Jag tror inte att Autobahn har betalvägar men det kan ha ändrats sen jag var där. Däremot så har Frankrike betalvägar på sina Autoroutevägar liksom Spanien på Autopistavägar och Italien på sina Autostradavägar. En liten anekdot: När vi var nera i Alicante 1989 med våran Nissan så övernattade vi utanför slottet i Versailles antingen på vägen ner eller hem. Vi tog en tur med bilen och på vägen hem till campingen så hade de stängt av vägen runt slottet för det var en konsert i slottsparken. Vi fick nästan tom tank efter allt snurrande runt för att hitta campingen. Vi hittade många mackar men knappt någon hade ju Sans plomb (Blyfritt) i pumparna då vår Nissan hade kat men till slut så hittade vi en mack med blyfritt som vi rullade in på, på bara ångorna.
En gång i Sverige när jag skulle tanka blyfritt så hade dom inte bytt till det smalare röret på pistolen så det gick inte ner i det lilla hålet vid bensinpåfyllningen på bilen så när jag påpekade detta så trodde de att jag var dum i huvudet som inte kunde tanka men dom hjälpte mig att tanka med en tratt.
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (3 maj )
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!