3505
Sök

Igår tog en kompis polare sitt liv.

4 Inlägg
1 mars 2007
#21
R.i.p

Knegare
718 Inlägg
1 mars 2007
#22
Beklagar verkligen sorgen för anhöriga...

William 2009-02-20

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
1 mars 2007
#23
Beklagar sorgen!!

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

Svetsare
16 Inlägg
1 mars 2007
#24
Beklagar... R.I.P

Modell & modeskribent
280 Inlägg
1 mars 2007
#25
Hemskt när sånna här saker händer. Man blir aldeles tom inuti & kan inte förstå vad som hänt i början. Men ett tips är att dra ihop kompisarna han umgicks med & träffas & prata om honom & dom bra minnena ni har med honom.

R.i.p

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

2 123 Inlägg
1 mars 2007
#26
245tic skrev:
Måste tyvärr säga att det är inte någon man saknar.
Så illa som han har gjort en vän till mig, skulle jag inte göra mot min värsta fiende.
Dom enda det är synd om är hans föräldrar som inte lyckades nå fram till honom.

Vart är samhället på väg när sånt folk får gå löst.

att sen slänga sig framför ett tåg där det sitter en oskyldig människa som inget kan göra är den mest egocentrerade handlingen man kan göra.

                   R.I.P                       vi saknar dig inte
Helt rätt resonerat.
Hur fan kan man göra så mot sina nära och kära ?
Hur dåligt jag än skulle må skulle jag aldrig göra så.

Busdriver
389 Inlägg
1 mars 2007
#27
245tic skrev:
Måste tyvärr säga att det är inte någon man saknar.
Så illa som han har gjort en vän till mig, skulle jag inte göra mot min värsta fiende.
Dom enda det är synd om är hans föräldrar som inte lyckades nå fram till honom.

Vart är samhället på väg när sånt folk får gå löst.

att sen slänga sig framför ett tåg där det sitter en oskyldig människa som inget kan göra är den mest egocentrerade handlingen man kan göra.

                   R.I.P                       vi saknar dig inte
Vågar man fråga vad det var han hade gjort som du inte skulle önska din värsta fiende?


12 086 Inlägg
1 mars 2007
#28
Har inte en sysning om vad de är för person, men jag tycker inte de är egotrippat att ta livet av sig. De som tar livet av sig gör de inte på en handvänning. Jag förstår dem, tänker inte lägga en skuldtanke på någon som varit så olycklig.

Sensation
74 Inlägg
1 mars 2007
#29
Bekalagar R.I.P

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded

1 582 Inlägg
1 mars 2007
#30
Beklagar, jag vet hur det kænns en polare till mig tog sitt liv och en annan blev påkørd av att tåg sad R.I.P

607 Inlägg
1 mars 2007
#32
Maizer skrev:
Förstår inte hur man kan ta sitt liv. Det mest egoistiska som finns.
Beklagar iaf
Så säger bara nån som aldrig varit i en deprission.

Vet själv hur det är.

Det är det värsta jag varit med om att ha en deprission, man pendlar i humör, ibland är man glad, ibland ledsen, upp och ner hela tiden och till slut så vet man inte vem man är och allt känns förjävligt man blir en helt annan människa, så till slut ser självmord som en ganska "trevlig" möjlighet.

Så vet ni någon eller misstänker något försök hitta på något med han/hon så dom får något annat att tänka på och känner att det faktiskt finns människor som bryr sig.

Jag fick hjälp det är inte alla som får det

Mvh Fredrik

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

873 Inlägg
1 mars 2007
#33
Ckosworth skrev:
Maizer skrev:
Förstår inte hur man kan ta sitt liv. Det mest egoistiska som finns.
Beklagar iaf
Så säger bara nån som aldrig varit i en deprission.

Vet själv hur det är.

Det är det värsta jag varit med om att ha en deprission, man pendlar i humör, ibland är man glad, ibland ledsen, upp och ner hela tiden och till slut så vet man inte vem man är och allt känns förjävligt man blir en helt annan människa, så till slut ser självmord som en ganska "trevlig" möjlighet.

Så vet ni någon eller misstänker något försök hitta på något med han/hon så dom får något annat att tänka på och känner att det faktiskt finns människor som bryr sig.

Jag fick hjälp det är inte alla som får det

Mvh Fredrik
Ja.
Men någonstans i dom tankarna dök inte tanken "Fy fan vad jag skadar mina nära och kära om jag genomför det här..." upp?

Annars är det ju faktiskt ganska själviskt.

Jag vet många som mått fruktansvärt dåligt och sagt att den enkla vägen ut skulle vara att sluta leva.
Men att de aldrig skulle kunna tänka sig att skada sin familj på det sättet, detta även ifrån folk vars familj behandlat dem väldigt illa.

Tänker man inte den tanken om man utstuderat PLANERAR självmord, så är man antingen störd eller ganska ego faktiskt.


Men jag håller faktiskt med dig ändå, fast av helt andra anledningar.

Folk som tar livet av sig (inte alla, men de flesta) är ofta tillfälligt sinnesförvirrade när de genomför handlingen.
Det är väldigt lätt att ta livet av sig i tanken, men svårt som fan i praktiken.
Ofta sätter en "spärr" in som hindrar dig från att hoppa framför det där tåget eller vad det är.
Men när folk lyckas ta livet av sig är den spärren satt ur funktion, en tillfällig släng av "dum i huvudet" om man skulle säga så.

En stor majoritet av folk som seriöst försökt ta livet av sig, men misslyckats tänker enligt undersökningar "Hur fan kunde jag tänka på det sättet?" i efterhand.


Hur som helst.
Även om personen kanske gjort en del sviniga handlingar (ingen aning själv) tycker jag det är tråkigt att han inte fann någon annan utväg.
Vila i frid.

Don't get mad, get even.

607 Inlägg
1 mars 2007
#34
Sandman skrev:
Ckosworth skrev:
Maizer skrev:
Förstår inte hur man kan ta sitt liv. Det mest egoistiska som finns.
Beklagar iaf
Så säger bara nån som aldrig varit i en deprission.

Vet själv hur det är.

Det är det värsta jag varit med om att ha en deprission, man pendlar i humör, ibland är man glad, ibland ledsen, upp och ner hela tiden och till slut så vet man inte vem man är och allt känns förjävligt man blir en helt annan människa, så till slut ser självmord som en ganska "trevlig" möjlighet.

Så vet ni någon eller misstänker något försök hitta på något med han/hon så dom får något annat att tänka på och känner att det faktiskt finns människor som bryr sig.

Jag fick hjälp det är inte alla som får det

Mvh Fredrik
Ja.
Men någonstans i dom tankarna dök inte tanken "Fy fan vad jag skadar mina nära och kära om jag genomför det här..." upp?

Annars är det ju faktiskt ganska själviskt.

Jag vet många som mått fruktansvärt dåligt och sagt att den enkla vägen ut skulle vara att sluta leva.
Men att de aldrig skulle kunna tänka sig att skada sin familj på det sättet, detta även ifrån folk vars familj behandlat dem väldigt illa.

Tänker man inte den tanken om man utstuderat PLANERAR självmord, så är man antingen störd eller ganska ego faktiskt.


Men jag håller faktiskt med dig ändå, fast av helt andra anledningar.

Folk som tar livet av sig (inte alla, men de flesta) är ofta tillfälligt sinnesförvirrade när de genomför handlingen.
Det är väldigt lätt att ta livet av sig i tanken, men svårt som fan i praktiken.
Ofta sätter en "spärr" in som hindrar dig från att hoppa framför det där tåget eller vad det är.
Men när folk lyckas ta livet av sig är den spärren satt ur funktion, en tillfällig släng av "dum i huvudet" om man skulle säga så.

En stor majoritet av folk som seriöst försökt ta livet av sig, men misslyckats tänker enligt undersökningar "Hur fan kunde jag tänka på det sättet?" i efterhand.


Hur som helst.
Även om personen kanske gjort en del sviniga handlingar (ingen aning själv) tycker jag det är tråkigt att han inte fann någon annan utväg.
Vila i frid.
Jo det är som du säger det mesta men man tänker inte speciellt logiskt när det väl slår slint och man tänker inte riktigt på sina nära och kära då, utan tänker bara på allt som är negativt och att man inte orkar längre.

Men så här i efterhand undrar man ju vad fan man höll på med.

Det är som sagt synd att han inte hittade en annan utväg, eller att han fick hjälp i tid.
Vila i frid!

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

3 Inlägg
1 mars 2007
#35
mycket sorgligt. heder till alla medlemmar som stöttar!


1 256 Inlägg
1 mars 2007
#36
Beklagar sorgen..

Min klasskamrat hängde sig under gymnasietiden..
kom helt oväntat, ingen fattade nåt för att det var en så go kille..

Ta vara på er.
Livet är alldeles för kort endå.


268 Inlägg
1 mars 2007
#37
Beklagar verkligen sorgen!! självmord är så j*vla hemskt!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

864 Inlägg
2 mars 2007
#38
Volvo och MB RULES skrev:
245tic skrev:
Måste tyvärr säga att det är inte någon man saknar.
Så illa som han har gjort en vän till mig, skulle jag inte göra mot min värsta fiende.
Dom enda det är synd om är hans föräldrar som inte lyckades nå fram till honom.

Vart är samhället på väg när sånt folk får gå löst.

att sen slänga sig framför ett tåg där det sitter en oskyldig människa som inget kan göra är den mest egocentrerade handlingen man kan göra.

                   R.I.P                       vi saknar dig inte
exakt, om nån skulle göra det han gjorde (vad de nu va) mot nån som jag kände skulle ju inte jag heller sakna den personen... R.i.p iaf.
Har ju inte en aning om vad det handlar om men om någons vän just tagit livet av sig så känns dessa kommentarer ganska okänsliga o riktigt onödiga...ni har rätt att tycka det här men antagligen blir denna person saknad av ganska många personer också...illa vald plats/tid att slänga ur sig det här...

Wheel whore
215 Inlägg
2 mars 2007
#39
Ckosworth skrev:
Sandman skrev:
Ckosworth skrev:

Så säger bara nån som aldrig varit i en deprission.

Vet själv hur det är.

Det är det värsta jag varit med om att ha en deprission, man pendlar i humör, ibland är man glad, ibland ledsen, upp och ner hela tiden och till slut så vet man inte vem man är och allt känns förjävligt man blir en helt annan människa, så till slut ser självmord som en ganska "trevlig" möjlighet.

Så vet ni någon eller misstänker något försök hitta på något med han/hon så dom får något annat att tänka på och känner att det faktiskt finns människor som bryr sig.

Jag fick hjälp det är inte alla som får det

Mvh Fredrik
Ja.
Men någonstans i dom tankarna dök inte tanken "Fy fan vad jag skadar mina nära och kära om jag genomför det här..." upp?

Annars är det ju faktiskt ganska själviskt.

Jag vet många som mått fruktansvärt dåligt och sagt att den enkla vägen ut skulle vara att sluta leva.
Men att de aldrig skulle kunna tänka sig att skada sin familj på det sättet, detta även ifrån folk vars familj behandlat dem väldigt illa.

Tänker man inte den tanken om man utstuderat PLANERAR självmord, så är man antingen störd eller ganska ego faktiskt.


Men jag håller faktiskt med dig ändå, fast av helt andra anledningar.

Folk som tar livet av sig (inte alla, men de flesta) är ofta tillfälligt sinnesförvirrade när de genomför handlingen.
Det är väldigt lätt att ta livet av sig i tanken, men svårt som fan i praktiken.
Ofta sätter en "spärr" in som hindrar dig från att hoppa framför det där tåget eller vad det är.
Men när folk lyckas ta livet av sig är den spärren satt ur funktion, en tillfällig släng av "dum i huvudet" om man skulle säga så.

En stor majoritet av folk som seriöst försökt ta livet av sig, men misslyckats tänker enligt undersökningar "Hur fan kunde jag tänka på det sättet?" i efterhand.


Hur som helst.
Även om personen kanske gjort en del sviniga handlingar (ingen aning själv) tycker jag det är tråkigt att han inte fann någon annan utväg.
Vila i frid.
Jo det är som du säger det mesta men man tänker inte speciellt logiskt när det väl slår slint och man tänker inte riktigt på sina nära och kära då, utan tänker bara på allt som är negativt och att man inte orkar längre.

Men så här i efterhand undrar man ju vad fan man höll på med.

Det är som sagt synd att han inte hittade en annan utväg, eller att han fick hjälp i tid.
Vila i frid!
Kan bara hålla med dig "Ckosworth"..De är inget som blir lågiskt..

R.I.P..Å skänker en tanke till dom anhöriga.


3 Inlägg
2 mars 2007
#40
beklagar.rip



Sök