1517
Sök

GARAGET 20 ÅR

Administratör
11 846 Inlägg
16 juli
Trådstartare
#101
Lillalilja skrev:
Är det bara jag som har problem att uppdatera signaturen? 'Spara'-knappen är gråmarkerad (218 tecken inklusive mellanrum, två rader) så borde inte vara den som felar. Spelar ingen roll om jag lägger till en titel eller ej. W10/ firefox.
Fixat nu. Använd gärna "Felanmälan" länken längst ned på sidan när ni hittar något fel så får jag mail om det direkt.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

564 Inlägg
16 juli
#102
chrizz skrev:
Lillalilja skrev:
Är det bara jag som har problem att uppdatera signaturen? 'Spara'-knappen är gråmarkerad (218 tecken inklusive mellanrum, två rader) så borde inte vara den som felar. Spelar ingen roll om jag lägger till en titel eller ej. W10/ firefox.
Fixat nu. Använd gärna "Felanmälan" länken längst ned på sidan när ni hittar något fel så får jag mail om det direkt.

mvh
Snyggt! Snabbt ordnat. Visste inte ens att det fanns en felanmälsfunktion haha

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

* Voff voff *
10 384 Inlägg
25 juli
#103
Brådhis skrev:
Hybrid_ skrev:
Brådhis skrev:
En helt onödig funktion som jag ändå saknar är möjligheten att kunna klicka på "klockan", se alla trådar och därefter "ctrl-klicka" på dem och på så vis få upp alla man fått svar i som varsin flik. Säkert bara jag som gjort så, och går det inte att lösa så sörjer jag inte. Men får man önska så... wink
Men detta fungerar fint för mig.
Du har helt rätt, nu fungerar det ju. big_smile När jag provade precis efter uppdateringen så funkade det inte. Sedan har jag inte testat på ett tag och tänkte nu att jag skulle skriva om det... Så... Glöm mitt förra inlägg då bara! big_smile
Nu funkar det inte igen?! Gör jag som beskrivet så försvinner menyn varje gång jag klickar på en tråd. Tidigare (och sist jag provade) så funkade det att klicka på trådarna i följd. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

2 329 Inlägg
Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
2 augusti
#105
Garaget 20 år ja.. och det blir bara sänre och sämre och svårare att använda för varje uppdatering.

Gör det som det var för 15 år sedan och locka tillbaks seriösa bilentusiaster igen.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

956 Inlägg
2 augusti
#106
Svana skrev:
Garaget 20 år ja.. och det blir bara sänre och sämre och svårare att använda för varje uppdatering.

Gör det som det var för 15 år sedan och locka tillbaks seriösa bilentusiaster igen.
Logga ut för alltid. Problemet löst smile
Eller ännu bättre, be en Mod avsluta ditt konto....
Senast redigerat av candyweiss (2 augusti )

VAG har världens bästa bilar.

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
2 augusti
#107
candyweiss skrev:
Svana skrev:
Garaget 20 år ja.. och det blir bara sänre och sämre och svårare att använda för varje uppdatering.

Gör det som det var för 15 år sedan och locka tillbaks seriösa bilentusiaster igen.
Logga ut för alltid. Problemet löst smile
Eller ännu bättre, be en Mod avsluta ditt konto....
Aaa. Visst äre dumt att va ärlig så all får chans att förbättra..

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

564 Inlägg
2 augusti
#108
Svana skrev:
candyweiss skrev:
Svana skrev:
Garaget 20 år ja.. och det blir bara sänre och sämre och svårare att använda för varje uppdatering.

Gör det som det var för 15 år sedan och locka tillbaks seriösa bilentusiaster igen.
Logga ut för alltid. Problemet löst smile
Eller ännu bättre, be en Mod avsluta ditt konto....
Aaa. Visst äre dumt att va ärlig så all får chans att förbättra..
Tror du blandar ihop ärlig med att va en gnällspik á la det var bättre förr. Är det nåt man kan va stensäker på så är det att alla forum som inte uppdaterats på 15 år har stendött exakt varenda en av dem, så visst om man vill att forumet ska dö då är det ett bra råd att gå tillbaka 15 år...

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

Forummoderator
26 269 Inlägg
2 augusti
#109
Svana skrev:
candyweiss skrev:
Svana skrev:
Garaget 20 år ja.. och det blir bara sänre och sämre och svårare att använda för varje uppdatering.

Gör det som det var för 15 år sedan och locka tillbaks seriösa bilentusiaster igen.
Logga ut för alltid. Problemet löst smile
Eller ännu bättre, be en Mod avsluta ditt konto....
Aaa. Visst äre dumt att va ärlig så all får chans att förbättra..
Vad är det du vill ha tillbaka mer exakt, som fanns för 15 år sedan?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
2 augusti
#110
Mack skrev:
Svana skrev:
candyweiss skrev:

Logga ut för alltid. Problemet löst smile
Eller ännu bättre, be en Mod avsluta ditt konto....
Aaa. Visst äre dumt att va ärlig så all får chans att förbättra..
Vad är det du vill ha tillbaka mer exakt, som fanns för 15 år sedan?
Skit i det om det bara är jag som tycker såklart.

Jag älskade g.org förr.. var här flera gånger om dagen.

Nu begriper man inte nåt längre.
   Det är nog mig som är felet då.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

Forummoderator
26 269 Inlägg
2 augusti
#111
Svana skrev:
Mack skrev:
Svana skrev:

Aaa. Visst äre dumt att va ärlig så all får chans att förbättra..
Vad är det du vill ha tillbaka mer exakt, som fanns för 15 år sedan?
Skit i det om det bara är jag som tycker såklart.

Jag älskade g.org förr.. var här flera gånger om dagen.

Nu begriper man inte nåt längre.
   Det är nog mig som är felet då.
Alltså jag är genuint nyfiken bara på vad skillnaden är idag kontra för 15 år sedan?
Alla har vi rätt till en åsikt och upplever du att något som fanns då och som fattas nu så är det väl bara bra att ventilera om det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

956 Inlägg
2 augusti
#112
Svana skrev:
Mack skrev:
Svana skrev:

Aaa. Visst äre dumt att va ärlig så all får chans att förbättra..
Vad är det du vill ha tillbaka mer exakt, som fanns för 15 år sedan?
Skit i det om det bara är jag som tycker såklart.

Jag älskade g.org förr.. var här flera gånger om dagen.

Nu begriper man inte nåt längre.
   Det är nog mig som är felet då.
Men berätta vad som är så dåligt då?
Du måste väl ha något att komma med eftersom det var bättre "förr"?
Vad kan göras bättre, jag är ärligt nyfiken?

VAG har världens bästa bilar.

Forummoderator
17 862 Inlägg
2 augusti
#113
Sluta grogga på Diesel & Absint...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 329 Inlägg
2 augusti
#114
Funktionellt har ju i princip inget ändrats. Den största skillnaden är väl skiftet från desktop-fokuserat till mobil-fokuserat utseende, men det är ju en plåga som hela internet lider utav och är knappast unikt för g.org.

"Internet" har standarder som måste följas, siter måste vara uppdaterade enl. nya standarder osv... Gör man inte det så blir konsekvenserna bl.a. att sidan försvinner från sökmotorer, blir listad som "farlig" osv osv... Dvs, sidan dör på alla tänkbara sätt förutom online-på-servern-statusen.

... Sen vetefan om jag håller med om att utseendet på hemsidor för 20år sedan är något jag saknar...


Forummoderator
17 862 Inlägg
2 augusti
#115

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
3 augusti
#116
Jag minns det som att den var enkel att använda och enkel att läsa.
  Ljus bakrund och lättanvändlig.

Det gjorde att jag fastnade här dag ett och sedan blev sjukt beroende.

Tycker den är svår nu.. ingen logik och knepig att använda.

Men det är bara min åsikt.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
3 augusti
#117
En allmännirritation är när man skriver kommentarer på bilar.. och ska använda enter för ett nytt stycke..  och enter då gör att inlägget publiceras..

Jävligt irriterande och svårt att vänja mig vid.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

Forummoderator
26 269 Inlägg
3 augusti
#118
Svana skrev:
En allmännirritation är när man skriver kommentarer på bilar.. och ska använda enter för ett nytt stycke..  och enter då gör att inlägget publiceras..

Jävligt irriterande och svårt att vänja mig vid.
Se där.
Ja men där tror jag är en sak som går att åtgärda i alla fall.

Angående ljuset så går det också ställa in i dag. Välj ljus bakgrund så får du ljus.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Smålänning
7 882 Inlägg
4 augusti
#119
Svana skrev:
Ljus bakrund och lättanvändlig.
Bara klicka på ikonen bredvid sök och välj ljust - Klart!

Enter för att skicka lider hela internet och alla sidor av...

Ctrl + Enter byter rad nuförtiden...

Kan hålla med om att vissa delar faktiskt är röriga.

- Foton saknar logik och ordning mer än senast först. Jag har dock inga idéer på hur det skulle kunna göras annorlunda och väljer istället att inte använda den delen och det har alltid vart så, sen fotoalbum kom.
- Medlemssidorna tycker jag egentligen också är waste när det dyker upp senast inloggade, har lite idéer på hur den delen skulle kunna göras intressantare men behöver klura lite till innan jag pitchar det till chrizz, som driver sidan.

Men som med allt förbättringsarbete måste man bidra själv, om någonting är dåligt så behövs:
- Beskrivning på VAD som är dåligt, om en ändring orsakat det, HUR har det förändrats till det sämre.
- Beskrivning på HUR det borde fungera istället, ju mer detaljer desto bättre.

"Det är rörigt bara" är inte hjälpsamt, inte "Det var bättre förr" heller.
VAD är/har blivit rörigt, och på vilket sätt är det rörigt?
Hur fungerade det förr, när det var bättre? Här duger inte ett svar som "Det gjorde som jag ville" utan det behövs detaljer.

En duktig utvecklare försöker tänka igenom allt, men det är otroligt svårt att tänka på allt, och det som man själv upplever logiskt kan vara förvirrande för någon annan, det är därför det behövs detaljerade beskrivningar.

Utvecklaren har också en hel del data över vilka funktioner som används, därför föreslår jag i alla fall aldrig vilka funktioner som är onödiga, utvecklaren har stenkoll på hur mycket varje funktion används!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 329 Inlägg
4 augusti
#120
twin_cam skrev:
Enter för att skicka lider hela internet och alla sidor av...
Yup, en av många nya "standarder" som måste följas tack vare mobilsurfare....



Sök