2645
Sök

Tesla sålde fler bilar än Volvo i september 2024

Muskelbil
30 september
#41
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Growe skrev:
https://www.garaget.org/video/157702 Några står fortfarande och blinkar idag.  Men somsagt dom larmade inte  jag gick ur bilen för att filma. 

sedan på tvättfirman stog det minst 3bilar och blinkade smile

?
Someone has fukkd up!!!
Big time!!

Din bilu slog inte i något om du körde över det djupa grävdadiket som gå rakt över gatan bakom dig där du började filmen ???

nej men det spann bra stog parkerad mitt i det gamla diket men det är igengrävt nu smile
sen har jag en vw så den går fint att ta sig fram med inget tesla skräp smile

Bra
Det har varit hål där i flera månader
VW det är väl sådant man fyller hålen med så riktiga bilar kan köra där???

Administratör
11 911 Inlägg
30 september
#42
SportPilot skrev:
Muskelbil skrev:
D12 skrev:
Såg säkert 10 lastbilar fulla med Teslor förra veckan på väg till Huddinge
dom flesta var i färgen körsbär
https://elbilen.se/wp-content/uploads/2 … -Red_1.jpg

Y är snygg i Midnight Cherry

Kul att det levereras bilar
Huddinge är en braanläggning

Y är brutalt ful oavsett färg, samma gäller x

Haha, kom igen nu, mata inte. Brutalt är att ta i kanske, men Model Y har lite "blåsfiskvibbar" över sig. Model X är snyggare imho smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
30 september
#43
chrizz skrev:
SportPilot skrev:
Muskelbil skrev:

Y är snygg i Midnight Cherry

Kul att det levereras bilar
Huddinge är en braanläggning

Y är brutalt ful oavsett färg, samma gäller x

Haha, kom igen nu, mata inte. Brutalt är att ta i kanske, men Model Y har lite "blåsfiskvibbar" över sig. Model X är snyggare imho smile

Ja x är något bättre än y, men fortfarande riktigt ful smile S är väl den enda som egentligen ser okej ut.

Y är ungefär lika vacker som en Fiat multipla


Muskelbil
30 september
#44
chrizz skrev:
Muskelbil skrev:
chrizz skrev:
Det är väl en ny model y på gång, då måste man göra sig av med den gamla som annars blir osäljbar.

Personligen hade jag aldrig köpt en Tesla idag. Leasa kanske, men inte köpa. Jag är mycket skeptisk till andrahandsvärdet, inte minst pga dessa extrema rabatter som dyker upp som gubben i lådan titt som tätt. Det gör den inte särskilt attraktiv som begagnad.

Tesla har inte ett lager av osålda bilar
Alla bilar som byggs är beställda av kunden

Detta stämmer intelängre
Jag hade fel
Teslabygger för fullt i sina GIGAs

Ibland ångrar sig kunden och några bilar med rätt konfigurerat levereras tidigare till en köpare
Men det är en Juniper som börjar säljas i januari och Tesla vill bygga så många Y som möjligt innan omställningen korta stopp i fabrikerna

Tesla har alltid sänkt priset på modeller
Det är en del av deras affärs idé
Bra för att få ut bilar
Bra för begagnad handeln eftersom bilarna blir billigare att köpa för folk

Utöver eventuella lager av färdiga bilar, så har man lager av komponenter, avtal med tredjepartsleverantörer med kvoter som måste uppfyllas, osv.

Ja det finns själv klart ett lager med delar också och beställda grejer att andvända
Jag ser fram emot Juniper det blir nog en riktigt bra upp datering med dubbla glas och mjukare stöt dämpning som Highland fick

Muskelbil
30 september
#45
zemet skrev:
chrizz skrev:
Det är väl en ny model y på gång, då måste man göra sig av med den gamla som annars blir osäljbar.

Personligen hade jag aldrig köpt en Tesla idag. Leasa kanske, men inte köpa. Jag är mycket skeptisk till andrahandsvärdet, inte minst pga dessa extrema rabatter som dyker upp som gubben i lådan titt som tätt. Det gör den inte särskilt attraktiv som begagnad.

Helt klart tråkigt för dom som köpte model S att Tesla sänkte priset på MS med 200K över en natt....
Prissänkningarna på M3 och MY var ju lägre men ändå.

Men bra för dom som vill köpa beg elbil:)

Känns lite lurigt att köpa ny elbil över huvud taget, folk är rädda för batterier som degraderas och går sönder.
Och batteritekniken lär ju göra stora framsteg dom närmaste åren vilket gör dom gamla bilarna mindre attraktiva.

Min bil laddar ju bara med 125 KW max, och det är när batteriet är nästan tomt.
Nya Taycanen snittade ju över 300KW över hela laddcykeln. Det är ganska segt att sitta och ladda i 50kw som jag får göra när mitt batteri kommer upp i 60+ state of charge.

Vem vet var tekniken tagit vägen om 5 år, troligtvis är elbilarna mycket billigare och laddar snabbare och går längre.

Min 3 tar 250kW
Hinner inte ens äta klart skräp maten innan bilen fått sitt när jag använder SUC ute på resa
Köpte en frunk-kylväska och tar med mat istället
Utveckling går undan nu
Många tillverkare vill och behöver en del av kakan
Många kommer göra en Kodak nokia IBM  tyvärr

Muskelbil
30 september
#46
chrizz skrev:
SportPilot skrev:
Muskelbil skrev:

Y är snygg i Midnight Cherry

Kul att det levereras bilar
Huddinge är en braanläggning

Y är brutalt ful oavsett färg, samma gäller x

Haha, kom igen nu, mata inte. Brutalt är att ta i kanske, men Model Y har lite "blåsfiskvibbar" över sig. Model X är snyggare imho smile

Alla gillar inte utseendet på dom
Det är ok faktiskt även för oss i Tesla sekten
Man gillar olika
Dom är ritade för att vara hala och lättbyggda

Muskelbil
30 september
#47
SportPilot skrev:
chrizz skrev:
SportPilot skrev:

Y är brutalt ful oavsett färg, samma gäller x

Haha, kom igen nu, mata inte. Brutalt är att ta i kanske, men Model Y har lite "blåsfiskvibbar" över sig. Model X är snyggare imho smile

Ja x är något bättre än y, men fortfarande riktigt ful smile S är väl den enda som egentligen ser okej ut.

Y är ungefär lika vacker som en Fiat multipla

Det är ok att tycka så
Faktiskt
Tesla sekten är mer tolerant än du anar
Faktiskt

Multipla är en modig design
Blev tråkig med face lift

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
30 september
#48
SportPilot skrev:
Muskelbil skrev:
D12 skrev:
Såg säkert 10 lastbilar fulla med Teslor förra veckan på väg till Huddinge
dom flesta var i färgen körsbär
https://elbilen.se/wp-content/uploads/2 … -Red_1.jpg

Y är snygg i Midnight Cherry

Kul att det levereras bilar
Huddinge är en braanläggning

Y är brutalt ful oavsett färg, samma gäller x

håller med det är ingen skönheter direkt..

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
30 september
#49
Muskelbil skrev:
Growe skrev:
Muskelbil skrev:

?
Someone has fukkd up!!!
Big time!!

Din bilu slog inte i något om du körde över det djupa grävdadiket som gå rakt över gatan bakom dig där du började filmen ???

nej men det spann bra stog parkerad mitt i det gamla diket men det är igengrävt nu smile
sen har jag en vw så den går fint att ta sig fram med inget tesla skräp smile

Bra
Det har varit hål där i flera månader
VW det är väl sådant man fyller hålen med så riktiga bilar kan köra där???

har ju inga batterier som sitter under bilen som går sönder av lite potthål.  men det var avgrävt där en kortare stund och det är bara en liten grop där nu men parkerade bokstavligen i hålet med framhjulen när jag gick ut för att filma. 
gjorde en felsvägning skulle till Ica maxi eurostop men glömde bort det på dom där 700meterna det tog att åka hemifrån till första rondellen. och där råkade jag åka mot marieberg (vanligare vi handlar där)  så derför hamnade jag ens på den där gatan. 
så inget ställe jag åker ofta på direkt smile)

dom där jävla skrotbilarna blinkar fortfarande av någon konstigt anledning..   räknade till 10st när jag gled förbi där för 15min sen smile

Kör fort så hinner inget hända...

3 371 Inlägg
30 september
#50
Alltid när jag ser en tesla så tänker jag på Elon musk och Putin.

Tur att det finns många olika fabrikat av el bilar idag, det finns hopp.


Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
30 september
#51
chrizz skrev:
zemet skrev:
chrizz skrev:
Det är väl en ny model y på gång, då måste man göra sig av med den gamla som annars blir osäljbar.

Personligen hade jag aldrig köpt en Tesla idag. Leasa kanske, men inte köpa. Jag är mycket skeptisk till andrahandsvärdet, inte minst pga dessa extrema rabatter som dyker upp som gubben i lådan titt som tätt. Det gör den inte särskilt attraktiv som begagnad.

Helt klart tråkigt för dom som köpte model S att Tesla sänkte priset på MS med 200K över en natt....
Prissänkningarna på M3 och MY var ju lägre men ändå.

Men bra för dom som vill köpa beg elbil:)

Känns lite lurigt att köpa ny elbil över huvud taget, folk är rädda för batterier som degraderas och går sönder.
Och batteritekniken lär ju göra stora framsteg dom närmaste åren vilket gör dom gamla bilarna mindre attraktiva.

Min bil laddar ju bara med 125 KW max, och det är när batteriet är nästan tomt.
Nya Taycanen snittade ju över 300KW över hela laddcykeln. Det är ganska segt att sitta och ladda i 50kw som jag får göra när mitt batteri kommer upp i 60+ state of charge.

Vem vet var tekniken tagit vägen om 5 år, troligtvis är elbilarna mycket billigare och laddar snabbare och går längre.

Jag har en hybrid som laddar DC i 50kW max (batteriet är på 25kWh, så det tar ca 25 minuter till 100%). Tycker det är perfekt när man vill tappa upp snabbt när man är på rull. Men jag använder det mycket sällan ändå. Oftast laddar jag hemma, och då med 1.5kW. Det tar sin lilla stund big_smile

I vilket fall så mår ju batterierna betydligt bättre av att laddas lite långsammare, så för andrahandsvärdet borde det vara mindre attraktivt med bilar som snabbladdat mycket. Framöver kommer säkert sådana parametrar in i bilden när man ska köpa beg. bil. Laddningscykler, antal snabbladdningar, snittladdeffekt osv.

Jag har egentligen inga tvivel på batteriernas hållbarhet, de har ju visat sig hålla förvånansvärt bra över tid, men folk är rädda för det ändå då utbytesbatterierna ofta kostar lika mycket som att byta hela bilen efter några år.

problemet är att batterierna har en beräknad livslängd det finns en anledning att tex tesla har 8års batteri garanti
om dom vorre så fantastika många elbilsägare verkar tro så hade dom vågat ha betydligt längre garanti..

jag är övertygad att beräknad livslängd är 10år  sen efter det lever man på lånad tid.   
det är ju inga evighetsmaskiner som många tycks tro.   det är ju inte heller en vanlig bilmotor.   
men kostnadsskillnaden är ju enorm.  att byta motor på en elbil är dock billigare än en bensin eller dieselmotor.   så där vinner elbilar stort
men när det gäller batterier skulle jag aldrig köpa en 10år gammal elbil och derför blir det aldrig aktuellt för mig att skaffa en elbil. 
just pga batteriernas livslängd.   

risken är för hög för det priset en beg elbil kostar.   en tesla från 2015 borde idag vara bra mycket billigare än en dieselbil med motsvarande mil.  och årgång.  men det är dom inte sätt till batterierna redan är förbrukade och istort sätt noll i värde.. sen kan man "laga" batterier men när några celler blir dålig blir dom det av en anledning.. dom är förbrukade om några celler börjar gå sönder ska man nog räkna med att resten kommer paja inom kort då är det inte roligt när ett batteri kostar 200k

Kör fort så hinner inget hända...

Muskelbil
30 september
#52
Growe skrev:
chrizz skrev:
zemet skrev:

Helt klart tråkigt för dom som köpte model S att Tesla sänkte priset på MS med 200K över en natt....
Prissänkningarna på M3 och MY var ju lägre men ändå.

Men bra för dom som vill köpa beg elbil:)

Känns lite lurigt att köpa ny elbil över huvud taget, folk är rädda för batterier som degraderas och går sönder.
Och batteritekniken lär ju göra stora framsteg dom närmaste åren vilket gör dom gamla bilarna mindre attraktiva.

Min bil laddar ju bara med 125 KW max, och det är när batteriet är nästan tomt.
Nya Taycanen snittade ju över 300KW över hela laddcykeln. Det är ganska segt att sitta och ladda i 50kw som jag får göra när mitt batteri kommer upp i 60+ state of charge.

Vem vet var tekniken tagit vägen om 5 år, troligtvis är elbilarna mycket billigare och laddar snabbare och går längre.

Jag har en hybrid som laddar DC i 50kW max (batteriet är på 25kWh, så det tar ca 25 minuter till 100%). Tycker det är perfekt när man vill tappa upp snabbt när man är på rull. Men jag använder det mycket sällan ändå. Oftast laddar jag hemma, och då med 1.5kW. Det tar sin lilla stund big_smile

I vilket fall så mår ju batterierna betydligt bättre av att laddas lite långsammare, så för andrahandsvärdet borde det vara mindre attraktivt med bilar som snabbladdat mycket. Framöver kommer säkert sådana parametrar in i bilden när man ska köpa beg. bil. Laddningscykler, antal snabbladdningar, snittladdeffekt osv.

Jag har egentligen inga tvivel på batteriernas hållbarhet, de har ju visat sig hålla förvånansvärt bra över tid, men folk är rädda för det ändå då utbytesbatterierna ofta kostar lika mycket som att byta hela bilen efter några år.

problemet är att batterierna har en beräknad livslängd det finns en anledning att tex tesla har 8års batteri garanti
om dom vorre så fantastika många elbilsägare verkar tro så hade dom vågat ha betydligt längre garanti..

jag är övertygad att beräknad livslängd är 10år  sen efter det lever man på lånad tid.   
det är ju inga evighetsmaskiner som många tycks tro.   det är ju inte heller en vanlig bilmotor.   
men kostnadsskillnaden är ju enorm.  att byta motor på en elbil är dock billigare än en bensin eller dieselmotor.   så där vinner elbilar stort
men när det gäller batterier skulle jag aldrig köpa en 10år gammal elbil och derför blir det aldrig aktuellt för mig att skaffa en elbil. 
just pga batteriernas livslängd.   

risken är för hög för det priset en beg elbil kostar.   en tesla från 2015 borde idag vara bra mycket billigare än en dieselbil med motsvarande mil.  och årgång.  men det är dom inte sätt till batterierna redan är förbrukade och istort sätt noll i värde.. sen kan man "laga" batterier men när några celler blir dålig blir dom det av en anledning.. dom är förbrukade om några celler börjar gå sönder ska man nog räkna med att resten kommer paja inom kort då är det inte roligt när ett batteri kostar 200k

Well
https://www.bangkokpost.com/business/mo … our-models
SAIC Motor-CP and MG Sales (Thailand), manufacturer and distributor of MG cars in Thailand, has announced an extended lifetime warranty for four MG models as part of the brand's 100th anniversary. The four models are the new MG4 Electric, MG Maxus 9, MG Maxus 7 and the new MG Cyberster.

The highlight of the warranty is its unlimited mileage coverage and also the lifetime warranty is not limited to the car's first owner. It is applicable to both new and current MG customers.



Please credit and share this article with others using this link: https://www.bangkokpost.com/business/mo … ur-models. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Bangkok Post PCL. All rights reserved.

Muskelbil
30 september
#53
Growe skrev:
chrizz skrev:
zemet skrev:
chrizz skrev:
Det är väl en ny model y på gång, då måste man göra sig av med den gamla som annars blir osäljbar.

Personligen hade jag aldrig köpt en Tesla idag. Leasa kanske, men inte köpa. Jag är mycket skeptisk till andrahandsvärdet, inte minst pga dessa extrema rabatter som dyker upp som gubben i lådan titt som tätt. Det gör den inte särskilt attraktiv som begagnad.

Helt klart tråkigt för dom som köpte model S att Tesla sänkte priset på MS med 200K över en natt....
Prissänkningarna på M3 och MY var ju lägre men ändå.

Men bra för dom som vill köpa beg elbil:)

Känns lite lurigt att köpa ny elbil över huvud taget, folk är rädda för batterier som degraderas och går sönder.
Och batteritekniken lär ju göra stora framsteg dom närmaste åren vilket gör dom gamla bilarna mindre attraktiva.

Min bil laddar ju bara med 125 KW max, och det är när batteriet är nästan tomt.
Nya Taycanen snittade ju över 300KW över hela laddcykeln. Det är ganska segt att sitta och ladda i 50kw som jag får göra när mitt batteri kommer upp i 60+ state of charge.

Vem vet var tekniken tagit vägen om 5 år, troligtvis är elbilarna mycket billigare och laddar snabbare och går längre.

Jag har en hybrid som laddar DC i 50kW max (batteriet är på 25kWh, så det tar ca 25 minuter till 100%). Tycker det är perfekt när man vill tappa upp snabbt när man är på rull. Men jag använder det mycket sällan ändå. Oftast laddar jag hemma, och då med 1.5kW. Det tar sin lilla stund big_smile

I vilket fall så mår ju batterierna betydligt bättre av att laddas lite långsammare, så för andrahandsvärdet borde det vara mindre attraktivt med bilar som snabbladdat mycket. Framöver kommer säkert sådana parametrar in i bilden när man ska köpa beg. bil. Laddningscykler, antal snabbladdningar, snittladdeffekt osv.

Jag har egentligen inga tvivel på batteriernas hållbarhet, de har ju visat sig hålla förvånansvärt bra över tid, men folk är rädda för det ändå då utbytesbatterierna ofta kostar lika mycket som att byta hela bilen efter några år.

problemet är att batterierna har en beräknad livslängd det finns en anledning att tex tesla har 8års batteri garanti
om dom vorre så fantastika många elbilsägare verkar tro så hade dom vågat ha betydligt längre garanti..

jag är övertygad att beräknad livslängd är 10år  sen efter det lever man på lånad tid.   
det är ju inga evighetsmaskiner som många tycks tro.   det är ju inte heller en vanlig bilmotor.   
men kostnadsskillnaden är ju enorm.  att byta motor på en elbil är dock billigare än en bensin eller dieselmotor.   så där vinner elbilar stort
men när det gäller batterier skulle jag aldrig köpa en 10år gammal elbil och derför blir det aldrig aktuellt för mig att skaffa en elbil. 
just pga batteriernas livslängd.   

risken är för hög för det priset en beg elbil kostar.   en tesla från 2015 borde idag vara bra mycket billigare än en dieselbil med motsvarande mil.  och årgång.  men det är dom inte sätt till batterierna redan är förbrukade och istort sätt noll i värde.. sen kan man "laga" batterier men när några celler blir dålig blir dom det av en anledning.. dom är förbrukade om några celler börjar gå sönder ska man nog räkna med att resten kommer paja inom kort då är det inte roligt när ett batteri kostar 200k

Well
https://www.bangkokpost.com/business/mo … our-models
SAIC Motor-CP and MG Sales (Thailand), manufacturer and distributor of MG cars in Thailand, has announced an extended lifetime warranty for four MG models as part of the brand's 100th anniversary. The four models are the new MG4 Electric, MG Maxus 9, MG Maxus 7 and the new MG Cyberster.

The highlight of the warranty is its unlimited mileage coverage and also the lifetime warranty is not limited to the car's first owner. It is applicable to both new and current MG customers.



Please credit and share this article with others using this link: https://www.bangkokpost.com/business/mo … ur-models. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Bangkok Post PCL. All rights reserved.

Growe skrev:
Muskelbil skrev:
Growe skrev:

nej men det spann bra stog parkerad mitt i det gamla diket men det är igengrävt nu smile
sen har jag en vw så den går fint att ta sig fram med inget tesla skräp smile

Bra
Det har varit hål där i flera månader
VW det är väl sådant man fyller hålen med så riktiga bilar kan köra där???

har ju inga batterier som sitter under bilen som går sönder av lite potthål.  men det var avgrävt där en kortare stund och det är bara en liten grop där nu men parkerade bokstavligen i hålet med framhjulen när jag gick ut för att filma. 
gjorde en felsvägning skulle till Ica maxi eurostop men glömde bort det på dom där 700meterna det tog att åka hemifrån till första rondellen. och där råkade jag åka mot marieberg (vanligare vi handlar där)  så derför hamnade jag ens på den där gatan. 
så inget ställe jag åker ofta på direkt smile)

dom där jävla skrotbilarna blinkar fortfarande av någon konstigt anledning..   räknade till 10st när jag gled förbi där för 15min sen smile

Mitt batteri pack sitter skyddat
Men jag tänker inte balansera bilen på det
Hålen skadar fälgarna om man kör lite för snabbt
Vad bra att det äntligenär fyllt efter några månader
Mitt högra stänk skydd skrapade emot kanten
Märkligt att dom fortfarandeblinkar
Någon har klantat sig

Men det verkar vara bra med ström i batterierna

505 Inlägg
30 september
#54
Finns bara en elbil jag kan tänka mig...men mitt bankkonto hänger inte med i mina drömmar

https://www1.garaget.org/gallery/images/243/242137/242137-ab170cc2a9d2adb94a82de649f0c4a00.jpg

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
30 september
#55
Growe skrev:
derför

DÄRFÖR

Taycan är annars, vad det verkar, en ganska trevlig elbil smile även nya a6 verkar bli vettig


Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
30 september
#56
SportPilot skrev:
Growe skrev:
derför

DÄRFÖR

Taycan är annars, vad det verkar, en ganska trevlig elbil smile även nya a6 verkar bli vettig

Linus techtips har väll en sån och han verkar allt utom nöjd med sin.  om man ska lyssna på vad han säger smile

men vag gruppen gör ju iallfall saker som andas kvalite även om det kan inte alltid är så ...

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
30 september
#57
Muskelbil skrev:
Growe skrev:
chrizz skrev:

Jag har en hybrid som laddar DC i 50kW max (batteriet är på 25kWh, så det tar ca 25 minuter till 100%). Tycker det är perfekt när man vill tappa upp snabbt när man är på rull. Men jag använder det mycket sällan ändå. Oftast laddar jag hemma, och då med 1.5kW. Det tar sin lilla stund big_smile

I vilket fall så mår ju batterierna betydligt bättre av att laddas lite långsammare, så för andrahandsvärdet borde det vara mindre attraktivt med bilar som snabbladdat mycket. Framöver kommer säkert sådana parametrar in i bilden när man ska köpa beg. bil. Laddningscykler, antal snabbladdningar, snittladdeffekt osv.

Jag har egentligen inga tvivel på batteriernas hållbarhet, de har ju visat sig hålla förvånansvärt bra över tid, men folk är rädda för det ändå då utbytesbatterierna ofta kostar lika mycket som att byta hela bilen efter några år.

problemet är att batterierna har en beräknad livslängd det finns en anledning att tex tesla har 8års batteri garanti
om dom vorre så fantastika många elbilsägare verkar tro så hade dom vågat ha betydligt längre garanti..

jag är övertygad att beräknad livslängd är 10år  sen efter det lever man på lånad tid.   
det är ju inga evighetsmaskiner som många tycks tro.   det är ju inte heller en vanlig bilmotor.   
men kostnadsskillnaden är ju enorm.  att byta motor på en elbil är dock billigare än en bensin eller dieselmotor.   så där vinner elbilar stort
men när det gäller batterier skulle jag aldrig köpa en 10år gammal elbil och derför blir det aldrig aktuellt för mig att skaffa en elbil. 
just pga batteriernas livslängd.   

risken är för hög för det priset en beg elbil kostar.   en tesla från 2015 borde idag vara bra mycket billigare än en dieselbil med motsvarande mil.  och årgång.  men det är dom inte sätt till batterierna redan är förbrukade och istort sätt noll i värde.. sen kan man "laga" batterier men när några celler blir dålig blir dom det av en anledning.. dom är förbrukade om några celler börjar gå sönder ska man nog räkna med att resten kommer paja inom kort då är det inte roligt när ett batteri kostar 200k

Well
https://www.bangkokpost.com/business/mo … our-models
SAIC Motor-CP and MG Sales (Thailand), manufacturer and distributor of MG cars in Thailand, has announced an extended lifetime warranty for four MG models as part of the brand's 100th anniversary. The four models are the new MG4 Electric, MG Maxus 9, MG Maxus 7 and the new MG Cyberster.

The highlight of the warranty is its unlimited mileage coverage and also the lifetime warranty is not limited to the car's first owner. It is applicable to both new and current MG customers.



Please credit and share this article with others using this link: https://www.bangkokpost.com/business/mo … ur-models. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Bangkok Post PCL. All rights reserved.

som sagt det hjälper ju ingen som köper en beg elbil.. smile  men mg liksom dom är snart borta..igen

Kör fort så hinner inget hända...

Administratör
11 911 Inlägg
30 september
#58
krambriw skrev:
Finns bara en elbil jag kan tänka mig...men mitt bankkonto hänger inte med i mina drömmar

https://www1.garaget.org/gallery/images/243/242137/242137-ab170cc2a9d2adb94a82de649f0c4a00.jpg

Den där är väldigt "billig" för att vara så dyr vad jag förstått. Man får väldigt lite för pengarna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
30 september
#59
id3an i tyskland är tydligen sänkt till under 30.000euro
får se om vi får det i sverige oxå..   

det är ju helt okej att köra det lilla jag gjort.  förutom halröv delux.  men det gör ju saken bara roligare smile

Kör fort så hinner inget hända...

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
30 september
#60
Growe skrev:
id3an i tyskland är tydligen sänkt till under 30.000euro
får se om vi får det i sverige oxå..   

det är ju helt okej att köra det lilla jag gjort.  förutom halröv delux.  men det gör ju saken bara roligare smile

Kollegan körde id3 innan, allt annat än trevlig.. han bytte den mot en ex30 som är vettigare både att åka i och köra.



Sök