Hej tänkte höra ifall någon här har bra koll på hur man kopplar in den lilla Volvo klockan på 240n, har ett mätarhus med stor varvräknare och tänker sätta klockan på sidan av mätarhuset men skulle behöva hjälp på traven med vilka kablar som går till klockan
minns inte jag fel så finns det ett utag på baksidan av varvmätaren med 3kontakter som ska till klockan.. men det var var typ 22år sen sist jag skruvade sånt på en 240
minns inte jag fel så finns det ett utag på baksidan av varvmätaren med 3kontakter som ska till klockan.. men det var var typ 22år sen sist jag skruvade sånt på en 240
Vill också minnas att det var så, batteriplus, jord och den tredje var till belysningen.
minns inte jag fel så finns det ett utag på baksidan av varvmätaren med 3kontakter som ska till klockan.. men det var var typ 22år sen sist jag skruvade sånt på en 240
Vill också minnas att det var så, batteriplus, jord och den tredje var till belysningen.
japp kollade upp det där i går efter att jag postade och var lite utråkad. och det sitter på baksidan av varvmätaren
allt som behövs till dom mesta extra mätarna. jag hade fullt med mätare i min 245turbo och det var en jävla härva när jag köpte den bilen men jag utgick från den kontakten vad jag kan minnas..
tror det sitter en färdig orginal härva på bilar med orignal varvmätare.. sen gick jag vidare till resten av mätarna..
så belysning och det mest basic fungerade..
sen lösa kablar till oljetryck och temp och lite sånt.. men detta var inte i går.. jag byggde ordning den bilen när jag var av med körkortet i 5månader för en lättare fortkörning ;-)
och det var 2003 efter den bilen har jag inte rört en 240
minns inte jag fel så finns det ett utag på baksidan av varvmätaren med 3kontakter som ska till klockan.. men det var var typ 22år sen sist jag skruvade sånt på en 240
Vill också minnas att det var så, batteriplus, jord och den tredje var till belysningen.
japp kollade upp det där i går efter att jag postade och var lite utråkad. och det sitter på baksidan av varvmätaren
allt som behövs till dom mesta extra mätarna. jag hade fullt med mätare i min 245turbo och det var en jävla härva när jag köpte den bilen men jag utgick från den kontakten vad jag kan minnas..
tror det sitter en färdig orginal härva på bilar med orignal varvmätare.. sen gick jag vidare till resten av mätarna..
så belysning och det mest basic fungerade..
sen lösa kablar till oljetryck och temp och lite sånt.. men detta var inte i går.. jag byggde ordning den bilen när jag var av med körkortet i 5månader för en lättare fortkörning ;-)
och det var 2003 efter den bilen har jag inte rört en 240
5 månader för LÄTTARE fortkörning?? hmm tror den var ganska grov,
Vill också minnas att det var så, batteriplus, jord och den tredje var till belysningen.
japp kollade upp det där i går efter att jag postade och var lite utråkad. och det sitter på baksidan av varvmätaren
allt som behövs till dom mesta extra mätarna. jag hade fullt med mätare i min 245turbo och det var en jävla härva när jag köpte den bilen men jag utgick från den kontakten vad jag kan minnas..
tror det sitter en färdig orginal härva på bilar med orignal varvmätare.. sen gick jag vidare till resten av mätarna..
så belysning och det mest basic fungerade..
sen lösa kablar till oljetryck och temp och lite sånt.. men detta var inte i går.. jag byggde ordning den bilen när jag var av med körkortet i 5månader för en lättare fortkörning ;-)
och det var 2003 efter den bilen har jag inte rört en 240
5 månader för LÄTTARE fortkörning?? hmm tror den var ganska grov,
nej då.. ynka 70 över.. det gick fortare men dom hann inte i kapp förens jag sakta ner. var ju endå en supersnabb 245GL med en klappslut b230K
det var ju inte ens dubblahastigheten..
sätt till hur fort jag körde efteråt när jag fick snabbare bil så var det bara en lättare fortkörning men peppar peppar ta i trä så är det den enda..