Tesla har knappt någon marknadsföring Bilarna säljs på sina egenskaper Det är svårt att sätta sig i en traditionell förbränningsmotor bil efter att kört Tesla en tid Det är som en 10 år gammal volvo känns förhistorisk både i känsla och hur omodern den både ser ut och i sin funktion Men elbil är inte för alla Det fanns även de som föredrog häst och vagn när bilen började utvecklas
Jag vet inte, de Teslorna jag suttit i har som sagt känts lågkvalitativa. Eller låg kvalitet kanske är fel ord, utan snarare att man förväntar sig bättre för den pengen de kostar. En skärm (vilken i sig är jävligt bra) varifrån man sköter det absolut mesta kanske kan kännas innovativt, men för mig så är det inget annat är kostnadsbesparingar.
To each their own som man säger i väst. Förstår vad som lockar med elbilar då de flesta går riktigt fint och brukar kunna ha lite skjuts när man stämplar gasen. Dock så är de flesta jag kört, för mig, precis lika tråkiga som en genomsnittlig Hyundai.
Självklart är det för att spara pengar och samtidigt få en modern känsla med en skärm istället för att slänga ut en massa knappar runt på instrumentpanelen
Man gillar olika saker
Fast det ger ingen trevlig känsla direkt, att man ska in och knappa i den där skärmen är hemskt. På model S så har man åtminstone ett mätarhus, men ändå ska nästan allt göras via skärmen. Obekvämt och en trafikfara. Var faktiskt nära på att köpa en model s, men chassiet skramlade mer än en volvo 740 som gått som skogsbil, enligt säljaren så var det fullt normalt.
På syrrans 2 år gamla 3a så lossar lädret från ratten, taket börjar hänga och lacken blir repig bara av att man ser på den.
Jag vet inte, de Teslorna jag suttit i har som sagt känts lågkvalitativa. Eller låg kvalitet kanske är fel ord, utan snarare att man förväntar sig bättre för den pengen de kostar. En skärm (vilken i sig är jävligt bra) varifrån man sköter det absolut mesta kanske kan kännas innovativt, men för mig så är det inget annat är kostnadsbesparingar.
To each their own som man säger i väst. Förstår vad som lockar med elbilar då de flesta går riktigt fint och brukar kunna ha lite skjuts när man stämplar gasen. Dock så är de flesta jag kört, för mig, precis lika tråkiga som en genomsnittlig Hyundai.
Självklart är det för att spara pengar och samtidigt få en modern känsla med en skärm istället för att slänga ut en massa knappar runt på instrumentpanelen
Man gillar olika saker
Fast det ger ingen trevlig känsla direkt, att man ska in och knappa i den där skärmen är hemskt. På model S så har man åtminstone ett mätarhus, men ändå ska nästan allt göras via skärmen. Obekvämt och en trafikfara. Var faktiskt nära på att köpa en model s, men chassiet skramlade mer än en volvo 740 som gått som skogsbil, enligt säljaren så var det fullt normalt.
På syrrans 2 år gamla 3a så lossar lädret från ratten, taket börjar hänga och lacken blir repig bara av att man ser på den.
Skulle aldrig vilja köpa en bil från Elon musk, kanske om Musk försvinner från Tesla.
Får ibland upp artiklar ifrån ?carup.se? vilka endast lägger ut artiklar med sensationsrubriker för att röra om i grytan. Många i kommentarsfältet där häver ju ur sig att elbilar är framtiden, fossilbilar är förlegade, Tesla är bäst och de kommer aldrig köra något annat, osv. Kanske en så kallad ?coping mechanism? efter att man betalat 500k+ för en tråkig bil?
Så med tanke på vilket följe Tesla har så måste de ha en magisk marknadsföring, speciellt med tanke på att deras produkter har en byggkvalitet som står i paritet med valfri bil ifrån forna Sovjet.. typ. Vad framtiden bär för Tesla återstår att se.
Tesla har knappt någon marknadsföring Bilarna säljs på sina egenskaper Det är svårt att sätta sig i en traditionell förbränningsmotor bil efter att kört Tesla en tid Det är som en 10 år gammal volvo känns förhistorisk både i känsla och hur omodern den både ser ut och i sin funktion Men elbil är inte för alla Det fanns även de som föredrog häst och vagn när bilen började utvecklas
Tesla säljer enbart pga låga förmånsvärden. Det är tjänstebilsåkarna som köper, primärt Model Y. Förmånsvärdet är ju löjligt billigt jämfört med allt annat. Visst en ID4 "kostar" samma, men det är ju en extremt mycket sämre bil.
Sen att alla teslaförare ser ut som medicinska idioter bakom ratten på en Model Y, ingen ser direkt begåvad ut...
Jag vet inte, de Teslorna jag suttit i har som sagt känts lågkvalitativa. Eller låg kvalitet kanske är fel ord, utan snarare att man förväntar sig bättre för den pengen de kostar. En skärm (vilken i sig är jävligt bra) varifrån man sköter det absolut mesta kanske kan kännas innovativt, men för mig så är det inget annat är kostnadsbesparingar.
To each their own som man säger i väst. Förstår vad som lockar med elbilar då de flesta går riktigt fint och brukar kunna ha lite skjuts när man stämplar gasen. Dock så är de flesta jag kört, för mig, precis lika tråkiga som en genomsnittlig Hyundai.
Självklart är det för att spara pengar och samtidigt få en modern känsla med en skärm istället för att slänga ut en massa knappar runt på instrumentpanelen
Man gillar olika saker
Fast det ger ingen trevlig känsla direkt, att man ska in och knappa i den där skärmen är hemskt. På model S så har man åtminstone ett mätarhus, men ändå ska nästan allt göras via skärmen. Obekvämt och en trafikfara. Var faktiskt nära på att köpa en model s, men chassiet skramlade mer än en volvo 740 som gått som skogsbil, enligt säljaren så var det fullt normalt.
På syrrans 2 år gamla 3a så lossar lädret från ratten, taket börjar hänga och lacken blir repig bara av att man ser på den.
Vad är det du behöver knappa på skärmen när du kör???
Tesla ska inte skramla den bilen var trasig Gissar på glapp I länkarm
Ratten är känslig mot hud krämer och smycken som skrapat mot Tidigare 3 hade läder ratt och höll bättre Nu är det PU som andvänds och det tål inte petroleum produkter Går på garantin gör ärende i appen Både ratt och tak Mjuk lack som de flesta moderna bilar med miljö krav och minsta möjliga tjocklek Svart är ökända att bli repiga oavsett bil
Får ibland upp artiklar ifrån ?carup.se? vilka endast lägger ut artiklar med sensationsrubriker för att röra om i grytan. Många i kommentarsfältet där häver ju ur sig att elbilar är framtiden, fossilbilar är förlegade, Tesla är bäst och de kommer aldrig köra något annat, osv. Kanske en så kallad ?coping mechanism? efter att man betalat 500k+ för en tråkig bil?
Så med tanke på vilket följe Tesla har så måste de ha en magisk marknadsföring, speciellt med tanke på att deras produkter har en byggkvalitet som står i paritet med valfri bil ifrån forna Sovjet.. typ. Vad framtiden bär för Tesla återstår att se.
Tesla har knappt någon marknadsföring Bilarna säljs på sina egenskaper Det är svårt att sätta sig i en traditionell förbränningsmotor bil efter att kört Tesla en tid Det är som en 10 år gammal volvo känns förhistorisk både i känsla och hur omodern den både ser ut och i sin funktion Men elbil är inte för alla Det fanns även de som föredrog häst och vagn när bilen började utvecklas
Tesla säljer enbart pga låga förmånsvärden. Det är tjänstebilsåkarna som köper, primärt Model Y. Förmånsvärdet är ju löjligt billigt jämfört med allt annat. Visst en ID4 "kostar" samma, men det är ju en extremt mycket sämre bil.
Sen att alla teslaförare ser ut som medicinska idioter bakom ratten på en Model Y, ingen ser direkt begåvad ut...
Många elbilar blir billigare för tjänsteföraren Vw Xpeng Byd Mg Volvo Mfl Men många väljer den dyrare tesla ändå. Tyvärr är den en av de dyraste för tjänstförarrn eftersom tesla inte ger några rabatter till leasing företag eller företag när dom köper in bilar.
Vem vill köpa en id3 el id4 när folkvagn ägs till 17% av emiren i Qatar Det är som att köpa en folkvagn på förtiotalet och strunta i ägar strukturen