2497
Sök

Toyota Supra Motorbyte...?

151 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Tja...

Har hört en historia som jag vill ha svar på. Historien lyder.

Supramanen står på race banan o frågar vad folk har för motorer i bilarna... Han säger att han skall hem o byta motor. kommer tillbax 45 minuter senare o påstår att han bytt motor.

Det sägs även att dom var 4 pers som bytte motorn den dagen.(på supran alltså)

Detta har jag ej hört från supramanen eller liknande utan det är en polare till mig som sagt.

Jag skulle vilja veta om det är tekniskt möjligt att åka från race banan till hem. Byta motor och vara tebax på banan inom 45 minuter.

Låter fett mysko... 45 minuter liksom... Hur blir det med oljer o så....?

preem pump
836 Inlägg
16 februari 2007
jag mailade tråden till honom.
hoppas han svarar

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

151 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Kanon... vore kul o se om det stämmer...

preem pump
836 Inlägg
16 februari 2007
absolut. och nog för att han säkerligen är en duktig mekaniker men 45 minuter??????

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
16 februari 2007
Njaa...45 min? Du ska ju först ta väck den gamla(ta väck motor fästena och kablarna mm) sen ska du ju sätta i den nya också, samma sak där. Såå njaa..jag är lite skeptisk åt det hmm

Allt för den där jävla hatten!

1 723 Inlägg
16 februari 2007
har man gjort det många gånger och har fyra personer med sig som vet exakt vad de ska göra så kanske det kan gå

151 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
ja men 45 minuter..... Han skall åka hem också.... I en supra också... fett mycket kablar o grejer som skall fixas o allt... 30 minuter kanske o byta motor... + 15 minuter för fram o tebax... Kom igen... Alla oljer o shit som skall fixas o så...

JapsRacer!
198 Inlägg
16 februari 2007
han kanske böt på 45 minuter. smile dock inte hem och tebax också smile

DFFL
9 020 Inlägg
16 februari 2007
Eller så körde han hem, bytte en plastbit och körde tillbaka och ljög.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Dr Snuggles
956 Inlägg
16 februari 2007
Hahahah!
Så måste det nog varit! big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

264 Inlägg
16 februari 2007
Va det norsken, bellman och supramannen?

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

151 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Cascade skrev:
Va det norsken, bellman och supramannen?

HAHA... kul faktist... Låter otroligt o byta en motor på 45 minuter liksom... kanske byte styrbox eller så kanske... men fan inte motor....

1 417 Inlägg
18 februari 2007
det beror ju lite på vad det var för motor, och hur många gånger dom gjort det tidigare.
Kan hända att allt var förberett allt, för att kunna byta fort.
Och byter man till en likadan motor som sitter i, så finns ju allt klart.

62 Inlägg
18 februari 2007
Hmmm klar de klarar å byta motor på den tiden frågan e bara hur långt har han hem!?

16 Inlägg
18 februari 2007
Dom kanske bytte torkarmotor oO

362 Inlägg
18 februari 2007
Hmmm...  De verkar ju rätt otroligt för de svenska rekordet på att byta växellåda i en Ascona B ligger på 25 minuter...

151 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Han bytte till en större motor.....

Men seriöst.... jag kan förstå att man hinnar byta motor men att få all el o allt o funka... lufta om bromsar o all oljer o vätskor som måste fyllas på.... gör man det bara för att köra ett race..? 45 minuter... kom igen.. pratade med saab om ett motorbyte o dom ville ha bilen i 3 dagar då liksom....

151 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Tack shorty666.... 25 minuter för växellåda på 25 minuter... då tror jag kanppast dom bytt motor på typ 45 minuter..

362 Inlägg
18 februari 2007
Shorty666 skrev:
Hmmm...  De verkar ju rätt otroligt för de svenska rekordet på att byta växellåda i en Ascona B ligger på 25 minuter...

Vänta lite... ja hade jävligt fel... Det Rekordet ligger på 5,5 minut.... Sorry...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 februari 2007
Shorty666 skrev:
Shorty666 skrev:

Vänta lite... ja hade jävligt fel... Det Rekordet ligger på 5,5 minut.... Sorry...

Haha, jävlar, 5.5 minut! Hur fan går det till? Har plockat ut och i låda på 35-40 min som bäst...

Sök