2378
Sök

Bilböter trots rätt inställd P-skiva som troligen avlästes fel vad gör man? Hojab Parkering.

20 Inlägg
18 juli
Trådstartare
#1
Hej ,

Skulle hämta bilen efter att jag hade parkerat med P-skiva (4-timmar) ställnde 13.30 och då gäller parkeringen till 17.30.
När jag kommer tillbaka 17.10 så ser jag att jag hade en bot liggandes på framsidan. Då står det P-skiva inställd 12.30 fast jag hade 13.30 , misstänker att p vakten var trött men då undrar jag. Finns det bildmaterial hos Parkerings bolaget? Hojab Parkering? Tänkte att jag kan ringa dom imorgon och be att dom kollar på fotot från P-skivan? Kan dom neka det?

Tacksam om ni återkopplar smile
Senast redigerat av Formatius (18 juli )

Forummoderator
17 865 Inlägg
18 juli
#2
Kan bara säga en sak: Lycka till. Men visst ska bildbevis finnas! Så du är inte helt körd ännu.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

819 Inlägg
18 juli
#3
Det ska fotas
Kräv att boten tas bort

Diagnostekniker
2 586 Inlägg
18 juli
#4
Betala, sedan bestrider du.
Dom måste ju trots allt bevisa att du har gjort fel.
Har lyckats bestrida böter två gånger där p-lisan gjort fel.

Up the RA

20 Inlägg
18 juli
Trådstartare
#5
Det är solklar fall räcker med att dom tittar på bilden med parkeringsskivan då kan dom se att det står 13.30 och inte 12.30 hoppas det löser sig genom telefonsamtal har inte tid annars. Det andra gången jag får böter felaktigt från parkeringsbolaget förra gången löste sig direkt via telefon.


Sök