Sälja billig bil för samma pris 4 år senare

Hamster
15 mars · 46 Inlägg

Jag har en liten bil jag vill sälja som jag köpte för 15.500 för cirka 4 år sedan.
Bilen har gått 11.000 mil och har stått avställd senaste två vintrar.
Gått igenom alla besiktningar felfritt förutom sista då jag fick byta strålkastare. Kostade inte så mycket.
Annars är däcken relativt nya och vindrutan oskrapad sen byte via försäkring.
Fin liten bil med andra ord!

Är det rimligt att begära samma pris som vid inköp eller till och med mer? Verkar ju inte finnas överdrivet mycket till försäljning när jag kollar runt.

Kan man kräva mer?

Hamilton
15 mars · 8 868 Inlägg

Du kan sätta vilket pris du vill.

Fotograf på tierpidag.se
spillolja
15 mars · 4 043 Inlägg

Varför inte ?, mycket har blivit dyrare
vad är det någon kärra ?

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Hamster
15 mars · 46 Inlägg

spillolja skrev:
Varför inte ?, mycket har blivit dyrare
vad är det någon kärra ?

smile

Är en liten Fiat Punto.

Utmarks-Loke
15 mars · 5 875 Inlägg

Priserna har gått upp, sätt absolut inte ut den för mindre än du gav utan snarare mer

mb_pucken
15 mars · 5 089 Inlägg

Farsan sålde sin aygo nyligen. Han hade haft den i 3 år och lagt ca 8000mil på den. Han la ut den för samma som Han köpte den för eller högstbjudande,  Han fick nästan det dubbla för den nu... priserna är galna just nu.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 mars · 17 559 Inlägg

Ja, Vår prius hade stigit 10-tusentals kronor på de åren vi hade den... Sjuk marknad.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muskelbil
16 mars · 412 Inlägg

Se vad andra begär för en lik värdig Punto sett till mil tal, dörrar och motor.
Väl gjord annons med bra bilder och ett utgångs pris på 24.000kr låter bra tycker jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang