2264
Sök

End of RIGO-ROD spiderweb2007,, motorn slutade med 495HK/Blir nya grejer till 2008

684 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
shogun skrev:
Motul 300v är den olja jag kör med big_smile
http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img4608ba4535876.jpg

VÄRY NÄJZ   vilka säljer den? tongue ska jag testa trycka in lite shogun stuff i min oxå,,ler big_smile

åter tusen tack

684 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
shogun skrev:
http://www.airtune.se/index.php?cat=c29_Motorolja-Bil.html&XTCsid=926add2debe608d920b8f09eed9f0fca

tack lovar bjuda dej på en glass i sommar om vi träffa tongue

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 mars 2007
vill ju inte se din bil på skroten eller under en dammhög i garaget

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

684 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
ironhead skrev:
vill ju inte se din bil på skroten eller under en dammhög i garaget

heheh  ska se idag när jag kommer hem om jag får till det hela! så till skroten ska den inte ,, heh rolltongue

684 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
oki nu har jag rengjort dom och luftat dom,, hittade en som gcik väldigt lätt att pumpa ,, den e ute ur leken,, sen mätte jag alla 16 lyftarna jag har, och tog dom som var grövst! hann ej montera allt idag, ska ju ur med turbon oxå och svetsa om lite så jag kan trycka dit t70 turbon!  men innan tors ska jag starta,,

*inga repor på lyftarna,
*blåste ut lite på oljekanalerna
*tomde den på olja
*har kortat av slangarna till oljekylarna var säkert 3m totalt universial kit!

imorn, ska jag försöka fixa grenröret till t70
sen ska jag provstarta igen

MVH RIGO-ROD

684 Inlägg
28 mars 2007
Trådstartare
hej det vart lite mycket jobb med t70 turbon,, han ej börja dona med det ännu, så har ej hunnit starta upp bilen ännu!  men lyftarna är luftade o rena nu! imorn ska jag fortsätta fixa med grenröret! blev lite trångt med en t70 turbo! plus wastegate, sen svetsa nya rör!  men ska lägga upp nya bilder på hur turbon såg ut när den pajade , och nya t70

Drifttekniker
224 Inlägg
28 mars 2007
Gött att du fått fart igen ! Lycka till med uppstarten ! smile

684 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
NmRi skrev:
Gött att du fått fart igen ! Lycka till med uppstarten ! smile

tackar, plockade ner turbon och tog isär den, finns bilder på min sida inte så fräsch! imperllerna eller hur det heter/stavas helt sönder ätna!
sen prova jag på T70 o test montera det såg så ballt ut så var tvungen, och fick massa energi nu e det massa svetsande o göra,!  ny wastgate ska monteras, sen iväg o mappas!

nu blev det genast kul igen! coolloltonguewinkbig_smilesmile

MVH RIGO-ROD

684 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
idag skulle jag iväg o mappa in bil samt bänka den,,, jo vad händer bilen startar inte!!!!  får ingen gnista så den vägrar starta,,,,!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG ORKAR INTE MER!!!!!   gråter

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
11 maj 2007
RIGO-ROD skrev:
idag skulle jag iväg o mappa in bil samt bänka den,,, jo vad händer bilen startar inte!!!!  får ingen gnista så den vägrar starta,,,,!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG ORKAR INTE MER!!!!!   gråter

Tjaa kolla den optiska sensorn;) hehe det var juh felet på min.. så det är säkert d på din också.. hoppas det iallfall. och sorry att ja inte har hört av mig om bilsläppet, men hans släp hade gått i 2 delar så det gick inte med den.
Hoppas du får igång bilen snart.

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

684 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Nazty skrev:
RIGO-ROD skrev:

Tjaa kolla den optiska sensorn;) hehe det var juh felet på min.. så det är säkert d på din också.. hoppas det iallfall. och sorry att ja inte har hört av mig om bilsläppet, men hans släp hade gått i 2 delar så det gick inte med den.
Hoppas du får igång bilen snart.

har redan testat  o bytt har flera st men får se,, tror att jag får dålig gjord nånstans!

Kettunen
12 maj 2007
Kollat tändspolen?

684 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Kollat tändspolen?

japp edt har jag oxå testat,, byt oxå hela härvan,, men fortfarande ingen gnista sad

Herr
1 722 Inlägg
12 maj 2007
Har du provat skriva detta på 200sx.nu?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

684 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
LocKtar skrev:
Har du provat skriva detta på 200sx.nu?

är ej medlem där,, men siter o letar efter svar på forumet men hittar inte!

8 Inlägg
12 maj 2007
Tyck f*n synd om dig efter alla problem!!!, men jag hoppas att du får igång den smile

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
12 maj 2007
har du kollat alla kablar? på min så ville inte 2ans cylinder gå igång för att en kabel hade oxiderat.. drog i lite 5/56 pån och så gick den igång på alla 4a..  nåt liknande kan det ju vara på din med ?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

684 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
ante_golf skrev:
Tyck f*n synd om dig efter alla problem!!!, men jag hoppas att du får igång den smile

dete så när man trimmar o ska ändra på allt,, hehe  men det löste sej idag, 2007-05-12 kl 21.00 nu behöver jag bara en ny tid för mappning!

Kettunen
12 maj 2007
Gött

Sök