28 februari 2007
Trådstartare
Hej!
Lämnade in min Peugeot 205 GTi -89 på reparation eftersom kopplingsvajern lossnat. När jag skulle hämta den så hade startmotorn gått sönder under de dagarna den var inne på lagning. Ingen kunde förklara varför, men det är ju en gammal bil..
Skulle hämta den idag efter att de bytt ut startmotorn. Under reparationen så hade de olyckligtvis slagit hål på kylaren, och bytte naturligtvis ut denna mot en sprillans ny utan kostnad.
Nu till problemen:
Påvägen hem så ökade tomgången efter ett par minuter. 2500varv ligger den konstant på nu. Vad beror det på, om man ser till att de vart och pillat med startmotor och kylare?
Jag la även märke till att hastighetsmätaren lagt att helt - under samma få dagar som den vart inlämnad.
Jag ringde givetvis upp dem såfort jag kommit hem och deras förklaring var "vi har inte pillat med det där grejerna. Varken tomgång eller mätaren, så vi vet inte. Men kom in i veckan så kollar vi på det.".
Nu vill jag veta från er, eftersom jag inte är så high på bilar när de väl inte fungerar
- vad kan ha hänt? Rimligtvis altså om man är bland startmotor och kylare och mekar.
Måste få någon sorts svar, för jag känner mig både förbannad och lite lurad av verkstan.
Tacksam för hjälp!
Mvh
Jonas