måste bara kommentera Sandman (enligt dina inlägg) : du är så jäävla klok!
någon skrev att man skulle skrota alla bilar före -90...fuck it...skrota alla bilar efter -90! all elektronik-fanskap som går sönder...det förtjänar vissa på i serviceinkomster..det är ändå det enda som de ser. att det kommer in pengar.. enda alla bryr sig om nuförtiden...
kostar skjortan att utveckla nya miljövänliga motorer o avgassystem för att de tror bilarnas koldioxidsystem leder till jordens undergång.
det har redan länge varit känt att många andra faktorer skulle utrota allt på jorden före koldioxidutsläppens verkan...
sedan det där med nya bilarnas säkerhet kan man se från två helt olika sidor...
okej, visst är det bra med air bag, krockgardiner, asb,asp o vete gudarna vad allt det heter!
MEN! ...de som körde bilarna förr i tiden, eller kör äldre fordon, de är mycket skickligare förare än folk som kör nya bilar nuförtiden...ALLA kan köra bil idag! förr va det inte många i en grupp människor som kunde..nu kan ju fanimej en 7 åring köra bil bara han vet vad ratt o gas är...ja men ni vet vad jag menar! vidare kan man konstatera att trots alla säkerhetsåtgärder går bilarna bara fortare och fortare! säkerhet och hög hastighet får jag inte, hur jag än försöker fundera, att gå hand i hand! men folk litar på deras supersäkra volvon och saabar...(inget negativt menat om de märken) man känner inte att de går fort med våra nya bilar...men fantadej om du kör av vägen i för hög hastighet för att du totalt litat på din "nya dyra fina säkra bil"...inte är de några skyddsänglar ändå...
"sluta tillverka bilar!!!"...det håller jag med om...hur många onödiga bilmodeller finns det då inte. jag menar det lär ju vara så att "det finns en bil för alla personligheter"...en liten bil med bränslesnål motor för tanten som kör till affärn på hörnet en gång i veckan..en tuff bil för lilla Lisa som nyss fått sitt körkort.. en snobb-bil modell 1 för gamla pensionerade gubbar..en snobb-bil modell 2 för unga högutbildade överbetalda riksdagsmän och för han som äger datadirman uppe i stan..fan grannen har en Mercedes Vito från -00 som motorn bokstavligen ramlade ur...hur länge håller nya bilar?...hehe..
några år ja! men vad gör det när det är meningen att man ska ha bytt bil vid det laget
...för fashiken tänk efter lite...allt detta behövs verkligen inte...
kan sammanfatta allt (gäller inte bara bilmarknaden) : allting är påväg spikrakt åt helvete! p.g.a. människornas begär på mer och mer...ingen är nöjd med något längre...