2158
Sök

Lackning av fälgar

98 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
jag har funderat på att lacka mina fälgar blanksvarta med antingen en kromad kant lr rödfärgad kant som bilens färg . ngn som tror det skulle se najs ut eller?, någon bra lackfirma någon kan tipsa om ,och vad det kan kosta på en höft..

193 Inlägg
28 februari 2007
Uräsäkta att jag lånar tråden lite, har samma fråga nämligen.
Funderar på samma sak, mina Ace Monaco har skador på
kromkanten och funderar på att lacka den gul (som bilen)
vart kan man göra det för en rimlig peng?

Tror ni det kommer bli snyggt?

MVh Kimme

31 Inlägg
1 mars 2007
inte för att vara sådan men det är itne alltför svårt att själv lacka mindre saker, hitta en lack som klarar av att fästa ordentligt bara och sen köper du färgen du vill ha på ex spray burk o är försiktig med det du skall "lacka" maskera däcken ordentligt osv... lackade själv om min 240 med spray burk, tro det eller ej o ställena där man tog det lugnt såg oki ut o bara man hade tillräckligt med färg så blir allt helt oki... tänk efter före bara...

to original for you

281 Inlägg
1 mars 2007
Det är bara att lämna in på vilken lackfirma som hellst... kolla upp om du kanske har nån i kompiskretsen som någon känner så kanske du kan få till det svart.... Ska ni lacka hela fälgen i en färg så rekommenderar jag pulverlack, väldigt hållbart och oftast billigt. (fikapengar)

Mvh Jonas

191 Inlägg
2 mars 2007
JW skrev:
Ska ni lacka hela fälgen i en färg så rekommenderar jag pulverlack, väldigt hållbart och oftast billigt. (fikapengar)

Mvh Jonas

Precis, pulverlacka

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
4 mars 2007
Jag rekommenderar också pulverlack. (Jag jobbar som pulverlackerare tongue)

Sök