Steff240 skrev:
Även poliser kan vara hyggliga
Jag tycker faktiskt att dom flesta poliser är hyggliga och en del har skön humor med.
Som den gången jag blev stannad efter att ha kört om dom och 3 andra bilar samtidigt och i en hastighet som dom skulle tagit mitt körkort på plats med.
Jag krävde att få se filmen och väl i deras bil ångrade jag mig när jag såg att det gick väl fort i min omkörning.
Jag försökte försvara det med att jag bara ville göra en snabb och säker omkörning, men dom nappade inte eftersom man bara får köra om en bil åt gången.
Sen försökte jag få det till att dom bara skojade med mig eftersom det var den 1 april, men nej sa dom och jag var inte den första som sagt så idag sa dom.
Jag var helt säker på att dom skulle ta mitt kort på plats men när dom begrep att jag behövde bilen i mitt jobb så fick jag behålla det i väntan på dom.
Sen kollade dom över min bil som hade två blankslitna däck fram eftersom dom ordinarie var på däckfirma för byte och dessa var allt jag hade i reserv. Dom trodde på mig och eftersom jag redan fått högsta dagsböter för fortkörningen så lät dom det passera likaså att jag kört utan bälte. Och det sistnämnda tror jag var för att hjälpa mig eftersom jag givetvis erkände fortkörningen.
Min kompis som var passagerare fick däremot böter för att han åkt utan bälte så han var inte lika glad..
Vi skiljdes åt som nästintill bästa vänner, dom gjorde faktiskt bara sitt jobb och inte en enda gång var dom otrevliga.
Jag tror lite handlar om hur man bemöter dom.