2949
Sök

Någon som sett Den globala bilverkstaden - superåk i Bangladesh på Discovery?

1 079 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
#1
Sitter och tittar nu och skrattar åt detta, kvällens tips kolla det  är som "pimp my ride bangladesh" fast de har svets, slägga och skruvmejsel som verktyg för att bygga. Väldigt primitivt och helt otroligt de får ihop nåt överhuvudtaget.

Den globala bilverkstaden - superåk i Bangladesh på Discovery

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Allfixare
1 475 Inlägg
25 februari 2007
#2
jag har kollat på det som finns på youtube, bara sett den röda bilen. toyota sprinter... ja helt sjukt är det... finns det fler avsnitt än detta??


terazzi
25 februari 2007
#3
haha såg d nyss big_smile så ball!!

smurfen
45 Inlägg
25 februari 2007
#4
nån som kan läga ut länken så man kan se eller va man ska söka på så man ochså kan se den

1 079 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
#5
haha tror det var deras svets de kopplade in med två lösa sladdar in i uttaget, helt galet detta går avsnitt på discovery nu, sista för kvällen nu. Här är superbilen de byggde av en toyota sprinter: http://www.youtube.com/results?search_q … rch=Search
Senast redigerat av ruhler (26 februari 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

38 Inlägg
26 februari 2007
#6
Såg det igår och har sett det avsnittet innan, väldigt komiskt men rätt imponerande slutresultat må jag säga smile

Servicerådgivare
715 Inlägg
26 februari 2007
#7
jag såg båda avsnitten igår mellan 22-00 jävligt coolt står o skrapar färg med gammal bågfilsblad..

lyfter i motor utan nårra hjälpmedel.,..

helt sjukt va duktiga dom var...

såg ni hur jävla många motorer dom hade där.. och så mycke grejor överallt..

skulle vilja åka ner där o köpa lite smile

ha de // chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
26 februari 2007
#8
Ok de är ju bra att få till nå dyligt med slägga och en gammal skrothöt till bil. . .
men snälla den var väl långt ifrån snygg, den där vita grejjen dom hamrade ihop igår.

Kul att se på? JA

Snygg bil? Knappast!

- V8 - 4 ever . . .
_________________

38 Inlägg
26 februari 2007
#9
snygg är kanske o ta i, men  med dom förutsättningarna dom hade så va resultatet väldigt imponerande.

jon
76 Inlägg
26 februari 2007
#10
vilka tider kan man se de?

Chris

956 Inlägg
26 februari 2007
#11
chrisC skrev:
vilka tider kan man se de?
igår söndag gick det mellan 10-12. kollade i kanal guiden och det skulle gå nu på lördag
mellan 15:00-17:00. sen vet jag inte om det går nästa söndag för det stog inte men det är möjligt. så programen pålördag är säker repris från igår.

själv blev jag imponerad av deras arbete. det verkar inte ha varit så nogrant det dom gjorde. tänkte på den första bilen. kapade taket med bågfil och satte 6"  spacers på bak och framhjulen.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

bitter besserwisser
644 Inlägg
26 februari 2007
#12
var ju den sämsta skit jag sett..
en hel hispig bil designer utom någon känsla av tid och en sliten cockney meck som bara var loj.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Dieselgypsy
538 Inlägg
26 februari 2007
#13
Tja, jag var ganska impad av resultatet. Givetvis skulle det aldrig bli godkännt att köras av SBP, men det är verkligen inte många som kan tillverka något av enbart skrot.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

38 Inlägg
26 februari 2007
#14
såg d igår kväll..riktit skoj tkr ja smile

Gör Om, Gör Rätt!

12 086 Inlägg
26 februari 2007
#15
Jag såg nåhot avsnitt då de gjorde 15cm breda spacers av en bit rör och två plåtbitar.. rös när jag såg de.

671 Inlägg
26 februari 2007
#16
ja det är riktigt underhållande det där programmet. skulle aldrig våga sätta mej å köra i nån av dom bilarna dock men det verkar inte bekymmra folket där nere big_smile 

Han Leepu e ju asskön, helt sinnessjuk !

Second is the first loser

864 Inlägg
26 februari 2007
#17
JapMax skrev:
Jag såg nåhot avsnitt då de gjorde 15cm breda spacers av en bit rör och två plåtbitar.. rös när jag såg de.
Samma här...såg även igårkväll när han sänkte bilen genom att helt sonika såga bort 7tum från stötdämparen o sen montera tillbaka den...aldrig sett maken till sådan brist på säkerhetstänkande...för att citera leepu(fritt översatt): "jag skiter i om jag tvingas rulla in bilen till mässan, designen är viktigare än det mekaniska"...rena dödsfällorna innan den där britten styrde upp det så gott han kunde....underhållande är det trots allt

49 Inlägg
26 februari 2007
#18
A såg det igår:P

1 079 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
#19
Ja aldrig jag skulle satt mig i nån av hans byggen, det är såna där byggen som man hört talas om som nåt "original" byggt med väldigt primitiva metoder. Det var skön underhållning att se på iaf, verkar inte finnas några fordonsregler/lagar alls där nere.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.


Sök