simlar skrev:
Bäst att göra det, många som slösat många timmar på att felsöka utan att kolla så säkringarna faktiskt får ström.
Kikat lite i elschemat, så som jag tolkar elscheman i länken så kommer strömmen så här:
Tändspolen får ström från "radio-relät" 2/12 i elschemat. 2/12 ger även ström till spridarna.
2/12 aktiveras av 2/13 Bränslerelät.
2/13 aktiveras av 4/23 Motorstyrdonet
Motorstyrdonet, tändningsstyrdonet och bränslerelät får batteriplus från säkring 1 i säkringshållaren.
Säkring 1 matas från batteriet.
Motorstyrdonet och tändningsstyrdonet får tändningsplus från tändningslåset.
Samma kabel som matar säkring 12 och 13 med ström.
Har du konstant ström på säkring 1 och tändningsström på säkring 12 och 13 har du mest troligt ström till styrdonen såvida det inte är kabelbrott från säkringshållaren till vardera styrdon.
Går bränslepumpen några sekunder när du vrider på tändningen?
Om "JA" så är kretsen mest troligt hel fram till dit och felet är då mest troligt i det såkallade radio-relät/spridarrelä (heter egentligen radioavstörningsrelä, sitter på insida vä framskärm bredvid spridarmotstånd och tändmodul enligt vad jag lyckats googla fram)