3355
Sök

Köpråd: 7sits C4 Grand Picasso??

Of World
3 369 Inlägg
10 april
Trådstartare
#1
Tittar på större bil, egentligen inget "riktigt" behov av 7sits är mest ute efter utrymmen dessa erbjuder.

Har provkört ovan nämnda modell med 1.2Turbo 3cyl den gick fint och billigt med skatt på 460kr.

Har dock fått för mig att modellen är drabbad av en del fel och även den 1.2 som jag förstått inte är helt problemfri.

Kommer denna bil ev innebära massa bekymmer? Jag har provat det mesta i bilväg men aldrig picasso.

Komfort och allt det där är helt kanon fint, det är mest "pålitligheten" som jag funderar över.

Bilen jag tittar på är utrustad med riktig automat och strax under 10 000mil kamrem nybytt årsmodell 2017/18.

Åker idag en berlingo multispace-17 med 7000 mil 1.6 HDI ETG-låda och jag gillar bilen även om lådan är speciell så har man vant sig. Men jag saknar det där enorma utrymmet som erbjuds av riktiga "familjebilar"

Alla tips välkomna.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

7 439 Inlägg
11 april
#2
Undvik GPE med EGS och luftfjädring.
Senast redigerat av torsen (13 april )

1 573 Inlägg
12 april
#3
Presidento skrev:
Tittar på större bil, egentligen inget "riktigt" behov av 7sits är mest ute efter utrymmen dessa erbjuder.

Har provkört ovan nämnda modell med 1.2Turbo 3cyl den gick fint och billigt med skatt på 460kr.

Har dock fått för mig att modellen är drabbad av en del fel och även den 1.2 som jag förstått inte är helt problemfri.

Kommer denna bil ev innebära massa bekymmer? Jag har provat det mesta i bilväg men aldrig picasso.

Komfort och allt det där är helt kanon fint, det är mest "pålitligheten" som jag funderar över.

Bilen jag tittar på är utrustad med riktig automat och strax under 10 000mil kamrem nybytt årsmodell 2017/18.

Åker idag en berlingo multispace-17 med 7000 mil 1.6 HDI ETG-låda och jag gillar bilen även om lådan är speciell så har man vant sig. Men jag saknar det där enorma utrymmet som erbjuds av riktiga "familjebilar"

Alla tips välkomna.

Lite OT men...
Finns inte Berlingo Multispace som "long" ?

Of World
3 369 Inlägg
12 april
Trådstartare
#4
KenthIJ skrev:
Presidento skrev:
Tittar på större bil, egentligen inget "riktigt" behov av 7sits är mest ute efter utrymmen dessa erbjuder.

Har provkört ovan nämnda modell med 1.2Turbo 3cyl den gick fint och billigt med skatt på 460kr.

Har dock fått för mig att modellen är drabbad av en del fel och även den 1.2 som jag förstått inte är helt problemfri.

Kommer denna bil ev innebära massa bekymmer? Jag har provat det mesta i bilväg men aldrig picasso.

Komfort och allt det där är helt kanon fint, det är mest "pålitligheten" som jag funderar över.

Bilen jag tittar på är utrustad med riktig automat och strax under 10 000mil kamrem nybytt årsmodell 2017/18.

Åker idag en berlingo multispace-17 med 7000 mil 1.6 HDI ETG-låda och jag gillar bilen även om lådan är speciell så har man vant sig. Men jag saknar det där enorma utrymmet som erbjuds av riktiga "familjebilar"

Alla tips välkomna.

Lite OT men...
Finns inte Berlingo Multispace som "long" ?

Jo den nya karossen men den är långt över budget tyvärr.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Muskelbil
13 april
#5
Den årsmodell har oljebadad kamrem
Remmen smälter och det blir stopp i sumpen
Olje lampan börjar lysa dåligt tryck
Jag har haft in flera på verkstaden med det problemet
Några har jag fått citroen o peugeot att laga åt kund men några har dom vägrat utföra reparationen på

Jag är inte någon före språkare av diesel men dom motorerna fungerar bra fast högre skatt och ungefär samma förbrukning i verkligheten

Forummoderator
17 998 Inlägg
13 april
#6
1.6 e-hdi är ju en beprövad maskin. Sitter en sådan snurra i mina föräldrars bil. De har haft lite problem med ESG det sista. Skatten är inte så farlig heller.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 439 Inlägg
13 april
#7
Två söner och en dotter har, trots min avrådan, "avverkat" var sin bil med EGS.
C4GPE, C4Cactus och en "trilling".
Alla nyköpta.
Alla bortbytta mot nya X3, Vitara och Tesla.
Eviga omprogrammeringar av EGS-lådorna.

Of World
3 369 Inlägg
13 april
Trådstartare
#8
Muskelbil skrev:
Den årsmodell har oljebadad kamrem
Remmen smälter och det blir stopp i sumpen
Olje lampan börjar lysa dåligt tryck
Jag har haft in flera på verkstaden med det problemet
Några har jag fått citroen o peugeot att laga åt kund men några har dom vägrat utföra reparationen på

Jag är inte någon före språkare av diesel men dom motorerna fungerar bra fast högre skatt och ungefär samma förbrukning i verkligheten

Det är tyvärr det jag är rädd för, har nämligen hört lite sånt.

Jag vill helst ha en HDI 1.6 men just denna var utrustad med det jag vill ha samt rätt pris (bra mycket längre än marknadsvärdet) men jag tror att jag hoppar den.

Får vänta på rätt diesel helt enkelt.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Forummoderator
17 998 Inlägg
13 april
#9
Presidento skrev:
Tittar på större bil, egentligen inget "riktigt" behov av 7sits är mest ute efter utrymmen dessa erbjuder.

Har provkört ovan nämnda modell med 1.2Turbo 3cyl den gick fint och billigt med skatt på 460kr.

Har dock fått för mig att modellen är drabbad av en del fel och även den 1.2 som jag förstått inte är helt problemfri.

Kommer denna bil ev innebära massa bekymmer? Jag har provat det mesta i bilväg men aldrig picasso.

Komfort och allt det där är helt kanon fint, det är mest "pålitligheten" som jag funderar över.

Bilen jag tittar på är utrustad med riktig automat och strax under 10 000mil kamrem nybytt årsmodell 2017/18.

Åker idag en berlingo multispace-17 med 7000 mil 1.6 HDI ETG-låda och jag gillar bilen även om lådan är speciell så har man vant sig. Men jag saknar det där enorma utrymmet som erbjuds av riktiga "familjebilar"

Alla tips välkomna.

Vad är din budget?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Of World
3 369 Inlägg
13 april
Trådstartare
#10
Hybrid_ skrev:
Presidento skrev:
Tittar på större bil, egentligen inget "riktigt" behov av 7sits är mest ute efter utrymmen dessa erbjuder.

Har provkört ovan nämnda modell med 1.2Turbo 3cyl den gick fint och billigt med skatt på 460kr.

Har dock fått för mig att modellen är drabbad av en del fel och även den 1.2 som jag förstått inte är helt problemfri.

Kommer denna bil ev innebära massa bekymmer? Jag har provat det mesta i bilväg men aldrig picasso.

Komfort och allt det där är helt kanon fint, det är mest "pålitligheten" som jag funderar över.

Bilen jag tittar på är utrustad med riktig automat och strax under 10 000mil kamrem nybytt årsmodell 2017/18.

Åker idag en berlingo multispace-17 med 7000 mil 1.6 HDI ETG-låda och jag gillar bilen även om lådan är speciell så har man vant sig. Men jag saknar det där enorma utrymmet som erbjuds av riktiga "familjebilar"

Alla tips välkomna.

Vad är din budget?

125 000kr. Jag kan om jag vill köpa grand picasson för 115 000 till inbytes pris.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Forummoderator
17 998 Inlägg
13 april
#11
Presidento skrev:
Hybrid_ skrev:
Presidento skrev:
Tittar på större bil, egentligen inget "riktigt" behov av 7sits är mest ute efter utrymmen dessa erbjuder.

Har provkört ovan nämnda modell med 1.2Turbo 3cyl den gick fint och billigt med skatt på 460kr.

Har dock fått för mig att modellen är drabbad av en del fel och även den 1.2 som jag förstått inte är helt problemfri.

Kommer denna bil ev innebära massa bekymmer? Jag har provat det mesta i bilväg men aldrig picasso.

Komfort och allt det där är helt kanon fint, det är mest "pålitligheten" som jag funderar över.

Bilen jag tittar på är utrustad med riktig automat och strax under 10 000mil kamrem nybytt årsmodell 2017/18.

Åker idag en berlingo multispace-17 med 7000 mil 1.6 HDI ETG-låda och jag gillar bilen även om lådan är speciell så har man vant sig. Men jag saknar det där enorma utrymmet som erbjuds av riktiga "familjebilar"

Alla tips välkomna.

Vad är din budget?

125 000kr. Jag kan om jag vill köpa grand picasson för 115 000 till inbytes pris.

Tror jag det med 1,2-litersmotorn... Den är väl i princip osäljbar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Of World
3 369 Inlägg
13 april
Trådstartare
#12
Hybrid_ skrev:
Presidento skrev:
Hybrid_ skrev:

Vad är din budget?

125 000kr. Jag kan om jag vill köpa grand picasson för 115 000 till inbytes pris.

Tror jag det med 1,2-litersmotorn... Den är väl i princip osäljbar.

Nog gambling med den motorn.. jag hoppar den iallafall 👍får vänta på rätt bil med rätt motor hehe..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

7 439 Inlägg
14 april
#13
Innan du slår till på en C4PicassoGPE bör du provköra den i motorvägshastighet, gärna när det blåser.
Jag har kört C4PicassoGPE, skulle ALDRIG köpa en.
Den vandrar fram och tillbaka på vägen i hög hastighet.
Mest luftfjädringens förtjänst.

Of World
3 369 Inlägg
14 april
Trådstartare
#14
torsen skrev:
Innan du slår till på en C4PicassoGPE bör du provköra den i motorvägshastighet, gärna när det blåser.
Jag har kört C4PicassoGPE, skulle ALDRIG köpa en.
Den vandrar fram och tillbaka på vägen i hög hastighet.
Mest luftfjädringens förtjänst.

Finns ingen grand picasso av "nya" karossen med luftfjädring. Har kört dom många gånger visserligen blåser det in en del men inte ostadig.

Gamla modellen kunde ha luft

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 573 Inlägg
18 april
#15
Presidento skrev:
KenthIJ skrev:
Presidento skrev:
Tittar på större bil, egentligen inget "riktigt" behov av 7sits är mest ute efter utrymmen dessa erbjuder.

Har provkört ovan nämnda modell med 1.2Turbo 3cyl den gick fint och billigt med skatt på 460kr.

Har dock fått för mig att modellen är drabbad av en del fel och även den 1.2 som jag förstått inte är helt problemfri.

Kommer denna bil ev innebära massa bekymmer? Jag har provat det mesta i bilväg men aldrig picasso.

Komfort och allt det där är helt kanon fint, det är mest "pålitligheten" som jag funderar över.

Bilen jag tittar på är utrustad med riktig automat och strax under 10 000mil kamrem nybytt årsmodell 2017/18.

Åker idag en berlingo multispace-17 med 7000 mil 1.6 HDI ETG-låda och jag gillar bilen även om lådan är speciell så har man vant sig. Men jag saknar det där enorma utrymmet som erbjuds av riktiga "familjebilar"

Alla tips välkomna.

Lite OT men...
Finns inte Berlingo Multispace som "long" ?

Jo den nya karossen men den är långt över budget tyvärr.

När kom den " nya" karossen på Berlingo Multispace

Of World
3 369 Inlägg
18 april
Trådstartare
#16
KenthIJ skrev:
Presidento skrev:
KenthIJ skrev:

Lite OT men...
Finns inte Berlingo Multispace som "long" ?

Jo den nya karossen men den är långt över budget tyvärr.

När kom den " nya" karossen på Berlingo Multispace

2018/19.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 573 Inlägg
18 april
#17
Presidento skrev:
KenthIJ skrev:
Presidento skrev:

Jo den nya karossen men den är långt över budget tyvärr.

När kom den " nya" karossen på Berlingo Multispace

2018/19.

Tackar.
Då vet jag vad jag skall leta efter

Of World
3 369 Inlägg
18 april
Trådstartare
#18
KenthIJ skrev:
Presidento skrev:
KenthIJ skrev:

När kom den " nya" karossen på Berlingo Multispace

2018/19.

Tackar.
Då vet jag vad jag skall leta efter

Jag vet sen innan att du är intresserad av Elbil den finns som det med och kallas för ë-Berlingo. Kört den en del mycket trevlig men dyr och inte särskilt effektiv vintertid

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 573 Inlägg
19 april
#19
Presidento skrev:
KenthIJ skrev:
Presidento skrev:

2018/19.

Tackar.
Då vet jag vad jag skall leta efter

Jag vet sen innan att du är intresserad av Elbil den finns som det med och kallas för ë-Berlingo. Kört den en del mycket trevlig men dyr och inte särskilt effektiv vintertid

Vet du hur långt en e -Berlingo kan förväntas gå på en laddning, på vintern, I verkligheten?

Här som vi bor och kör det mesta är det runt -5 C några veckor men oftast runt 0 och upp till ca 5 C på vintern.


Sök