1970
Sök

Kopiera nyckeltransponder

341 Inlägg
26 augusti
Trådstartare
#1
Tja
Bor i sthlm och behöver kopiera en transponder till en ny bilnyckel.
Tänkte höra om det eventuellt finns någon som gör sådant till ett rimligt pris.

Bästa pris jag fått hittills är 1000kr. Men själva maskinen kostar 1050kr och chipset 20 kr från Kina.
Därav tycker jag det är rätt orimligt.
Känner ni till någon som gör sånt till ett sjysst pris?

Gör den personlig

Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
26 augusti
#2
En kina kopia som det är ungefär 10% att det fungerar kostar 1000kr  men långt ifrån säkert att det kommer fungera.. 
har provad Zed och det är 30% att den klarar kopiera chippet det är ett rent lotteri..   då är den köpt för 2014-2015 och bara provade på gamla cips

Kör fort så hinner inget hända...

341 Inlägg
26 augusti
Trådstartare
#3
Growe skrev:
En kina kopia som det är ungefär 10% att det fungerar kostar 1000kr  men långt ifrån säkert att det kommer fungera.. 
har provad Zed och det är 30% att den klarar kopiera chippet det är ett rent lotteri..   då är den köpt för 2014-2015 och bara provade på gamla cips
Jag kan betta min högra hand på att chippen som butikerna använder är de från Kina....
Maskinen jag nämner är inte från Kina

Gör den personlig

Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
26 augusti
#4
FadiStilarn skrev:
Growe skrev:
En kina kopia som det är ungefär 10% att det fungerar kostar 1000kr  men långt ifrån säkert att det kommer fungera.. 
har provad Zed och det är 30% att den klarar kopiera chippet det är ett rent lotteri..   då är den köpt för 2014-2015 och bara provade på gamla cips
Jag kan betta min högra hand på att chippen som butikerna använder är de från Kina....
Maskinen jag nämner är inte från Kina
säkert en kopia om den bara kostar 1000kr    kan säga att den polarn har kostar närmare 50... för kopiering av nycklar..

Kör fort så hinner inget hända...

2 335 Inlägg
26 augusti
#5
Visst är det väl skoj att fixa saker själv men.... 1000kr för en garanterat fungerade nyckel/transponder, jämnfört med 1070kr för något som är osäkert att det fungerar... Låter inte som en direkt bra deal faktiskt smile

Visst, har du tänkt att göra en sisådär 20-30 kopior kanske det är värt risken men... För bara en nyckel/transponder? Nja... Hur man än vänder på det så är det ändå 70kr dyrare wink


341 Inlägg
26 augusti
Trådstartare
#6
Lucif3r skrev:
Visst är det väl skoj att fixa saker själv men.... 1000kr för en garanterat fungerade nyckel/transponder, jämnfört med 1070kr för något som är osäkert att det fungerar... Låter inte som en direkt bra deal faktiskt smile

Visst, har du tänkt att göra en sisådär 20-30 kopior kanske det är värt risken men... För bara en nyckel/transponder? Nja... Hur man än vänder på det så är det ändå 70kr dyrare wink
Ja självklart.
Känns bara hutlöst att de ska ha 1000kr för ett chip som kostar 20kr och 5 minuters arbetstid.

Gör den personlig

341 Inlägg
28 augusti
Trådstartare
#7
En i sthlm som gjorde det för 400kr.
Han hade precis den maskinen som kostar 1000kr att köpa. Funkar utmärkt
Senast redigerat av FadiStilarn (28 augusti )

Gör den personlig


Sök