Hej har en 945 från 97 med en b230fk
Den har gått hackigt ett tag men ändå gått att köra. Ibland går den hur fint som helst sen 10 sekunder efter går den jättehackigt.
När den går hackigt har jag märkt att varvtalsmätaren studsar supermycket mellan alla olika varv så jag tänkte att det kunde vara svänghjuls/impulsgivare men har testat byta.
Har bytt i övrigt alla tänddelar tror jag förutom själva fördelaren
Tändkablar
Tändstift
Rotor + fördelar lock
Testat annan tändspole
Testat byta bränsle box och tändbox
Tändmodul
Och säkert fler grejer som jag inte kommer på
Bilen ville inte starta för ett tag sen så det var då jag bytte många av delarna sen när jag köpte nya stift gick den igång men gick hackigt. Alla tidigare stift fick gnista men det var Biltemas så det var därför det ej gick att starta. Men nu har stiften troligtvis dött igen då den började gå mycket hackigt och sedan ej gick att starta.
Tillägger att fuelrailen har 3,4bar tryck. Och alla cylindrar har 10,5 i komp
Har dubbelkollat alla tändkablar så dom sitter rätt.
Även kollat så kamrem står rätt både nere och uppe. Och kollar så cylinder närmast torpedvägg är längst upp.
Alla stift får gnista men bilen vill bara starta på helt nya stift.
Så min fråga är om någon vet varför den slukar stift och om någon vet varför den misständer som satan.
Super tacksam för svar