Hallojsan, var å kollade på blocket efter lite fälgar...
Hittade 4st moono toora med bultcirkeln 5/108 (ska passa 140-modellerna?).. Ringde dit å hörde med dem men dem sa bara att det passade till 740/850osv osv..men ej 142.
de e samma på 140 240 740 940 men sen kan de finnas vissa som ente passar pga ventilerade skiver bla.. köpte mags te min 142a som suttit på en 240 innan o då gick bromsskölden i. men de va ju lkätt ordnat med en polygrip : )
Hittade 4st moono toora med bultcirkeln 5/108 (ska passa 140-modellerna?).. Ringde dit å hörde med dem men dem sa bara att det passade till 740/850osv osv..men ej 142.
Stämmer det verkligen ?
passa 740/850 det var konstigt va jag ha förstått så brukar de va problem att få såna fälgar som passar 850 att passa på 740, brukar hamna att sätta spacerplattor.beror förståss lite på hurdan fälg de e oxå. eller har ja fel?
Senast redigerat av jens volvo in sports (18 april 2006)
Är det ET som är gjort för att passa 850, v70 mm så måste man ju ha spacers på 240/740/940, men har inte 140 det rätt gött med utrymme så att man kan ha lite värre på?
Stämmer det verkligen ?
passa 740/850 det var konstigt va jag ha förstått så brukar de va problem att få såna fälgar som passar 850 att passa på 740, brukar hamna att sätta spacerplattor.beror förståss lite på hurdan fälg de e oxå. eller har ja fel?
Fram till Amazon räknade Volvo bultcirkeln i tum, sedan gick de över till milimeter och ändrade måttet.
Vad jag vet så har 100/200/700/900-serierna samma bultcirkel, sen vetefan... iaf så passar 240-plåtfälgarna på 1:a Opel Omega, antar vice versa men kolla det där med anläggningsytan osv. Undrar lite själv på det där (lite dåligt urval av jänkefälgar till 1031-axeln...) så bra om nån kan ge fler detaljer om hur det hänger ihop.
Amazon är lättare, de kan ta fälgar avsedda för äldre Mercedes och Ford Granada/Scorpio. Det finns något japanskt (Mazda + Honda?) fembultmönster i milimeter-komma-nånting som passar oxå, såg skitsnygga oversize-fälgar på en Amazon i ett blad.
Snacka med traktens däckhandlare eller större lokala bilskrot så kan du nog få tips och hjälp att hitta nåt schysst, är det inte slipsklädda disknötare utan riktiga bilkillar brukar de veta sånt. :-)
Senast redigerat av hasse snikbyggare (18 april 2006)
Jaa Joo det blev bra med fälgarna...har dem som vinterdäck..Fick nyligen 4a Volvo org fälgar, 15tums alu, har målat dem mattsvart och fått på ett par 195/45 däck på dem, dem fyllde då inte ut mycket i hjulhuset! Ser ut som skateboard hjul Men om det blir mera seriösa saker med vulvan så får man väl fixa ett par större rims?
Och fälgarna passar väl från 240,740,940, men tror inte det gör det från 850´n.
/ska fixa några bilder på hur bilen ser ut, är väl inte så mycket att se men ändå!