Tvär stopp när jag ska vänster

Walle_Block
5 januari · 7 Inlägg

Hej jag var ute och körde med min volvo 940 när plötsligt så small det jävligt hårt å då harde jag kört in och upp på en cement hög. fick en cement hög rakt igenom kylarn fram läppen. Tydligen så tog det i nånting i styrningen också för jag kan fan inte svänga till vänster. Det är helt jävla stumt. Har kollat på båda sidorna och ser att på höger sida så är krängninghämmaren eller vad det heter lite böjd och den där lilla grejen som krängningshämmaren sitter i är också lite böjd. Men det är fan inte därför jag inte kan svänga jag skulle tro att det har nåt och göra med styrväxeln dock så är jag rätt så dålig på styrning å sånt skit. Skulle vara hjälpsamt om nån hade någon ide på vad de kan vara.

Walle_Block
5 januari · 7 Inlägg

PS CementHögen tog mit på bilen..

//Walle CementBlock

simlar
5 januari · 5 542 Inlägg

Behöver hissa upp bilen och inspektera skadorna grundligt.

I värsta fall har du knäckt styrväxeln.
I bästa fall har du bara krokiga styrleder som tar emot i t.ex karossen när du rattar vänster.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
simlar
5 januari · 5 542 Inlägg

Tips om du har helförsäkring så kan denna olycka gå att få på försäkringen.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Walle_Block
5 januari · 7 Inlägg

simlar skrev:
Tips om du har helförsäkring så kan denna olycka gå att få på försäkringen.

Tror inte det går på helförsäkring nu när jag har börjat å pilla

Walle_Block
5 januari · 7 Inlägg

simlar skrev:
Behöver hissa upp bilen och inspektera skadorna grundligt.

I värsta fall har du knäckt styrväxeln.
I bästa fall har du bara krokiga styrleder som tar emot i t.ex karossen när du rattar vänster.

Styrlederna och allting ser bra ut.
FramvagnsBalken har blivit lite bucklig men den ska gå å rikta ska plocka ner styrväxeln nu å kika

Mew
5 januari · 2 176 Inlägg

Walle_Block skrev:

simlar skrev:
Tips om du har helförsäkring så kan denna olycka gå att få på försäkringen.

Tror inte det går på helförsäkring nu när jag har börjat å pilla

Återställ innan bara? Så länge du inte förstört något mer än vad som var trasigt innan ser jag inte problemet. smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 januari · 13 784 Inlägg

om framvagnen blivit bucklig så är det som är problemet och den brukar vika sig relativt lätt och går inte att rikta det är en ny som gäller...   har testat det där på några 240 som kört in i kanter och det behövs inte mycket för att bilen ska bli totalt odulig på vägen så byt balk finns ingen genväg '

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Oreggad Ruter Knekt
9 januari · 676 Inlägg

Palla upp framvagnen och felsök? Återkom med resultat.

Senast redigerat av Duvetdet (9 januari )

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Walle_Block
14 januari · 7 Inlägg

Growe skrev:
om framvagnen blivit bucklig så är det som är problemet och den brukar vika sig relativt lätt och går inte att rikta det är en ny som gäller...   har testat det där på några 240 som kört in i kanter och det behövs inte mycket för att bilen ska bli totalt odulig på vägen så byt balk finns ingen genväg '

Framvagnen hade blivit så bucklig så den pressade in damasken på bulten till Stabstaget så det tog i.
Lyckades rikta och kört utan problem i en vecka nu

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang