter ju inte så drygt, men det är att göra samma sak som med de andra steget förutom att dra lågnivå som jag tar från de andra steget? 6mm* tror jag de är..

21 761 Inlägg
9 februari 2007
6mm2 låter lite väl klent tycker jag, speciellt om kabeln går från batteriet fram i motorrummet, fast det beror ju på hur kraftigt steget är.

Eftersom du behöver dra en ny kabel så är det en bra ide att plocka bort den nuvarande kabeln och dra tex en 21mm2 kabel istället och sätta ett kopplingsblock i skuffen som du sätter fast 21mm2 kabeln i. Från det blocket kan du sedan dra en kort 6mm2 kabel till vardera steg. Det ska kunna fungera bra.

Säkring framme vid batteriet naturligtvis.

Sök