sandzoo skrev:
om hydrauliken e kass så borde jag ej kunna köra o frikoppla när jag startat i 1an :s
Jodå. Det behöver ju inte vara 100% sönder. Ponera att du har luft i systemet. Då kan du få saker att röra sig med pedalen, men inte nog långt.
Symptomet skulle bli det du beskriver.
Men luft kommer givetvis inte in utan att hydrualiskt fel finns. Luft är alltså inte ensamt felet, så även om det skulle funka efter en luftning är felet kvar.
För att byta slavcylindern måste växellådan ner, så även om det "bara" är den är det komplett kopplingsbyte ändå. Byta bara cylindern är dumsnålt när arbetet är i princip samma.
Det finns betydande risk för att DMF är allt för glappt och måste bytas med kopplingen, vilket är stor extrakostnad i det hela.
DMF = Dual Mass Flywheel = Dubbelmassesvänghjul. Googla.
Skulle felet vara huvudcylindern för kopplingen är felet lättare fixat.
Men sannolikheten talar för slavcylinder, tryckplatta eller annat mellan motor och låda.