Andreasson_ skrev:
Brådhis skrev:
Andreasson_ skrev:
Tyvärr inte, ny nyckel kostat 3300:- inkodad och klar, och bärgning till volvo kostar 1200:- vilket är mindre än självrisken på försäkringen. Så nu måste jag bara komma in, så att jag kan bärga bilen.
Går alldeles utmärkt att bärga den utan att komma in i den, så den biten ska inte vara något problem.
Det är för övrigt deadlock på den, så enda vägen är att få tag i en ny nyckel eller dyrka upp låset. Att dra i handtag eller trycka på knappar hjälper inte.
Personligen hade dock jag väntat tills nya nyckeln kom till Volvo, tagit nyckelbladet och öppnat bilen och letat efter nyckeln i bilen. Finns den inte då så hade jag bärgat den då.
Betyder det att dom tillverkar nyckelbladet till mitt lås efter beställning av nyckeln så att det passar?
Det hade varit toppen i så fall. Det svåra är ju att jag står på min parkeringsruta, med handbroms och ev växel i, men det kanske inte är ett problem!? Tack för ett bra svar, deadlock var ett nytt begrepp för mig, och jag kan sluta försöka ta mig in den vägen i onödan.
När mitt föräldrahem brann upp för ett antal år sedan så försvann såklart nycklarna till farsans V50 i branden.
Den stod i ett trångt garage men bärgaren fick ut den utan större problem.
Nycklarna ordnade Volvo så det till slut bara var för farsan att hämta ut bilen som om den varit på service.
Btw, det räcker med att parkera med växel i. Låt handbromsen vara.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.