3325
Sök

Luftmassemätare på A4 -95

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
20 juli 2005
Trådstartare
Hej! Misstänker att min luftmassemätare är död. Bilen går ojämt på tomgång och dåligt fram till 4000rpm sen går den som ett skott... Killen som mappade bilen har provat det mesta, men inget bättre... han säger att det enda han kan misstänka är luftmassemätaren, men den kostar 3500kr eftersom -95 inte finns som utbytes.

Någon som varit med om något liknande? Ägaren inna har roat sig med en öppen dump... ibland dumpar den och ibland låter det som ev EVO-bypass ventil istället...

MVH Jocke

Blinka med blåljus om du vill race:a

Brum säger bilen.
394 Inlägg
20 juli 2005
Tror du kan koppla bort lmm och då TROR jag att bilen går ner i någon form av skydds läge där den matar in mer soppa sänker laddtryck mm.. då kan du ju se om den slutar rycka och ha sig.. Är inte 100% på att det funkar men tor jag läst det någonstans...

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
20 juli 2005
Trådstartare
Jag har ett civinco piggyback system... vet inte exakt vad som den styr och vad org styrboxen styr... men som jag fattade det på deras hemsida så styr den allt utom acc och tomgång som den överlåter till org syrboxen.

Brum säger bilen.
394 Inlägg
20 juli 2005
med civinco kan du ju ta bort lmm helt om jag inte mins fel?

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
20 juli 2005
Trådstartare
Har provat att koppla bort den så bilen går i ett nödprogram... då gick den katastrofalt dåligt

111 Inlägg
20 juli 2005
JockeK skrev:
Jag har ett civinco piggyback system... vet inte exakt vad som den styr och vad org styrboxen styr... men som jag fattade det på deras hemsida så styr den allt utom acc och tomgång som den överlåter till org syrboxen.

Snacka med killarna på civico, ta bort skiten helt och släng på en mapsensor istället!

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
21 juli 2005
om bilen går som ett skott efter 4000 rpm så är det inte din LMM som är paj, däremot kan jag tänka mej lambdan eftersom bilen inte läser av den vid varvtal över 4000 rpm...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
21 juli 2005
Trådstartare
Ja den går ojämt på tomgång och bra efter 4000rpm... ibland misständer den med.

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
22 juli 2005
Trådstartare
framför allt så går den dåligt hela vägen... spinner knappt på blöt asfalt

Sök