3771
Sök

varför lyser lamda lampan

22 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
hej har problem me min s40 t4 98 . lampan började lysa första gången efter att ja chippade bilen men sen slockna den veckan efter och slutade lysa ett bra tag . men sen efter den stått ca 3 månader var ja ute och brände skiten ur den och den började lysa , är det för den stått ett tag lr är det dumpventilen som nyss kom på ?? den går som den ska HELP !!!!!
Senast redigerat av Hang-0n (27 februari 2007)

2 122 Inlägg
27 februari 2007
tror att lambdan kan vara trasig

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

761 Inlägg
27 februari 2007
Har den LMM så kan det vara dumpen som gör det.. Motorn "tappar" ju den luft som datorn beräknat att det hade, och då går motorn på för fet blandning.. Brukar dock inte ställa till det, men du vore inte den första..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Troligen galen...
567 Inlägg
27 februari 2007
Har du orginal avgassystem eller har du eftermarknadssystem?

Kika in på www.x40nordic.com "klubben för dig som kör x40/50, med eller utan turbo". Folket där kan väldigt mycket om s/v40 och v50...

10 287 Inlägg
1 mars 2007
Notera att denna i folkmun benämnda "lambda-lampa" är en allmän felkodsindikering. Den tänds när motorstyrsystemet upptäcker ett fel. Och det behöver inte alls ha något med lambdan att göra.
Läs ut felkoden. Man måste börja i den änden.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 mars 2007
jag  fick nå skit me min lambda bilen kunde typ lägga av helt plötsligt ungeför som när man får soppatorsk men efter ett litet ombyte av luftfilter så skötte den sig sen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Kettunen
2 mars 2007
Lamda är pajj nog

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 mars 2007
och i dag var det inget krångel tacka vet jag gamla hederliga bilar utan en massa elektronik man ska oroa sig för

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 mars 2007
Hang-0n skrev:
hej har problem me min s40 t4 98 . lampan började lysa första gången efter att ja chippade bilen men sen slockna den veckan efter och slutade lysa ett bra tag . men sen efter den stått ca 3 månader var ja ute och brände skiten ur den och den började lysa , är det för den stått ett tag lr är det dumpventilen som nyss kom på ?? den går som den ska HELP !!!!!

det kanske hjälper me att ställa upp soppatrycket

10 287 Inlägg
2 mars 2007
Sluta att gissa åt honom. LÄS UT FELKODEN!

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

228 Inlägg
2 mars 2007
Alla tror jämnt att det är lamdan som e paj ....  På min bil var det knacksensorn! så prova byt den först eller kolla felkoder

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

Sök