måste man flytta batteriet eller finns det små batterier som går att få dit ändå och kan samsas med röret? och hur har ni gjort vid batteriet där röret ska upp genom plåten? sågat eller borrat? andra sidan går det ju bra där det redan är hål upptaget för orginal doningar..
Ni med s13 som redan monterat är väldigt välkomna med heta tips
Har inte monterat ett färdigt kit. Har ett specialbygge men principen är densamma. Gör hål i plattan med en hålsåg eller borra och slipa. Inget märkvärdigt.
Montera ett smalare batteri så att röret och det får plats eller montera batteri i bagaget.
Jag kör med ett 26Ah ventilreglerat batteri som startbatteri. Funkar klockrent på sommaren, det lilla batteriet driver bara bilens original förbrukare, har ett till batteri, i skuffen som jag driver stereon med.
vanligaste är att man flyttar batteriet till bagaget (även bättre ur viktsynpunkt) och sedan tar en hålsåg/borr o kapar ett hål i batterihyllan (eller tar bort hyllan o tar plåten under den) där man för igenom röret.
Jo jag har flyttat batteriet till skuffen i mina senaste 2st 200: or men aldrig monterat fmic på dem, bara saab ic´n, denna bil verkar ha en tendens att bli lite råare än de andra ska se hur det ser ut sen när kitet kommer hem, lutar väl åt att flytta batteriet ännu en gång så blir de lättare att koppla stereo och allt annat oxå