Hej jag undrar om man behöver ett slutsteg för att driva 2st 8t basar.. Vet ej vad dom ligger på för watt. Men hur många watt ska steget va på isåfall???
Hej, du behöver inget steg om du inte vill , dom flesta stereo apparaterna orkar driva en 8" bas, men det är ju en klar fördel att driva dom med slutsteg då du lättare får ut bara bas och får hela systemet att låta bättre.
På frågan hur mycket "watt" steget ska va på så spelar det ingen större roll tycker jag, beror mest på din plånbok och hur bra du vill att dom ska låta. Har ju lite betydelse vad det är för basar också. är ju inte så bra om du har basar med låg kvalité och kopplar dom på ett monster steg som spränger dom direkt
jag skulle vilja säga JA på din fråga, jag har ett par 6*9 or från mds som min sterio inte orkar driva så jag skulle inte tvivla på att skaffa ett litet slutsteg till basarna, även fast det är ett litet skitsteg så skulle det göra mycket
Driv INTE basarna med endast stereon pga att den har så liten uteffekt, troligen finns det en risk att du bränner stereon.. Jag skulle starkt rekomendera att du köper ett slutsteg.
Driv INTE basarna med endast stereon pga att den har så liten uteffekt, troligen finns det en risk att du bränner stereon.. Jag skulle starkt rekomendera att du köper ett slutsteg.
absolut ett steg till 2st 8" på en del stereo står det att man kan driva en sub om man bryggkoplar och man kanske får ut 70rms och det är för lite att driva 2st du kanske kommer få ut ett littet brum ljud från dom. jag rekomenderar ett steg absolut!!!!!!!!! ett 2-kanaligt låter nog bra för dig. lycka till
Eh, det tror jag inte.
Nej jag håller med, bränna stereon? Då är man fan riktigt dålig Antar att han menade att man riskerar bränna spolarna om man driver dem på stereon
det är klart att du måste ha ett slutsteg... vad är det för basar? ohm impendans ? känslighet?`.. lirar du högt? vill du ha ett snyggare ljud eller mera disko?
Hej jag undrar om man behöver ett slutsteg för att driva 2st 8t basar.. Vet ej vad dom ligger på för watt. Men hur många watt ska steget va på isåfall???
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?