2217
Sök

Tesla är en vanlig bil nuförtiden

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
23 september
#21
Muskelbil skrev:
Jesper328 skrev:
Muskelbil skrev:

Tesla har knappt någon marknadsföring
Bilarna säljs på sina egenskaper
Det är svårt att sätta sig i en traditionell förbränningsmotor bil efter att kört Tesla en tid
Det är som en 10 år gammal volvo känns förhistorisk både i känsla och hur omodern den både ser ut och i sin funktion
Men elbil är inte för alla
Det fanns även de som föredrog häst och vagn när bilen började utvecklas

Jag vet inte, de Teslorna jag suttit i har som sagt känts lågkvalitativa.
Eller låg kvalitet kanske är fel ord, utan snarare att man förväntar sig bättre för den pengen de kostar.
En skärm (vilken i sig är jävligt bra) varifrån man sköter det absolut mesta kanske kan kännas innovativt, men för mig så är det inget annat är kostnadsbesparingar.

To each their own som man säger i väst.
Förstår vad som lockar med elbilar då de flesta går riktigt fint och brukar kunna ha lite skjuts när man stämplar gasen.
Dock så är de flesta jag kört, för mig, precis lika tråkiga som en genomsnittlig Hyundai.

Självklart är det för att spara pengar och samtidigt få en modern känsla med en skärm istället för att slänga ut en massa knappar runt på instrumentpanelen

Man gillar olika saker

Fast det ger ingen trevlig känsla direkt, att man ska in och knappa i den där skärmen är hemskt. På model S så har man åtminstone ett mätarhus, men ändå ska nästan allt göras via skärmen. Obekvämt och en trafikfara. Var faktiskt nära på att köpa en model s, men chassiet skramlade mer än en volvo 740 som gått som skogsbil, enligt säljaren så var det fullt normalt.

På syrrans 2 år gamla 3a så lossar lädret från ratten, taket börjar hänga och lacken blir repig bara av att man ser på den.


3 371 Inlägg
23 september
#22
SportPilot skrev:
Muskelbil skrev:
Jesper328 skrev:

Jag vet inte, de Teslorna jag suttit i har som sagt känts lågkvalitativa.
Eller låg kvalitet kanske är fel ord, utan snarare att man förväntar sig bättre för den pengen de kostar.
En skärm (vilken i sig är jävligt bra) varifrån man sköter det absolut mesta kanske kan kännas innovativt, men för mig så är det inget annat är kostnadsbesparingar.

To each their own som man säger i väst.
Förstår vad som lockar med elbilar då de flesta går riktigt fint och brukar kunna ha lite skjuts när man stämplar gasen.
Dock så är de flesta jag kört, för mig, precis lika tråkiga som en genomsnittlig Hyundai.

Självklart är det för att spara pengar och samtidigt få en modern känsla med en skärm istället för att slänga ut en massa knappar runt på instrumentpanelen

Man gillar olika saker

Fast det ger ingen trevlig känsla direkt, att man ska in och knappa i den där skärmen är hemskt. På model S så har man åtminstone ett mätarhus, men ändå ska nästan allt göras via skärmen. Obekvämt och en trafikfara. Var faktiskt nära på att köpa en model s, men chassiet skramlade mer än en volvo 740 som gått som skogsbil, enligt säljaren så var det fullt normalt.

På syrrans 2 år gamla 3a så lossar lädret från ratten, taket börjar hänga och lacken blir repig bara av att man ser på den.

Skulle aldrig vilja köpa en bil från Elon musk, kanske om Musk försvinner från Tesla.


1 196 Inlägg
23 september
#23
Muskelbil skrev:
Jesper328 skrev:
Det är ändå en rätt så imponerande tillväxt.

Får ibland upp artiklar ifrån ?carup.se? vilka endast lägger ut artiklar med sensationsrubriker för att röra om i grytan.
Många i kommentarsfältet där häver ju ur sig att elbilar är framtiden, fossilbilar är förlegade, Tesla är bäst och de kommer aldrig köra något annat, osv.
Kanske en så kallad ?coping mechanism? efter att man betalat 500k+ för en tråkig bil?

Så med tanke på vilket följe Tesla har så måste de ha en magisk marknadsföring, speciellt med tanke på att deras produkter har en byggkvalitet som står i paritet med valfri bil ifrån forna Sovjet.. typ.
Vad framtiden bär för Tesla återstår att se.

Tesla har knappt någon marknadsföring
Bilarna säljs på sina egenskaper
Det är svårt att sätta sig i en traditionell förbränningsmotor bil efter att kört Tesla en tid
Det är som en 10 år gammal volvo känns förhistorisk både i känsla och hur omodern den både ser ut och i sin funktion
Men elbil är inte för alla
Det fanns även de som föredrog häst och vagn när bilen började utvecklas

Tesla säljer enbart pga låga förmånsvärden. Det är tjänstebilsåkarna som köper, primärt Model Y. Förmånsvärdet är ju löjligt billigt jämfört med allt annat. Visst en ID4 "kostar" samma, men det är ju en extremt mycket sämre bil.

Sen att alla teslaförare ser ut som medicinska idioter bakom ratten på en Model Y, ingen ser direkt begåvad ut...


Muskelbil
23 september
#24
SportPilot skrev:
Muskelbil skrev:
Jesper328 skrev:

Jag vet inte, de Teslorna jag suttit i har som sagt känts lågkvalitativa.
Eller låg kvalitet kanske är fel ord, utan snarare att man förväntar sig bättre för den pengen de kostar.
En skärm (vilken i sig är jävligt bra) varifrån man sköter det absolut mesta kanske kan kännas innovativt, men för mig så är det inget annat är kostnadsbesparingar.

To each their own som man säger i väst.
Förstår vad som lockar med elbilar då de flesta går riktigt fint och brukar kunna ha lite skjuts när man stämplar gasen.
Dock så är de flesta jag kört, för mig, precis lika tråkiga som en genomsnittlig Hyundai.

Självklart är det för att spara pengar och samtidigt få en modern känsla med en skärm istället för att slänga ut en massa knappar runt på instrumentpanelen

Man gillar olika saker

Fast det ger ingen trevlig känsla direkt, att man ska in och knappa i den där skärmen är hemskt. På model S så har man åtminstone ett mätarhus, men ändå ska nästan allt göras via skärmen. Obekvämt och en trafikfara. Var faktiskt nära på att köpa en model s, men chassiet skramlade mer än en volvo 740 som gått som skogsbil, enligt säljaren så var det fullt normalt.

På syrrans 2 år gamla 3a så lossar lädret från ratten, taket börjar hänga och lacken blir repig bara av att man ser på den.

Vad är det du behöver knappa på skärmen när du kör???

Tesla ska inte skramla den bilen var trasig
Gissar på glapp I länkarm

Ratten är känslig mot hud krämer och smycken som skrapat mot
Tidigare 3 hade läder ratt och höll bättre
Nu är det PU som andvänds och det tål inte petroleum produkter
Går på garantin gör ärende i appen
Både ratt och tak
Mjuk lack som de flesta moderna bilar med miljö krav och minsta möjliga tjocklek
Svart är ökända att bli repiga oavsett bil

Muskelbil
23 september
#25
master_lars skrev:
Muskelbil skrev:
Jesper328 skrev:
Det är ändå en rätt så imponerande tillväxt.

Får ibland upp artiklar ifrån ?carup.se? vilka endast lägger ut artiklar med sensationsrubriker för att röra om i grytan.
Många i kommentarsfältet där häver ju ur sig att elbilar är framtiden, fossilbilar är förlegade, Tesla är bäst och de kommer aldrig köra något annat, osv.
Kanske en så kallad ?coping mechanism? efter att man betalat 500k+ för en tråkig bil?

Så med tanke på vilket följe Tesla har så måste de ha en magisk marknadsföring, speciellt med tanke på att deras produkter har en byggkvalitet som står i paritet med valfri bil ifrån forna Sovjet.. typ.
Vad framtiden bär för Tesla återstår att se.

Tesla har knappt någon marknadsföring
Bilarna säljs på sina egenskaper
Det är svårt att sätta sig i en traditionell förbränningsmotor bil efter att kört Tesla en tid
Det är som en 10 år gammal volvo känns förhistorisk både i känsla och hur omodern den både ser ut och i sin funktion
Men elbil är inte för alla
Det fanns även de som föredrog häst och vagn när bilen började utvecklas

Tesla säljer enbart pga låga förmånsvärden. Det är tjänstebilsåkarna som köper, primärt Model Y. Förmånsvärdet är ju löjligt billigt jämfört med allt annat. Visst en ID4 "kostar" samma, men det är ju en extremt mycket sämre bil.

Sen att alla teslaförare ser ut som medicinska idioter bakom ratten på en Model Y, ingen ser direkt begåvad ut...

Många elbilar blir billigare för tjänsteföraren
Vw
Xpeng
Byd
Mg
Volvo
Mfl
Men många väljer den dyrare tesla ändå.
Tyvärr är den en av de dyraste för tjänstförarrn eftersom tesla inte ger några rabatter till leasing företag eller företag när dom köper in bilar.

Vem vill köpa en id3 el id4 när folkvagn ägs till 17% av emiren i Qatar
Det är som att köpa en folkvagn på förtiotalet och strunta i ägar strukturen

Muskelbil
28 september
#26
Nya sälj rekord för Tesla Model Y i Q3 -24

Administratör
11 911 Inlägg
29 oktober
#27
Öppnar upp här igen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
29 oktober
#28
krambriw skrev:
I Norge tycker jag mig se många audi q-suvar, elektriska såklart. Även Mustanger ligger på vägarna när jag senast körde där. Enligt kollegor där är sådana betydligt billigare än fossiler, tack vare kraftfull subventionering. Dom har ju lite fonder att ösa ur...

sluta svär.. dom där fula fordarna är inga mustanger   det är ju att skända en riktig bil  smile

problemet blir när elbilarna blir gamla  vi kommer se rätt tydligt hur dessa hamnar väldigt mycket tidigare på skroten än alla andra bilar..   att köpa en Tesla från 2012 är ju verkligen att be om stora kostsamma problem.  smile

men som nya är ju istort sätt bara tesla som fungerar att äga. 
dom andra lovar mer än dom lovar. 
skulle jag köpa en ny elbil utan att bry mig om kostnader skulle jag välja en Tesla utan att tveka
just pga dom funnits så länge och faktist fungerar över förväntan även om byggkvaliten suger och har passform som t.o.m får jänkarna själa att fundera på hur dom bygger bilar smile

Kör fort så hinner inget hända...

504 Inlägg
29 oktober
#29
Tesla är en vanlig bil nuförtiden
VA när blev tesla en bil ???????????

505 Inlägg
30 oktober
#30
Problemet med en ny är att den är för dyr för dom flesta. Problemet med en begagnad är att försäkringen är för dyr

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
30 oktober
#31
krambriw skrev:
Problemet med en ny är att den är för dyr för dom flesta. Problemet med en begagnad är att försäkringen är för dyr

Löjligt dyr försäkring dessutom


505 Inlägg
30 oktober
#32
....vilket gör att du snart har betalat en hiskelig summa för en begagnad bil

4 146 Inlägg
30 oktober
#33
SportPilot skrev:
krambriw skrev:
Problemet med en ny är att den är för dyr för dom flesta. Problemet med en begagnad är att försäkringen är för dyr

Löjligt dyr försäkring dessutom

Jag betalar 17K/år för min Model S. 3000 mil/år, både maskin och vagnsskada.

Skulle jag bara ha helförsäkring istället så fick jag offert på 9k/år.

Visst, det är ingen billig försäkring men för en bil med 738 hk så tycker jag inte det känns så dyrt?

Kör man 3000 mil/år så har man ju sparat in en hel del på bränsle


Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
30 oktober
#34
zemet skrev:
SportPilot skrev:
krambriw skrev:
Problemet med en ny är att den är för dyr för dom flesta. Problemet med en begagnad är att försäkringen är för dyr

Löjligt dyr försäkring dessutom

Jag betalar 17K/år för min Model S. 3000 mil/år, både maskin och vagnsskada.

Skulle jag bara ha helförsäkring istället så fick jag offert på 9k/år.

Visst, det är ingen billig försäkring men för en bil med 738 hk så tycker jag inte det känns så dyrt?

Kör man 3000 mil/år så har man ju sparat in en hel del på bränsle

Jag tycker att det är löjligt dyrt, men nu är försäkringar något av det jag tycker minst om att betala för



Sök