Hmm, så vad ska man dra för slutsats av detta? Antigen e´man på den linjen att ett batteri tar aldrig slut. Det går att snurra, skrämma o alla jävla tokiga lösningar man ser. Eller så inser man att ett batteri är nåt som inte håller för evigt. Problemet vilka verka ha, är att man blir lurad när verkstaden säjer att batteriet är kass. Vi testar med provare o man kan få utskrift om man vill som tydligt talar om att det är kass. Varför kan man inte bara inse att ett Batteri har en viss livslängd.
Livslängden beror på märket/kvalitén på batteriet, men även på hur man behandlar sitt batteri.
Att åka 2 km en gång i veckan är inte smart . (Generatorn)- hinner inte ladda upp det man förbrukat vid kallstart . Ett sånt batteri håller inte många år. Samma dessa som plockar in ljud o ljus o fan o hans moster i sina bilar. Man måste fatta att allt man pluggar in-kommer dra ström.
Denna strömmen kommer inte från vindsnurror eller nåt annat galet genom luften som mp o v tror- utan från bilens batteri. Vi snackar inte Elbil nu.. - vi snackar om en vanlig jävla bil, där man hänger på massor av skit på 12v o tror att ett slutsteg o en raggarplanka på x-antal drömwatt - kommer inte vara nåt problem för mitt 70Ah batteri från Feltema 7 år gammalt . Det kommer det vara. Batteriet är en av de viktigaste delarna på bilen- att man orkar att chansa o surar o vägrar att byta när man vet att det är kass är för mig en gåta.
mvh/husse