3598
Sök

Motorlampan lyser

10 Inlägg
9 februari 2007
Trådstartare
Tjena, jag har en saab 9-3 aero -01.

För ett par dagar sedan monterade jag på en återcirkulerande dumpventil och ett öppet sportfilter. Jag teståkte och motorlampan tändes. Åkte till en bilmek och han kollade med dator. Den visade att den misstände efter varje gång man gasade. Han sa att problemet va dumpen.  Han tyckte att jag skulle ta bort den. Så jag åkte hem och tog bort den och satte på orginal. Men lampan lyser nu iaf.

Snackade med en snubbe på speedparts och han sa att de INTE va dumpen som va boven.

Jag blir lite snurrig. Vad är felet tror ni? Kan det vara luftfiltret? :S

MVH / Robban

14 Inlägg
9 februari 2007
Robii skrev:
Tjena, jag har en saab 9-3 aero -01.

För ett par dagar sedan monterade jag på en återcirkulerande dumpventil och ett öppet sportfilter. Jag teståkte och motorlampan tändes. Åkte till en bilmek och han kollade med dator. Den visade att den misstände efter varje gång man gasade. Han sa att problemet va dumpen.  Han tyckte att jag skulle ta bort den. Så jag åkte hem och tog bort den och satte på orginal. Men lampan lyser nu iaf.

Snackade med en snubbe på speedparts och han sa att de INTE va dumpen som va boven.

Jag blir lite snurrig. Vad är felet tror ni? Kan det vara luftfiltret? :S

MVH / Robban

Här har du en tråd om felkoder etc som du kan läsa av själv på saab.

http://forum.stcs.nu/viewtopic.php?t=80 … a57ffdc30a

Sitter väl en T5 i din bil tror jag.

761 Inlägg
11 februari 2007
Ryck plusen på batteripolen i 10 minuter för att nolla ev. gamla felkoder, prova sen igen.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sök