Svana skrev:
Ljus bakrund och lättanvändlig.
Bara klicka på ikonen bredvid sök och välj ljust - Klart!
Enter för att skicka lider hela internet och alla sidor av...
Ctrl + Enter byter rad nuförtiden...
Kan hålla med om att vissa delar faktiskt är röriga.
- Foton saknar logik och ordning mer än senast först. Jag har dock inga idéer på hur det skulle kunna göras annorlunda och väljer istället att inte använda den delen och det har alltid vart så, sen fotoalbum kom.
- Medlemssidorna tycker jag egentligen också är waste när det dyker upp senast inloggade, har lite idéer på hur den delen skulle kunna göras intressantare men behöver klura lite till innan jag pitchar det till chrizz, som driver sidan.
Men som med allt förbättringsarbete måste man bidra själv, om någonting är dåligt så behövs:
- Beskrivning på VAD som är dåligt, om en ändring orsakat det, HUR har det förändrats till det sämre.
- Beskrivning på HUR det borde fungera istället, ju mer detaljer desto bättre.
"Det är rörigt bara" är inte hjälpsamt, inte "Det var bättre förr" heller.
VAD är/har blivit rörigt, och på vilket sätt är det rörigt?
Hur fungerade det förr, när det var bättre? Här duger inte ett svar som "Det gjorde som jag ville" utan det behövs detaljer.
En duktig utvecklare försöker tänka igenom allt, men det är otroligt svårt att tänka på allt, och det som man själv upplever logiskt kan vara förvirrande för någon annan, det är därför det behövs detaljerade beskrivningar.
Utvecklaren har också en hel del data över vilka funktioner som används, därför föreslår jag i alla fall aldrig vilka funktioner som är onödiga, utvecklaren har stenkoll på hur mycket varje funktion används!