Tja! Har nyligen införskaffat mig en e46 328 som jag så småningom vill sätta extraktor grenrör på. Tanken är att få ut några fler hästar, samt få ett lite aggressivare ljud på bilen. Har för tillfället tagit bort den bakre ljuddämparen men är inte riktigt nöjd med ljudet än.
Har då några frågor angående att byta till extraktor grenrör innan jag ska göra det själv.
Hur trångt är det att komma åt att byta? Har snabb kollat på lite youtube videor där dom skruvar loss motorn från motorfästet och lyfter den lite grann. Är det ett måste att lyfta motorn för att lyckas komma åt?
På denna nyare TU versionen an m52an så sitter även katalysatorerna på grenrören. Kan tänka mig att avgasvärdena kan bli problematiskt under besiktningen ifall man byter till extraktor grenrör. Kan man lösa detta med att sätta sport kattar under bilen efter downpipen?
Blir besiktningsmannen tjurig ifall det inte är orginalt skick eller klarar man sig så länge avgasvärdena är bra?
Undrar även ifall någon har något tips på grenrör som passar bra? Har hört många som haft problem med att få O2 sensorerna att passa.
Tacksam för alla tips och råd!
Senast redigerat av T0rtuga (1 juli 2024)